• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan het voordeliger?

Oke dus zo?:

-2 grit guatd emmers
-Monello thick mit
-Born to be mild
-Een sealant
- collinite845

Heb ik het zo goed?
Of is de collinite in plaats van de sealer en moet ik er een detailer bij zoeken
2 emmers, 2 goede washmitts, shampoo, colli 845 als wax/sealant, wetcoat bijvoorbeeld voor na het wassen. Goede droogdoek idd ook en een velgenreiniger.
Weet niet waar je woont maar er is vast iemand in de buurt die je wil helpen en even met een lakdiktemeter je lak wil meten, dan weet je zeker hoe het zit. Forum een beetje in de gaten houden, facebook pagina van carclean. Worden vaak spullen aangeboden.

Ja, ik ben er naar toe gegaan vandaag maar hij was zeker van zijn werk. Hij zei dat de autolak zo dun is dat als hij er iets op smeert (wax of iets zei hij vgm) en met de nagel al bijna kan krassen. Zijn oplossing was opnieuw het dak polijsten. Maar wil dat dus liever niet daar na jullie gehoord te hebben.

2 emmers en washmitt
Shampoo
Collinite
Een goede wetcoat

Poorboys spray and wipe detailer nog nodig of dan ook niet meer?

Dus geen sealant en detailer nodig?

Collinite is een sealant, dus als je die hebt is het prima. PB spray en wipe is altijd makkelijk, gebruik ik overal voor, je kunt het nog verdunnen ook. Maar heeft het bedrijf waar je de auto hebt laten doen geen waardes van je lakdikte? Ik ben maar een amateur die eigenlijk alleen mijn eigen auto's doe, zelfs ik meet de lakdikte :)

Nee heb zelf geen waardes meegekregen. Wil het ook niet opnieuw vragen omdat kritiek niet echt welkom was merkte ik.

Oke bedankt!

Kun je iets meer info geven over de auto? Weet je of er schades zijn geweest, leeftijd, km stand? Ik vermoed namelijk dat de poetser in kwestie niet meer durft te doen uit onervarenheid. Een lak is nooit heel dik, 0,2mm is vrij standaard. Bescherming aanbrengen is nooit een slecht idee en zal zeker geen krassen veroorzaken tenzij je dit doet met een schuurspons.

Ik denk dat je het beste idd gewoon een lijstje kunt maken met producten om de auto goed te onderhouden. Hieronder een mooi overzichtje:
Emmers 2x
wash mitt
Shampoo
Droogdoek
Wax/sealant
wax pad
doeken
Extra's:
Spray en Wipe
Ijzerverwijderaar/velgenreiniger

Momenteel is er een aanbieding waarbij je 10% korting krijgt op de mitt en spray en wipe als je die beide koopt.
Je stappenplan wordt dan als volgt:
Infoamen bij de wasbox
Afspuiten bij de wasbox
(Velgen insprayen met non-ferro en vervolgens laten inwerken en afspuiten)
Wassen met 2 emmers met Born to be Mild
(Velgen eventueel nog wassen met zelfde shampoo, liefst met een aparte washmitt mits je budget dit toelaat)
Afspuiten bij de wasbox
Afdrogen met een paar sprays Spray en Wipe op de droogdoek (velgen droog ik nooit af eigenlijk)
Collinite aanbrengen met de disco duo en na de swipe test afnemen met de peluche verde
(Banden kun je nog in een dressing zetten om ze mooi zwart te maken/houden. Dit kun je doen met de 2e disco duo)
Genieten van een schone beschermde auto!

In een eerdere post zei je dat je in apeldoorn woont, ik woon zelf in groningen waar je welkom bent, maar er zijn vast anderen waar je ook welkom bent dichter in de buurt. Maak anders even een uitgebreide voorstel post met fotos van de auto uiteraard

Gewoon even uit nieuwsgierigheid. Hoeveel heb je moeten betalen voor het polijsten? Sommigen vragen namelijk 150 euro en polijsten dan heel de auto en maken de binnenkant helemaal schoon. Er zijn er ook die daar een veelvoud van vragen en dan je auto (als het goed is) echt polijsten.

• Leuk
Reacties: Akvol
Bij mij zou het vertrouwen weg zijn. €400 zit net een beetje tussen de verwachtte bedragen in (echt goedkoop en realistisch zeg maar). Liever houden zoals het nu is en bijhouden. Als je het echt leuk vind en je budget groeit wat kun je het misschien beter zelf proberen. Carclean heeft regelmatig workshops over leren polijsten en hier kun je echt wel iets leren. Dennis en Johan hebben destijds ook laten zien dat je met een Dual Action machine echt niet zomaar door de lak heen gaat, ze hebben dit dan ook gedemonstreerd op een Citroen (over het algemeen zachtere lak, bevestigd door Johan) van een van de deelnemers. Vervolgens hebben ze hun kunsten laten zien op een zwarte Golf (zelfde producent als jouw Audi met zelfde kwaliteit lak). Ik zou eens kijken of er een detailbedrijf in de buurt zit waar je een lakmeting kan laten doen. Dan weet je ook of de opmerkingen van deze poetser wel gegrond waren.

• Leuk
Reacties: Rutger11
Too, dankjjulliewel. Ik laat het zo en ga de stappen uitvoeren van @mfmeijer

Emmers 2x
wash mitt
Shampoo
Droogdoek
Wax/sealant
wax pad
doeken
Extra's:
Spray en Wipe

Momenteel is er een aanbieding waarbij je 10% korting krijgt op de mitt en spray en wipe als je die beide koopt.
Infoamen bij de wasbox
Afspuiten bij de wasbox
(Velgen eventueel nog wassen met zelfde shampoo, liefst met een aparte washmitt mits je budget dit toelaat)
Afspuiten bij de wasbox
Afdrogen met een paar sprays Spray en Wipe op de droogdoek (velgen droog ik nooit af eigenlijk)
Collinite aanbrengen met de disco duo en na de swipe test afnemen met de peluche verde
(Banden kun je nog in een dressing zetten om ze mooi zwart te maken/houden. Dit kun je doen met de 2e disco duo)

• Leuk
Reacties: mfmeijer
Too, dankjjulliewel. Ik laat het zo en ga de stappen uitvoeren van @mfmeijer

Emmers 2x
wash mitt
Shampoo
Droogdoek
Wax/sealant
wax pad
doeken
Extra's:
Spray en Wipe

Infoamen bij de wasbox
Afspuiten bij de wasbox
Afspuiten bij de wasbox
Hier dus geen wetcoat of iets nodig of doet de collinite dit?

De collinite werkt als je beschermlaag. Je zou deze natijd kunnen boosten met een wetcoat product, maar aangezien we het niet te duur moeten maken zou ik lekker die collinite smeren, iets meer werk maar langer resultaat en goedkoper per applicatie. Met een fles wetcoat doe ik ongeveer 10 wasbeurten maximaal maar een wetcoat is na maximaal 3 weken wel uitgewerkt. De collinite kun je zeker 10x mee waxen aangezien je deze ook zo dun mogelijk aanbrengt maar gaat langer mee, eerder richting de 2-3 maanden. Tussendoor wassen zal ook makkelijker zijn en de wagen wordt minder snel vies. Maar net als mijn witte is een zwarte gewoon sneller smerig voor het oog.

Collinite is een sealant
Het bevat weliswaar de nodige polymeren, maar het blijft een wax.
Trouwens, raden jullie aan dat ik de dak opnieuw laat doen door hetzelfde bedrijf (gratis)? Of beter niet aan laten komen?
Beetje wat je zelf wil.
Als je denkt "Tja, ik heb er toch 400 euro voor mogen aftikken, dan mag hij in elk geval nog even zijn best doen om er iets fatsoenlijks van te maken.", dan doen. Tenminste als hij ook de andere beswirlde delen nog meeneemt.
Mocht je het vertrouwen kwijt zijn door het afgeleverde werk en de beargumentatie dan lekker laten varen.

€400 betaaald. Er zaten inderdaad hier en daar krassen op waarvan werd gezegd “alle krassen gaan weg”

Het is een briljant zwarte audi a4 b9 sedan 2016 150dkm
Het lijkt mij trouwens sterk dat jouw auto heel dunne lak heeft op het dak. De meeste Audi’s die Ik tegen kom hebben vrij nette lakwaardes om tot dunne lakwaardes te komen moet je vaak erg je best doen want veel Audi’s hebben een vrij harde lak.
Wat ook een mogelijkheid is is dat de lak zo hard was dat de poetser juist moeite had om em strak te krijgen.
Maar goed het is lastig Te beoordelen wanneer je niet naast de auto staat.
Op basis van mijn ervaringen met Audi lak acht Ik de kans groot dat de auto nog wel even polijstbeurtje kan verdragen maar goed “meten = weten “…