• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan het voordeliger?

Ja inderdaad, ik accepteer het gewoon. Blijkbaar zit er een wax nu op voglens de polijster die aantal weken/maanden beschermt. Ook is er gekleid heb ik vandaag begrepen na nog een contact.

Kwam vandaag dit tegen op de motorkap. Maar wil de polijster geen schuld geven want dit was me niet opgevallen toen ik de auto ophaalde. Volgens een collega die zelf ook detailed is er te lang op deze scherpe rand op de motorkap gebleven.
Ik neem aan dat dit gespoten dient te worden? En dan hoop ik dat niet de hele motorkap hoeft/ lakstif misschien :/

IMG_3023.webp
 
Ik zou gewoon terug gaan en laten herstellen of deel van het geld terug vragen. Er is echt flink prutswerk geleverd. Dan haalt hij de wax er maar af en werkt die opnieuw. Zou dit niet accepteren als ik jou was.
 
  • Leuk
Reacties: bros en Akvol
wanneer moet ik de auto weer wasen? Het is een week geleden gepolijst. Moet ik wachten met wassen of gewoon wassen als ik merk dat het vies wordt
 
Ik weet niet wat de beste meneer of mevrouw heeft gedaan...maar het niet al te best.

Als het een gewone wax is geweest, en dat denk ik, dan kan je gewoon wassen.
 
  • Leuk
Reacties: Akvol
Het lijkt mij trouwens sterk dat jouw auto heel dunne lak heeft op het dak. De meeste Audi’s die Ik tegen kom hebben vrij nette lakwaardes om tot dunne lakwaardes te komen moet je vaak erg je best doen want veel Audi’s hebben een vrij harde lak.
Wat ook een mogelijkheid is is dat de lak zo hard was dat de poetser juist moeite had om em strak te krijgen.
Maar goed het is lastig Te beoordelen wanneer je niet naast de auto staat.
Op basis van mijn ervaringen met Audi lak acht Ik de kans groot dat de auto nog wel even polijstbeurtje kan verdragen maar goed “meten = weten “…
Ik heb afgelopen week nog een Audi gedaan en die had gemiddeld rond de 120um.
De Toyota waar ik nu aan werk tussen de 80-90um

Als iets dun is, weet je pas na meten. En zelfs al is het dun, dan kan je toch vaak nog wel polijsten.
 
  • Leuk
Reacties: bros en Akvol
Eens, ik heb gemiddeld 95 micron en heb toch de orange peel grotendeels weggehaald.
Moet je wel rust nemen, goed opletten en vooral weten waar je mee bezig bent.
 
  • Leuk
Reacties: Akvol
Ik heb het maar geaccepteerd en naast me gelegd. €400 is nu wel weg maar die krijg ik niet terug. Ik wil iedereen hier wel bedankten voor alle tips en tricks. Ik ga me nu focussen op het zo schoon mogelijk houden van mn nieuwe auto.

Heb in het forum te koop/gezocht uitvraag gezet voor de producten die julllie aan hebben geraden:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen week nog een Audi gedaan en die had gemiddeld rond de 120um.
De Toyota waar ik nu aan werk tussen de 80-90um

Als iets dun is, weet je pas na meten. En zelfs al is het dun, dan kan je toch vaak nog wel polijsten.
Dat bedoel ik nou precies ,de Q5 van en maatje zat ook rond de 120 micron en mijn Toyota idd ook rond de 95/100 micron (had wat mij betreft wat dikker gemogen maar goed).
 
  • Leuk
Reacties: GeBas en Akvol
@Akvol Als je geld wilt besparen op je was producten, kijk ook nog even onder het kopje sets op de site. (Mogelijk heb je het al gedaan). Aardig wat combi’s van o.a. monello die nog wat korting kunnen opleveren..
 
  • Leuk
Reacties: Akvol
Ik zag bij sommige waxen staan “vult lichte lakimperfecties” bijvoorbeeld de fusso coat.

Zijn er inderdaad waxen die dit kunnen (en krasjes ook minder zichtbaar worden) en is zo een wax aan te raden voor mij ipv de collinite 845?
 
Laatst bewerkt:
Hi Akvol,

Welkom op het forum en vervelend dat je geen fijne ervaring hebt gehad bij deze detailer/poetser.

Er is al een hoop goed advies gegeven over producten en processen, maar ik wilde je toch ook nog even mijn stappenplan onder de aandacht brengen:


Daarnaast valt het volgende me op in de foto die je hebt geplaatst:

1733917551555.webp


Het lijkt alsof er met een vinger over deze kras is gewreven om te kijken of het weggaat of niet. Misschien zit ik ernaast, maar als het wel zo is dan zou ik je aanraden om dat nooit meer te doen, want dat betekent dat je gelijk krassen hebt (vooral als het gaat om een vieze auto, zoals hier het geval is).

Succes met je avontuur!
 
Bedankt en bedankt voor de tip! Heb gelezen dat je altijd vlekvrij naspoelen gebruikt. Ik heb in de wasbox hogedrukspuiten, spoelen en vlekvrij. Betekent dit dat ik altijd vlekvrij naspoelen moet kiezen? De hogedruk is krachtiger dacht dat ik daarmee veel vuil weg kreeg.
 
Ik gebruik meestal alleen maar 'vlekvrij', omdat ik dan zeker weet dat er niet ergens kalkvlekken ontstaan. Soms kies ik 'normaal' afspoelen hogedruk, maar dat is alleen als ik een hele smerige auto was.

Overigens, sommige wasboxen gebruiken voor al hun programma's kalkvrij water, dus dat zou je ook nog kunnen vragen aan de medewerkers. Als dat het geval is, dan zou ik wel gaan voor 'normaal' afspoelen, omdat je dan inderdaad meer kracht hebt en er ook geen risico is op kalkvlekken.
 
  • Leuk
Reacties: Akvol
Dit ziet er inderdaad niet best uit. Vanaf foto's en zonder de staat vooraf te weten is het altijd lastig te beoordelen, maar dit lijkt toch echt niet goed gedaan te zijn. In welke regio woon je? Dan kan er misschien een forumlid mee kijken naar wat er nu echt nodig is, om dit weer fatsoenlijk te krijgen
 
  • Leuk
Reacties: Akvol
Ik woon in apeldoorn. Moet wel even wachten met een nieuwe polijstbeurt want het budget wat ik over had na net een nieuwe auto gekocht te hebben heb ik helaas aan het bedrijf gegeven