• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan het voordeliger?

Hm... sorry als ik lullig overkom.
Als ik het op de foto goed zie is er aan het dak niks gedaan..
Pak een velle lamp en ga eens goed op zoek naar de rest van de auto. Deuren, motorkap etc.

Ik heb het gevoel dat er een vette wax overheen is gesmeerd..

Heeft de wagen beading?
 
Ff net langs geweest. Auto schijnt een gevoelige lak te hebben voor krassen. De reden dat het nog dunne krasjes heeft is volgens hem de lakdikte waar hij anders doorheen moest en dat het nu al bijna te dun is. Overigens is er nethes aangeboden dat wanneer het uitgehard is, over 3/4 maanden, hij de dak opnieuw kan doen. Met het advies beter niet ivm lakdikte
 
  • Verbluft
Reacties: bros
Ik begreep de compound/bescherming, dat pas wanneer de auto niet meer glad is. Had iets van 3m gebruikt (de compound)
 
wat @Altos zegt, Wat moet uitharen? Compound en polijstmiddel werk je in/door en neem je af. Klaar. weg.
wax laat je 20 min uitharden en neem je af. Weg. Klaar.
coating afhankelijk van de soort een weekje. en dan is alles klaar.

3/4 maand uitharden is als je wagen is over gespoten. Dat is niet gebeurt.

Het is een audi toch? Zal de eerste audi zijn met een krasgevoelige lak die ik zie.
dat hij het niet aandurft omdat de lak te dun is is natuurlijk wel mogelijk.
Weet je ook wat de lak dikte's zijn?

Ook vreemd dat hij pas verteld dat hij het dak niet gedaan heeft omdat de lak te dun was als je het aan hem vraagt. dit zou in overleg tijdens het polijsten of bij aflevering gedaan moeten zijn naar mijn mening.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd allemaal.
 
Hij heeft het dak wel gedaan, maar niet al te veel omdat hij anders door de lak heen zou gaan

Afspraak was inderdaad “alle krasjes gaan weg” en daar was de prijs ook naar afgesproken. Een lager bedrag voor andaachtsplekken weg en een hoger bedrag voor volledige auto alles weg. Voor de laatste heb ik betaald.

Nu heb ik wel het geluk dat het overdag, wanneer er geen directe felle lamp op schijnt, de krassen niet goed te zien zijn. Rest van de auto is wel netjes gedaan met hier en daar een swirltje

29614d2e-fff0-4f98-b3b4-f85638450acd.webp
eb0f2acc-7942-49d4-b209-f09d42c29ed8.webp
 
oke...

Dus je hebt betaald voor alles weg. dat is niet het geval. (ook een heel erg gedurfde uitspraak want ik heb nog nooit een 100% perfecte wagen gezien.)
en nu ben je tevreden omdat zonder duidelijk licht net niet alle swirls er uit zijn?

Sorry als ik bot over kom, maar ikmkan best narig worden van dit soort "autopoetsers" Hier een link naar een (van de vele) projecten van @nicknameless. Dit is het resultaat wat je kan verwachten als je je auto weg brengt om te laten detailen.
 
  • Leuk
Reacties: Akvol
Dat is andere koek inderdaad. En helaas. Nee ben niet tevreden. Was moeilijk om de juiste polijster te vinden omdat ik nergens kon vinden wie goed is. Uiteindelijk obv google revieuws 1 met boven 100 stemmen en 5 sterren gekozen maar helaas haha.

Ik moet het hier maar mee doen omdat ik niet opnieuw een budget heb om te laten polijsten.

Neemt niet weg dat ik het nog steeds zo goed mogelijk wil wassen
 
Precies @RedCat ik vermoed dat de meetafwijkinng op de meeste lakdiktemeters groter is dan wat er daadwerkelijk af gehaald wordt.

Ik heb meer het idee dat de auto nu goed schoon is.. en dat er nu gestart kan worden met polijsten..
Zelfs dat vraag ik me nog af na de closeup van het dak. Ik betwijfeld of daar gekleid is.

Hij heeft het dak wel gedaan, maar niet al te veel omdat hij anders door de lak heen zou gaan

Afspraak was inderdaad “alle krasjes gaan weg” en daar was de prijs ook naar afgesproken. Een lager bedrag voor andaachtsplekken weg en een hoger bedrag voor volledige auto alles weg. Voor de laatste heb ik betaald.

Nu heb ik wel het geluk dat het overdag, wanneer er geen directe felle lamp op schijnt, de krassen niet goed te zien zijn. Rest van de auto is wel netjes gedaan met hier en daar een swirltje

Bekijk bijlage 174866Bekijk bijlage 174867
Die foto waar de compound er nog op zit zegt genoeg. Te grote vlakken, delen gemist, varierende snelheden ongelijke overlappen per baan. Het ziet er in mijn ogen rommelig uit.

Heel eerlijk, ik zou helemaal niet tevreden zijn met het resultaat en wat er is beloofd. Ook de communicatie laat sterk te wensen over.

Je bent altijd welkom om je lakdikte te laten meten en wat advies te krijgen. Ik zit wel net onder Nijmegen.
 
Helaas moet het er wel mee doen. Budget voor nog een polijstbeurt heb ik helaas niet meer. Ik zwl m in ieder geval regelmatig goed schoonmaken
 
Ff net langs geweest. Auto schijnt een gevoelige lak te hebben voor krassen. De reden dat het nog dunne krasjes heeft is volgens hem de lakdikte waar hij anders doorheen moest en dat het nu al bijna te dun is. Overigens is er nethes aangeboden dat wanneer het uitgehard is, over 3/4 maanden, hij de dak opnieuw kan doen. Met het advies beter niet ivm lakdikte
Wat een onzin is jou wijsgemaakt zeg. Jeetje....
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Akvol en RoyR
Helaas als een leek, die toch al best veel had ingelezen, heb ik een verkeerde keuze gemaakt zo te zien. Geld is weg en die komt toch niet meer terug.

Dit allemaal gezien te hebben. Wat raden jullie aan als producten in mijn schoonmaakroutine? Of niks kopen nu, sparen en over half jaar weer laten polijsten?
 
Als het je leuk lijkt, zou ik gewoon een nette set wasspullen en een wax zoals bv de collinite 845 aanschaffen. Niks doen levert niks op en zou zelfs meer slecht kunnen doen. Een wasstraat nog meer zelfs. Wie weet val je echt in de hobby en ga je over een jaar of 2 jaar zelf wel aan de slag. Met een Dual Action machine ga je echt niet zomaar door de lak heen. En een wax zoals de 845 zal ook wel wat swirls en krasjes verbergen in de tussentijd. In die periode kun je ook goed veilig leren wassen en doe je dat niet op een perfecte lak waardoor je misschien toch een klein krasje of swirl veroorzaakt en je het straks niet meer ziet zitten. Het blijft natuurlijk een gebruiksvoorwerp maar zuinig zijn op je spullen mag natuurlijk best!
 
  • Leuk
Reacties: bros
Oke dus zo?:

-2 grit guatd emmers
-Monello thick mit
-Born to be mild
-Een sealant
- collinite845

Heb ik het zo goed?
Of is de collinite in plaats van de sealer en moet ik er een detailer bij zoeken
 
Ik zou zeggen, ga vooral het forum doorspitten naar info en tutorials.
Ik zou geen sealant kopen maar alleen collinite 845 en een applicatie pad om de wax toe te brengen. Wanneer je hier een beetje mee aan de slag gaat kun je later kijken voor een pre wash. Weet niet waar je woont, maar er woont vast wel iemand in de buurt die wat live inspectie kan doen door bijv een lakdikte meting te doen.

Wat je evt nog zou kunnen doen is met een boterham zakje over de lak gaan om te voelen of je auto wel gekleid is.

Audi heeft vaak eerder een harde lak dan een zachte.
Ik zou naar je auto poetser gaan en je geld of deels terug vragen en anders beroepen op je consumenten recht.
Met de vele reacties hier heb je genoeg argumenten die zijn verhaal ontkrachten. Tenzij je een zwart klusje hebt laten doen. Dan hebben dat consumenten recht niet. Dan kunnen met dat geld nog wat extra poets spullen kopen.
 
  • Leuk
Reacties: bros