• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan het voordeliger?

Smeer ik de collinite 845 na elke wasbeurt? Ik was de auto wekelijks. Ik las dat het waxen de 2 maanden is vandaar mijn vraag. Dacht dus was ik dan de wax er niet weer af.

Nee dat hoeft niet. Standtijd van de 845 is behoorlijk, mits je met een goede shampoo wast. Ik doe het meestal 2x per jaar op m'n oude auto. Er staat op het forum een mooi stappenplan, ik zou dat eens goed doorlezen als ik jou was.

• Leuk
Reacties: Akvol
Dank, dus 1 x per week de shampoo en 1 x per 2 maanden de wax ook.

De 1 x per week met shampoo, gebruiken jullie dan wel een wetcoat of detailer? Of is dat dan ook niet nodig dus echt alleen wassen met shampoo en gaan

Nee dat hoeft niet. Standtijd van de 845 is behoorlijk, mits je met een goede shampoo wast. Ik doe het meestal 2x per jaar op m'n oude auto. Er staat op het forum een mooi stappenplan, ik zou dat eens goed doorlezen als ik jou was.
Dat.

Dus een goede wax gebruiken.
Als hij vies is wassen en eventueel iets gebruiken bij / na het drogen (Spray&Wipe, of een spraycoating zoals Washcoat)
En als de druppels weg zijn of vlakker worden een mooi moment kiezen voor een stevige wasbeurt (iets sterkere shampoo) en opnieuw waxen.

Wat voor jou het beste werkt moet je gaan ervaren.

• Leuk
Reacties: bros en Akvol
Yes duidelijk.

Wekelijks wassen met shampoo en poorboys spray and wipe.

Om de 2 maanden wax ook doen (of later/ eerder adhv druppels te zien)

Laatst bewerkt:
Ik lees hoe belangrijk voorwas is.

Welke drukpomp en middel raden jullie aan voor me? Of kan ik beter een foamlans gebruiken?

Laatst bewerkt:
Ja ik merk het, maar goedkoop is duurkoop kwam ik achter met het laten polijsten dus wil niet dezelfde fout maken. Dus bij deze besloten om niet te bezuinigen op schoonmaakspullen :p

Dus een foamlans aanschaffen? En welke middel raad je aan?
+ moet ik de foamlans elk wasbeurt gebruiken of op de waxdagen

Mochten er andere dingen die beter dan de collinite 845, born to be mild, en poorvoys quick detailer zijn hoor ik het graag! Heb budget beetje verhoogd namelijk

In denk dat je zonder foam ook een gelijkwaardig resultaat kan halen. Onderstaande product in een niet-foamende pompsprayer werkt perfect. Op de site van Carclean zie ik vooral foamende sprayers, maar bij een tuincentrum verkopen ze genoeg niet-foamende modellen en die werken prima.

Ik ga toch voor wen drukspuit omdat deze geen HD nodig heeft. Kan ik dit dan in de drukspuit doen?

En wat bedoel je met niet nodig! Is het hele voorwas niet nodig?

Kan ik dit dan in de drukspuit doen? --> Ja. pompsprayer = drukspuit

En wat bedoel je met niet nodig! Is het hele voorwas niet nodig? Waar zei ik dit? Voorwas is absoluut belangrijk!

Heb ik het verkeerd begrepen excuses. Zie dat ik een foamer nodig heb en geen pompverstuiver (lijkt allemaal op elkaar haha)

Aanrader voor een foamer die niet op een hogedruk moet en niet al te duur is?

Zelf kwam ik hierop uit:
Of moet ik deze hebben? Ik snap het verschil niet:

Als middel kwam ik uit op dit, maar is er een andere die wordt aangeraden?:

Laatst bewerkt:
Beide zijn pompsprayers, de ene spuit vloeistof de andere foam (vloeistof met lucht gemengd)
Verschil zit in de nozzle (vergelijk de foto's maar)
Ik kocht mijn IK bij een agrarische groothandel (was er toch) en kreeg beide nozzle's erbij ;-)

Shampoo of prewash is een keuze .. alles in de webshop voldoet prima. Kijk ff bij de reviews

• Leuk
Reacties: bros
Dat.

Dus een goede wax gebruiken.
Als hij vies is wassen en eventueel iets gebruiken bij / na het drogen (Spray&Wipe, of een spraycoating zoals Washcoat)
En als de druppels weg zijn of vlakker worden een mooi moment kiezen voor een stevige wasbeurt (iets sterkere shampoo) en opnieuw waxen.

Wat voor jou het beste werkt moet je gaan ervaren.
Juist, proberen, leren,etc.

Zie dat ik een foamer nodig heb en geen pompverstuiver
Ik zou juist NIET gaan voor een foamer. Handfoamer moet je vaker/langer oppompen en het resultaat is niet beter dan met een niet-foamende sprayer.
Als middel kwam ik uit op dit, maar is er een andere die wordt aangeraden?:
Ja, zoals ik mijn eerdere bericht heb aangegeven zou ik gaan voor Bilt Hamber Touch Less. Dat reinigt een stuk beter dan Monello Artico Magico.

• Leuk
Reacties: bros