• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik 5.5inch foam pads ook gebruiken op mijn Pro900 rotary=

iwan

Detailing rookie
11 jul 2010
183
0
Hoi allemaal, ik heb zins kort een nieuwe Pro 900 Rotary tot mijn beschikking. Top machine!!!:-)^

Daarbij heb ik de Monello Kompressor pads (diverse) besteld. Maar ik heb ook nog een paar
Monello Foam pads, die ik gebruik met de Dap 500.

Mijn vraag is nu: kan ik de Monello Foam pads ook met de Pro 900 Rotary gebruiken?

Het gaat oa. erom hoe groot je backingplate is. 5,5 inch foampads zijn prima geschikt om met de PRO900 te gebruiken, hou wel de rand van de Velcro in de gaten. Als die de lak raakt heb je grote kans op onherstelbare schade door het insnijden van de Velcro. Bij Kompressor pads heb je dat minder omdat de Velcro iets terug ligt ten opzichte van de rand van de pad.

er is nog 1 belangrijk verschil.
want het terug liggende velcro gaat niet op bij een backingplate geschikt voor 6"pad's

maar normale foampads reageren iets "nerveuzer" dan kompressors.
dit omdat de kompressors lamellen hebben en daardoor beter de vormen van de lak volgen en dus minder hoppen.

succes.

het kan dus wel! alleen met veel meer zorg. begin dus met de kompressors. en als dat lukt, kun je de foampads als reserve gaan gebruiken.

[Mod]Goed quoten blijft lastig :([/Mod]

Mijn ervaring is precies andersom..............heb al eens een topic geopend over het "Happen" van de pro icm de compressor pads en Mezzo. (Met PB ssr ging het al beter)
Heb als probeersel eens een 5,25 inch backingplate gekocht om het met de LC foampads te proberen die ik voor de dap gebruikte.
Moet zeggen, dat ging een stuk lekkerderderder! :ja
Dussss, bij mij voorlopig de 5.5inch LC pads, ga het later nog wel eens proberen met de compressors.

ik heb beide pads gebruikt. en dat was mijn bevinding. een bevinding die dacht ik toch redelijk bekend was op het forum.

dankje dat voor je mening.
de TS is in ieder geval gewaarschuwd. maar het kan dus wel.

Rolf zei:
[Mod]Goed quoten blijft lastig :([/Mod]

Ehhhhh, wat is er dan "lastig", mijn bericht staat toch direct achter het stuk text waar mijn text op van toepassing is?
Staat zelfs in "Gebruik-van-de-quote-functie"

Gebruik de quote functie niet als je direct antwoordt op het laatste bericht in het draadje. (alleen als je een selectief stukje wilt quoten daarvan om het er uit te lichten). Probeer er ook rekening mee te houden dat je foto's alleen meequote als het écht nodig is.