• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik met deze starters kit goed uit de voeten?

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
31
Blitterswijck
Kan ik als beginnend poetser goed uit de voeten met deze starters kit?

https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/PRO900_Raffini_Super_Starterskit_2010__101895

Zelf weet ik namelijk dat ik nog een wax nodig zal hebben en dat ik met een product zoals Black Hole de lak kan voeden zodat het resultaat nog beter wordt. Maar zijn er nog meer dingen waarmee ik een beter en veiliger resultaat kan behalen?

Alvast bedankt. :grinning:
 
De link die jij geeft is er een van een kit met de pro... Dit is een rotary, als je geen ervaring hebt met machinaal polijsten, dan geven we het advies om de dap900 aan te schaffen;)
 
Laat ik het zo zeggen, dat een rotary voor gevorderden is en de dap voor beginners.

Met een rotary is het lastiger om de machine onder controle te houden en bij een dap niet.

Met een rotary heb je bij verkeerd gebruikt kans op schade :ja en dat willen we niet:no
 
Oke, het is dus eigenlijk een starters kit voor de gene die willen over stappen op een rotary. Maar ik verwacht niet dat ik zo'n machine niet in controle kan houden. Het zal enkel wat intensiever zijn om er mee te werken. Ik durf het dus wel aan om gewoon meteen met een rotary te gaan werken. Of er moeten natuurlijk nog meer nadelen aan zitten tegen over een DAP. De voordelen hoor ik natuurlijk ook graag.. :)
 
Nou het voordeel is wel dat je sneller klaar bent de pro t.o.v een dap. Maar als je een rotary alleen heb moet je ook nog afbouwen naar een strakke finish en dan heb je denk ik wel een dap nodig.

Een rotary betekent ook dat je hologrammen kan veroorzaken en bij een dap niet.

Degene die kunnen finishen met een rotary zijn op een hand geteld, dus makkelijk zou ik er niet over denken. Het is wat intensiever en je moet meer geconcentreerd zijn.

Ik denk dat je voor je eigen auto voldoende hebt aan een dap.

(ik heb geen rotary ervaring trouwens)
 
Ik meen mij te herinneren dat jouw Corrado er helemaal niet slecht bijstaat.
Begin gewoon met de DAP 900, een PRO kan later altijd nog.
Investeer eerst in wat je echt nodig hebt zoals doeken pads en goed polijstmiddel.
Kies daarbij een wax en ga rustig aan de slag. Van meer komt het later altijd wel.

En nu verder met lezen, lezen en lezen ....

Hans
 
Hmm, een DAP is dan denk ik toch wel beter ja. Want hologrammen en zo wil ik natuurlijk niet en als je nog een DAP nodig hebt om te finishen dan zou ik twee machines moeten aanschaffen en dat is natuurlijk ook duurder.

Ik ga eens effe kijken of er een leuke starters kit waarbij een DAP zit inbegrepen.

En mijn Corrado staat er inderdaad niet slecht bij nee. Maar door wat slordig poets werk heb ik wat last van swirls en die wil ik graag weg werken. Maar ik wil eigenlijk ook gewoon een leuke en goede set hebben waarmee ik ook andere auto's die er minder goed bij staan kan poetsen. ;)
 
Een beetje jammer dat al een aantal aanbiedingen met starter pakketten uitverkocht zijn. De pakketen met een DAP zijn ook weer een aantal tientjes duurder dan een pakket met een rotary. Misschien dan toch maar wat meer neer tellen als ik niet kan finishen met een rotary.
 
Uitverkocht is een beperkt iets. Waarschijnlijk moeten ze weer een paar pakketten samenstellen en inboeken.
Neem even de tijd om een pakket uit te kiezen en bel even als CCHQ weer bezet is.

Hans
 
Lijkt me ook niet zo handig om zonder ervaring op andermans auto met een rotary te gaan zitten... Zorg eerst voor de nodige ervaring en/of een rotary clinic bij CC HQ. Onderschat de schade die je met zo'n ding kan aanrichten niet !
 
Oke, misschien dat er nog wat nieuwe pakketen komen. Desnoods stuur ik in de loop van de aankomende week een mailtje of ik bel even.

En Averechts, ik ga natuurlijk niet zonder ervaring op iemand anders zijn auto iets proberen of doen. We hebben hier thuis 4 auto's dus ik kan voldoende oefenen zonder dat ik het probleem heb dat ik een grote schade aanricht die vergoed moet worden. ;)
 
als je wil kan je ook wel keer mijn rotary of dap proberen... ik heb de nodige ervaring met beide machines ;)
je kunt me pm ik kom toch uit de buurt dus ;)
 
Bedankt voor het aanbod KIK maar ik verwacht niet dat ik het nodig heb om een keus te kunnen maken. Sowieso valt een rotary eigenlijk al af aangezien je daar geen finish mee kunt doen en daarvoor nog een DAP nodig hebt. Maar als ik me nog bedenk en het eens wil proberen dan weet ik je te vinden! :cool:
 
Zo, dit topic maar weer eens omhoog schoppen. Ik heb het aanschaffen van de materialen namelijk even uitgesteld maar ik wil het nu dan toch echt gaan kopen. Maar voor dat ik zomaar iets ga bestellen zou ik graag van jullie willen weten of ik met de Lite Edition van het Raffini starters pakket als beginner met wat swirls en kleine imperfecties in de lak goed uit de voeten kan. En kan ik in de toekomst met zoiets ook prima wat zwaardere lak schades bewerken of zal ik dan nog wat extra pads nodig hebben?

https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP500_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101802

En, wat voor pad kan ik gebruiken om dingen zoals Black Hole in te poetsen?
 
Even dit topic omhoog kicken. Mijn '13e maand' staat namelijk al een tijdje op mijn bankrekening en ik ben nu dus echt serieus van plan om een Polishing Kit te bestellen. Dus als mijn bovenstaande vraag misschien nog door een paar mensen beantwoord zou kunnen worden. $$)