• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik met Meguiar's Deep Crystal Step 1 prewax cleaner swirls verwijderen? Zo ja, hoe?

poetslap

Detailing rookie
8 dec 2010
10
0
Nou heb ik laatst met sinterklaas step1 gekregen, en heb ik daarna bij cc de monello witte handpad gekocht met het idee om zo de swirl's wat te verminderen.
Nu ben ik ondertussen weer wat lees-werk verder en begin ik me toch af te vragen of dit wel de slimste manier is om het gebruiken.

Want had de indruk (van de fles) dat het licht schurend is, maar de definitie cleanen zo lees ik hier is gewoon puur de lak diep te reinigen?!

Kan iemand hier zijn heldere licht is over laten schijnen?

En een witte handpad zou de step1 niet "upgraden" zo te zeggen, en dus te veel van het goede?!

Gaat trouwens hard hier zeg!:-)^

Ik dacht altijd dat step 1 eerder een chemische cleaner was en dat er dus van schuurkorrel geen sprake is? :weetniet

Dat je er swirls mee gaat verwijderen betwijfel ik zeer...:-/

Lichte swirls krijg je er wel mee weg, kost je wel veel moeite.
Paintcleaner is een misleidende naam, ieder polijstmiddel is een paincleaner. De step 1 is inderdaad een chemisch polijstmiddel, voor handmatig gebruik, de cuttingfactor is afhankelijk van de gebruikte pad.

Een witte pad is in dit geval prima aangezien dit een polishing pad is met een cuttingfactor, dit in tegenstelling tot de gele hi-tech pad van Meguiars.

@IbizaSigno: helaas, de gele meg's padjes zijn echt bedoelt om wax e.d. mee een te brengen.
OF je nu handmatig of machinaal gaat werken, je zal dan toch echt een pad moeten gebruiken die een slijpende factor bezit.
Ik dacht vroeger ook dat het puur en alleen door het middel gedaan werd, dotje bende op een doekje en gaan .... helaas, het is de combinatie tussen pad en middel.
De crux zit 'm op gegeven moment om de juiste combinatie te pakken die EN werkt EN niet meteen je halve laklaag er af bikt
( anders kan iedereen wel een wollen pad met forza pakken en hoppa klaar voor de wax )

@ stimpy68; ik had het nog niet helemaal helder. :)

@ mk-us; bedankt voor de aanvullende informatie. Betekent dus als ik aan de gang ga met de DC step 1 & 2 van Meg's, ik beter een pad met cutting factor kan gebruiken. Dan word het effect versterkt, waardoor swirls en krassen verdwijnen. Tenminste, als ik het goed begrepen heb.

dank voor de snelle antwoorden!
nou heb ik alleen nog de angst dat wanneer je met de witte pad aan de gang gaat dat je dan zelf niet swirl's gaat creeëren.. (lichte cuttingfactor+draaiende beweging)
of is dat wat ver gezocht?

als jij je pad vochtig genoeg houd! en niet met 1 dosis materiaal een uur gaat staan poetsen (Waardoor het polijstmateriaal uitdroogt op je pad)

maar als je regelmatig even je pad schoonmaakt en voor ieder vlak/paneel even opnieuw wat polijstmateriaal pakt is er geen probleem.
je creëert hier geen swirls mee :cool

succes! :cool

spraytje detailer doet ook wonderen trouwens.
maar maak je geen zorgen, swirls maken gebeurd niet zo snel met jouw producten

ben nog in de beginnende fase dus was wat huiverig om die pad te gebruiken, maar met deze tips kan ik met een gerust hart aan de slag!