• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan je de sprayer op de fles laten zitten?

Retcod

Detailing addict
29 dec 2012
291
50
Even een vraagje voor mijn mede-detailers. Laten jullie de sprayer op de fles zitten na gebruik?

Tot nu toe spoel ik ze steeds door met schoon water na gebruik, maar misschien is dat niet altijd nodig. Ik kan mij zo voorstellen dat bij de PB S&W en QD+ het niet zoveel uitmaakt. Bij de APC en/of velgenreiniger lijkt het mij wel kwaad te kunnen.

QD+ kan ook verstopt raken door de carnauba.
APC spoel ik eens per half jaar oid door, wheel Brightener elke keer

Ook de sprayer van de Poorboy's World Spray&Rinse (velgenreiniger) goed doorspoelen na gebruik.

Behalve de S&W blijf ik ze dan maar gewoon schoonmaken. De spulletjes zijn duur genoeg, dus we zijn er wel zuinig op!

Bij mij gaan de sprayers van Iron X en PB Bug Squash er na gebruik af om te spoelen, en ze blijven eraf tot het volgende gebruik. Bij Mothers Showtime en Protector, Red Mist, Tuf Shine Tire Cleaner, DJ btb Slippy, Eraser en PB APC blijven de sprayers er gewoon op. Voor APC heb ik wel een sprayer voor industriële reinigingsmiddelen. Iemand al problemen gehad met één van deze producten in een sprayer?

Heeft er deels ook wel mee te maken hoe groot de tussenliggende tijd is, als het wekelijks of 12-daags is dat gaat het allemaal wel vlekkeloos.
Gebruik je veel minder dan is aan het einde van gebruik doorspoelen wel een aanrader, voorkomt verstoppingen e.d.

Ik laat alles altijd lekker zitten. Zit het verstopt laat ik het eerst even weken, daarna even doorblazen met de compressor en gaan.

Niet iedereen heeft de luxe van een compressor ;)
Voorkomen is beter dan genezen, vandaar dat menig volk het tuitje leeg spuit en daarna met lauw water schoonmaakt

En mocht er een keer een verstopping optreden dan is een half uurtje weken in lauwwarm water weer voldoende om (goede) sprayers weer aan de gang te krijgen

Ik heb tot nu ook alle sprayers laten zitten behalve de iron-x d en de gloria die spoel ik na gebruik goed door met warm water.

Meg's Wheelbrightener kristaliseert in de sprayer en deze raakt dus verstopt. Deze haal ik er dus wel af, de rest niet.
Tot nu toe verder geen problemen gehad met verstopte sprayers.