• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan je de Wolfgang Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax toppen met een andere wax?

koperos12

Detailing rookie
23 nov 2009
96
0
Hallo,

korte vraag: heeft iemand deze wax/sealant wel eens getopt met iets anders of gebruikt om iets anders af te toppen?

En zo ja, wat waren de resultaten daarvan?
Heeft het uberhaupt wel zin?
2 lagen zinvol?

Heb al enkele hele mooie reviews gelezen over dit product maar vroeg het me af (zuiver interesse.... ;)

Gr,
Rob.
 
Je kan hem toppen met een pure wax, bijvoorbeeld van Dodo.

De resultaten moet je zoeken in langere bescherming, betere beading en een stukje fun :D

2 lagen vind ik zinvol, mits je het goed verwerkt. Maar er zijn zoveel discussies als meningen bekend. ;)
 
In prinicipe kan het allebei al zou ik zelf voor een zachte gaan, makkelijker verwerkbaar.
 
Antwoord op je vraag: geen idee of iemand ooit iets over Fuzion heeft gedaan. Als je het wil kan het in principe met een 'milde' wax zonder cleaners/detergents/etc (lees: een natuurlijke wax)

Geen antwoord op je vraag: een topwax toppen met wat? Wat denk je dat het toevoegt, behalve een laagje minder 'top'wax...
2 laagjes Fuzion (let op: minimaal 1 dag tussen de laagjes) en veel beter kan je het niet krijgen.
 
Ik heb wel eens de Fuzion getopt met Dodo Juice SN.

Ik was hier niet tevreden over }:)w

De lak sloeg helemaal vettig, dit omdat waarschijnlijk de Fuzion niet lang genoeg gecured heeft...
Overigens is de Fuzion een topwax :ja

De Fuzion is ook 'vetter' dan de SN.

Zie ook mijn topic over de vettige waas.

Patrick
 
^^ :ja

Ik heb het ooit omgekeerd geprobeerd, dat was ook geen geweldig succes. Volgens mij kon toen de fuzion niet hechten.
 
tinus zei:
Antwoord op je vraag: geen idee of iemand ooit iets over Fuzion heeft gedaan. Als je het wil kan het in principe met een 'milde' wax zonder cleaners/detergents/etc (lees: een natuurlijke wax)

Geen antwoord op je vraag: een topwax toppen met wat? Wat denk je dat het toevoegt, behalve een laagje minder 'top'wax...
2 laagjes Fuzion (let op: minimaal 1 dag tussen de laagjes) en veel beter kan je het niet krijgen.


Geen idee. Was gewoon een vraag!
:grinning:

Ben wel weer wat wijzer door alle antwoorden en hoef op dat gebied dus niet zelf te gaan experimenteren.


Ennuh... bedankt voor de tip over de 1 dag rust tussen 2 lagen!
:)^
 
Ik heb aansluitend op dit onderwerp nog een vraag:

In de informatie over deze fusion wax staat dat het een combi is tussen carnauba en duitse super polimeren. Over die polimeren wordt dan nog expliciet gemeld dat het dezelfde zijn als in de wolfgang sealant.

Betekend dit dat na het uitwrijven van fusion deze wax ook 12 uur moet uitharden/curen zonder dat daar vocht of water opkomt. Dit wordt namenlijk aangegeven bij de Wolfgang sealant en dat is gelijk de reden dat ik de sealant niet gebruik. Niet omdat hij niet goed zou zijn maar omdat ik geen garage heb waar ik die omstandigheden kan garanderen tijdens het uitharden/curen van de wolfgang sealant.

Ik hoor graag van jullie.
GdV42
 
antwoord: nee, fuzion hoeft niet 12 uur te rusten (let op: je noemde 'curen' maar dat is eigenlijk opdrogen voordat je het weer uitpoetst), en is niet gevoelig voor vocht de 1e 12 uur.

Wel zou ik echt een dagje tussen de lagen Fuzion houden, maar dat staat los van de eigenschap van de sealant.
Fuzion is een zogenaamde 'hybridewax', en is een combinatie van een natuurlijke en een puur chemische wax (=sealant).

Het beste uit 2 werelden, maar neem de PR eromheen maar een beetje voor lief :-"
 
curen hoeft deze wax toch niet, je kan hem toch meteen weer uitpoetsen?
12 tussen 2 lagen, ik dacht (ergens gelezen) dat 1 uur voldoende was?
 
Ik laat de Fuzion wel even drogen; ik doe de hele auto in z'n geheel en als ik weer bij het begin ben ga ik uitpoetsen.
Hoeft niet, maar ik denk dat het beter werkt. Ook het wachten tussen de lagen is discutabel als de pest, maar ik denk dat het beter werkt als je de wax goed laat uitharden...

Elke wax heeft zogenaamde 'solvents', en dat is een hulpmiddel om een product verwerkbaar te houden totdat het aangebracht is en MAG uitharden. Daar gaat tijd overheen. Collinite 845 is daar een extreem voorbeeld van omdat het zelfs vloeibaar is, en letterlijk barst van de 'solvents' wat eigenlijk gewoon betekent dat het oplosmiddelen betreffen om een harde stof (carnauba, vetten, etc) vloeibaar te maken en te houden. Als je 2 lagen 845 te kort (