• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax - 227ml

bertus

Detailing rookie
3 okt 2009
39
0
44
Heeft iemand ervaring met de wax?
Is het de bedoeling dat je de wax met je handpalmen aanbrengt en zo inwrijft?
 
Het zal ongetwijfeld kunnen, maar je gebruikt dan veel meer wax dan nodig. Je hoeft de meeste waxen maar heel dun aan te brengen.

Je kunt het Prima met bijvoorbeeld een Monello Handpad doen, of uiteraard machinaal met een geschikte pad, net wat je makkelijk vind.

Verder is de Fuzion in gebruik een van de prettigste waxen die ik tot nog toe heb ervaren, ruikt lekker (als je van zoetigheid houdt:grinning: ) brengt gemakkelijk aan, hoeft niet te "curen" (lees drogen), neemt heel erg makkelijk af, en is mits goed voorbereidt lekker duurzaam.
 
Thanx!!!!!!! Now i know how!
Met dapper en deze wax Wolfgang Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax - 227ml zal waarschijnlijk korter curen worden.
 
"curen" (lees drogen)

De meeste waxen moeten even curen of drogen nadat je ze aangebracht hebt, wanneer ze klaar zijn om uit te poetsen kun je gemakkelijk controleren dmv de "swipetest", hierboven door Nicknameless aangegeven.

Maargoed, daar is bij de Fuzion geen sprake van, deze kun je aanbrengen per paneel, en eigenlijk meteen weer afnemen.
 
Qua voorbereiding bedoel je wassen,kleien,polijsten,glaze aanbrengen daarna waxen!
Dat komt helemaal goed.
Top heren voor jullie advies wist al zeker wat maar je bent nooit uitgeleerd!!!
 
joris zei:
By the way net de wax besteld dus morgen in huis lol

:weetniet

Bestel je voor 16.00 uur en is alles op voorraad? Dan gaat jouw bestelling dezelfde dag nog bij ons de deur uit

Als je de wax om 23:00 uur besteld, dan ga je die niet morgen al hebben... we zijn snel, maar zo snel ook niet, we werken niet 24/7 ;) Tenzij je deze komt halen.
 
Haarlem - Bergschenhoek is te doen, naar mijn idee...

Wel ff waarschuwing Joris: Je neemt al gauw veeeeel meer terug mee naar huis dan wat in eerste instantie de bedoeling was... :-b





meuh
 
De Fuzion is inderdaad een erg fijne wax! Maar dat Fuzion niet hoeft te curen heb ik nog nooit eerder gelezen! Mij lijkt dat de polymeren in de Fuzion tijd nodig hebben om zich aan de lak te hechten. Ik weet dus ook niet of het verstandig is om de Fuzion aan te brengen en vervolgens weer meteen af te nemen! :no
 
Even op voortbordurend: zou je de gehele auto in de Fuzion kunnen zetten om daarna pas af te nemen ?
Er zijn waxen waarbij niet kan omdat je anders moet bikken als een bezetene.
Daarbij is het überhaupt wel verstandig om te doen ( gehele auto ) omdat een ander negatief puntje naar voren komt ( die ik over het hoofd heb gezien )
 
Als je buiten staat te werken, je hoeft alleen nog maar te waxen en als het dan ieder moment kan gaan regenen,
dan zou ik toch paneel voor paneel gaan werken.
Iets anders zou ik zo snel niet kunnen verzinnen.
 
Xizer zei:
De Fuzion is inderdaad een erg fijne wax! Maar dat Fuzion niet hoeft te curen heb ik nog nooit eerder gelezen! Mij lijkt dat de polymeren in de Fuzion tijd nodig hebben om zich aan de lak te hechten. Ik weet dus ook niet of het verstandig is om de Fuzion aan te brengen en vervolgens weer meteen af te nemen! :no

Staat gewoon op de verpakking hoor? :roll
Wolfgang Fuzion Verpakking zei:
Apply a thin coat of Wolfgang Fuzion with a clean foam or microfiber applicator to one panel at a time.
The wax does NOT need to dry. Wipe off wax with a soft, clean microfiber towel.
 
Klopt, staat inderdaad zo op de verpakking. Ik laat hem wel altijd curen. Gewoon aanbrengen op de hele wagen, als ik rond ben begin ik direct met afnemen. Gaat zonder problemen er moeiteloos af. :cool: