• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan Meguiar's So1o systeem op een DAP500 gebruikt worden?

In theorie kan je het dus in elkaar 'knutselen'. Dibbuz bevestigde dat dit tussenstukje (https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/06_inch_x_11_Dual_Action_Adapter_LC-46-230D_100987) een US maat is, dwz 5/8"-11. Hierop kan je de US solo schijf monteren - W66. Let wel op - dit is een andere schijf dan de Europese backing-plate met 14mm schroefdraad (W6614MM). Als je de US schijf op de kop kan tikken ben je vertrokken (beiden hebben 146mm velcro) ...

Geen idee welke resultaten je hiermee kan halen - kan het nog niet zelf testen maar wil het in de toekomst wel eens gaan proberen.

elke 150mm plate zal voldoen voor de Solo pads alleen ik zie ook het nut niet. Het enige waar ik Solo voor gebruik is met een woolpad, finishen doe ik niet met Solo. Menzerna werkt gewoon mooier af. Dus waarom zou je Solo op de DAP willen?

@ gvds

als je het ECHT wil.. dan zal ik hieronder het lijstje zetten zodat jij lekker so1o op de dap kan

de backingplate: (dus degene die DIRECT op de dap/g220 past)
klik

so1o light wool
klik

so1o heavy wool
klik

so1o polish pad
klik

so1o finishing pad
klik

so1o cut&polish cream m86
klik

Je kunt gewoon de LC pads gebruiken met So1o cream, de pads heb je niet nodig aangezien je op de D/a de woolpads niet gebruikt en de gele en zwarte pad gelijk zijn aan resp. de witte en zwarte LC pads. Snap dus de hele discussie niet over het gebruik van een So1o backingplate op een DAP500 :weetniet

Mijn achterliggende gedachtengang was iets van:
*) 1 soort middel ipv SSR1 t/m SSR3
*) men is tevreden cq te spreken over het so1o-systeem
*) wel gebruik maken van de woolpads ( en dus net 'n stapje verder dan de reguliere pads )
*) stap tussen de DAP en een reguliere rotary.

Misschien dat de ervaren detailers denken wat praat ie nou weer voor een nonsens, ja wellicht groot gelijk hoor ;)
Ben gewoon nog op een zéér grote ontdekkingsreis en probeer de puzzelstukjes bij elkaar te krijgen.
Uiteraard kan ik ( wellicht zoals 99.9% het doet ) beginnen met een startpakket en daarna verder uitbreiden, ik ben gewoon zéér nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte achter de middelen en het gebruik hiervan.
Misschien moet ik ook maar eens bij iemand gaan kijken bij een ervaren persoon die zowel DAP't als roteerd en zodoende de stappen duidelijk te zien, maar zoals ik zei wil ook de theorie achter de praktijk weten en vandaar al mijn ( wellicht vreemdsoortige ) vragen.

de woolpad's doen zo goed als niks op een da

de woolpad heeft haren van bijna 1cm, zodra je druk op de dap zet, dan stopt hij met roteren, en heb je eigenlijk ALLEEN excentrische beweging
dit is TE weinig movement om cutting action te krijgen van de woolpad

als je in bezit bent van het startpakket, zou ik eigenlijk niet echt weten WAT je hier aan toe kan voegen.

het start pakket (met poorboy's producten) bevat alle pad's die je maar nodig kan hebben.

wil je meet cut.. moet je toch echt aan een rotary

Dank je aron147 !
dus mocht je op gegeven moment tekort komen met de DAP, een cursus rotary nemen en deze dan gaan toepassen is de beste wijze van handelen ?

ik zou eerst een dap 500 clinic proberen mee te nemen
ik denk dat de gemiddelde gebruiker PRIMA resultaten en dergelijke kan boeken met de dap.

een cuttingpad, met ssr3 van poorboys is een ERG groffe combinatie, waarmee je tog wel serieuze swirls en lichte krasjes eruit moet kunnen halen.

voor echt wetsanden, spotrepair en diepere krassen en sneller werken, is een rotary gewoon een voordeel!

maar zie niet echt direct een behoefte om over te stappen op een rotary, het is ook een machine uit een heel andere klasse

Ben idd bang dat ik mij gewoon nog geen goede voorstelling kan maken en wellicht een beetje aan het doorschieten ben :(
Komt ook zoveel voorbij aan show-offs en collecties dat ik mijzelf aan het afvragen was of ik niet tekort kom.
Gelukkig sparende ( en aardig onderweg :) ) voor het pakket met hier/daar wat extra hulpjes, dus gaat allemaal goed komen ! !

Staar je niet blind op de show-off's, zeker niet die van Dennis en mij, wij werken 99% van de tijd met een rotary en geen D/A voor het behandelen van lakdefecten ;)
Zoals gezegd, de woolpads uit het so1o systeem zijn voor gebruik op een roatry, niet op een D/A, er is een speciale woolpad voor een D/A, volgens mij de foamed woolpad geheten. En voor de foampads uit het so1o systeem zijn goedkopere LC alternatieven (en de maat is beter). Komende DAP500 workshop zullen we eens proberen te kijken wat de so1o cream op een D/A doet en een witte LC pad (deelnemers aan de komende workshop, heriiner mij er even aan ;) )

de foamed wool is indd meer geschikt voor de d/a, alleen denk ik niet dat het wat toevoegd..
de starter kit met dap 500 heeft als zwaarste combi:
oranje light cutting met monello raffini mezzo

je zou als je echt sterker wilt een gele pad pakken, met monello raffini inizio.

alleen op het moment dat je die schade's ECHT netjes kan herstellen, ben je in mijn ogen wel vrij ver.
en kan je dus net zo goed de stap nemen om over te gaan op een rotary (een rotary voor erbij kost in aanschaf toch weinig, mijn rotary kostte nog geen 40 euri:lol )

Ik ga mijzelf een stapje terug zetten, maar tja als ik het werk van het superduo Adrie/Dennis kijk, dan glunder ik hier helemaal ( en het niet eens mijn auto HAHA ).
Allen dank voor de info en hulpvaardigheid !