• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karamelschijf?

BrunoV

Detailing chief
5 jan 2013
600
100
Zo'n karamelschijf, hoe werkt dat eigenlijk? En wat kan je er wel/niet mee?
Binnenkort krijg ik een +15j. Honda Civic over de vloer en de eigenaar heeft jaren geleden het civic logo eraf gehaald. Echter, de contouren van dat logo zie je nog steeds in de lak. Ik zal maar enkele dagen hebben om die auto te detailen dus zou ik graag op voorhand weten of polijsten voldoende zal zijn of ik een karamelschijf nodig zal hebben. Wie denkt wat?
 
Wanneer een logo na jaren pas wordt verwijderd is de lak onder het logo niet verkleurd t.o.v. de lak erom heen die wel verkleurd is door uv straling. Meestal zit dit in de kleurlak waardoor het niet weg te polijsten is.
 
Hmm, ik zal zien wat het resultaat van polijsten zal zijn. Ik ben benieuwd naar de lak, de eigenaar denkt dat het een fragiele dunne laklaag is.
 
Net als Istnogferarie, denk ik dat de lak onder het logo niet (of minder) is verkleurd. Waarschijnlijk zit dit in de kleurlak, en zal het verschil in de loop van de tijd langzaam kleiner worden, ik zou er niet op rekenen dat je dat verschil weg kunt krijgen zonder de blanke lak weg te polijsten en de toplaag van de kleurlak erbij.
 
+1 voor de eerdere reacties :D

Er bestaat wel een kans dat je het weg gaat krijgen, aangezien je spreekt over de contouren van de letters. Toevallig kwam ik 3 weken terug met een buurjongen in gesprek toen ik wat bij mijn auto stond te ouwehoeren. Hij vroeg wat voor een BMW ik had omdat hij het niet op de klep kon zien. ''Ooh, de typeaanduiding heb ik weggehaald'' ... etc etc.

De buurjongen had dit ook gedaan bij zijn Integra, toen met een polijstmiddel uit een tube + een sponsje/doekje gepolijst, maar je zag nog steeds fijntjes de randen van de letters. Uiteindelijk heb ik het nogmaals gepolijst voor hem en toen was er niks meer te zien.

Een paar maanden terug heb ik bij mijn BMW de typeaanduiding verwijderd en de lak gepolijst. Enkele dagen later zag ik dat ik niet goed gechecked had, want ik zag de letters (contouren) t;och nog een beetje zitten. Leek wel een hologram-effect. :p
 
Als antwoord op de vraag:
De schijf monteer je op een boormachine en daarmee draait de schijf rondjes. Vervolgens zet je de schijf op lijmresten en die verdwijnen dan.
Wat je er wel en niet mee kan, in relatie tot je vraag, is hierboven al behandeld.