• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

karcher car cleaner?

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
allen..

zojuist komt de buurman,
hier jongen, ik heb nu iets voor jou, ik denk dat je er wel blij van word..

komt hij met een hele kan (5 liter) karcher car cleaner.

is dit bruikbaar? of heeft iemand dit weleens gebruikt?

de verpakking zegt: puur gebruiken, door de aanzuigbuis, en dan gewoon spuiten..
eventueel later na werken met de borstel op de karcher.

ik heb nu al 50/50 in de foamlans zitten voor morgen te proberen, maar... ik hoop niet dat dit in 1 keer me hele wolfgang sealant stript tot het bot!

vandaar de vraag: iemand ervaring hiermee?
 
Hallo Aron,

Ik heb eens even 15 minuten voor je ge-googled, maar ik kan nergens op de bekende sites informatie over dit Karcher product vinden.
Dit zou betekenen dat jij de eerste detailer bent die dit product gaat testen...

Ik weet niet of ik met de redelijk dure Wolfgang Sealant het risico van volledig strippen zou willen nemen. Zou toch echt eerst eens testen op een testopject voor de zekerheid, want Wolfgang kost vlgns mij nogal wat.

Bij Karcher kun je ook autowasborstels kopen voor het wassen van auto's. Zou ik in ieder geval nimmer doen. Vraag me derhalve af hoe mild hun Auto shampoo is.
€ 12,00 per vijf liter valt in ieder geval erg mee.
Eigenschaften
Zur gründlichen Reinigung empfindlicher Lackoberflächen
Besonders materialschonend
Leicht alkalisches Reinigungsmittel, keine gefährlichen Inhaltsstoffe
Tenside nach OECD biologisch abbaubar
Ready-to-use
Schnelle und effiziente Reinigung in Verbindung mit einem Kärcher Hochdruckreiniger


Misschien een review scrijven. Ben je volgens mij de eerste mee.

Succes,
Aficior
 
heb er wel ervaring mee 50/50 is nog erg sterk meessta mengt de karcher zelf. anders 1;10.
wat mijn ervaring is dat de waxlaag wel erg dun wordt maar maakt wel prima schoon maar wax is weg
 
Zou er mee gaan foamen of gebruiken als je weet dat je toch een nieuwe laag sealant/wax gaat plaatsen .... hoef je jezelf niet kopzorgen te geven of ie te sterk zou zijn of niet ;)
 
hmm, ik denk dat ik er dan maar mee ga foamen ja..

die wolfgang sealant is alleend uur in aanschaf (iets meer dan 30 euro) is alleen abnormaal zuinig in gebruik, en heeft een abnormale standtijd..
dus als je per auto kijkt, is hij voor het resultaat e.d. gewoon goedkoop!! (net als de shampoo, mits je hem maar in een gallon koopt)

mocht hij alles opeten, dan wax ik hem wel, of seal ik hem wel opnieuw, dat is het probleem niet..

auto van de buurman gaat hem ook niet worden, dan liever me ma's auto (die best wel iets sterks kan gebruiken!)

kosten voor een kannetje waren rond de 7 euro geloof ik (5 liter) te verkrijgen bij de makro

ben benieuwd, als het weer een beetje knap word, ga ik er wel mee foamen / plaatje schieten
 
allemaal te ver rijden..

bij nader inzien, denk ik dat ik gewoon de megane ermee foam zometeen.. alhoewel... die is nog vrij netjes (op de velgen na, die zijn niet meer te redden)

mischien de lichtblauwe saxo?
mischien de groene megane?

ik weet nog niet..

wel weet ik dat het binnen nu en een uur gaat gebeuren:D
 
lichtblauwe saxo geworden (modelletje 2003)
het foamt wel, maar word lang niet zo dik als SSF of aanverwanten.
je kan de intensiteit vergelijken met meguiars shampoo plus in de lans.

het ruikt, echt typisch naar zeepsop, niet beroerd, maar ook niet echt lekker

het maakt we verschrikkelijk goed schoon, zonder meer, maar kilt wel je wax.

er blijft na het foamen een soort filmlaagje rommel achter, deze dien je eraf te wassen (met ssf ook zo)

best redelijk tevrede, alleen jammer dat het niet iets dikker schuimt.

hij is wel ideaal voor ZWAAR vervuilde auto's, die toch al geen waxlaagje hebben.

of om je wax te strippen.

officiele review komt nog.
 
heb eventueel nog zat staan hoor:D .. je ken altijd langskomen / bakkie doen , whatever..
wel ff pm en van tevoren, er zit een kans in dat ik niet thuis ben (bij forummers op bezoek)