• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kärcher FJ6 foam lans

SMFLK

Detailing chief
22 aug 2011
139
103
Noord-Brabant
Heeft er iemand ervaring met bovenstaande foam lans van Kärcher?
Ik heb net een K3 aangeschaft en wil daar graag mee gaan foamen.

Aangezien de lans van Kärcher 30 euro goedkoper is dan die van Monello ben ik op zoek naar de verschillen.

Ik heb uitgebreid gezocht maar kom deze lans nergens op het forum tegen.

De standaard foamlans van een Karcher is niet te vergelijken met een van autobrite of Monello.
Foam is veel dikker bij de Monello en veel beter te doseren.

De standaard foam lans van Karchier is een huis en thuis exemplaar die wel gebruikt kan worden voor het foamen van een auto, maar geeft zeker geen goede resultaten.
Zoals Juffer1 als zegt is de dosering bij het Monello veel beter te gergelen en de foam die eruit komt is veel dikker. Dit heb je nodig bij het foamen van een auto voor een goed resultaat.
Dus laat je niet berleiden, maar ga voor de betere!!

Heb zelf de Autobrite foamlans om te foamen. Voor het opbrengen van shampoo gebruik ik wel de FJ6. Geeft dit effect:

Smflk, ik heb beide zowel de monello (aka autobrite lans) als de Kärcher lans. De karcher lans werkt redelijk, hij kan een leuk schuim denkentje neerleggen. Maar de Monello lans maakt wel een duidelijk verschil, hiermee kun je indien gewenst een dikke stevige foam creeëren. Tevens is de straal aan te passen. Let wel op welke Kärcher hogedrukreiniger je gebruikt, die van mij moest de nozzle voor aangepast worden (uitboren) ivm de druk. Deze service is netjes verleent door carclean.