• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

-De wetcoat erop afspoelen en drogen. Ik heb verschillende applicatie mogelijkheden gezien en raakte het meest gecharmeerd van via een handpad goed het product uitsmeren en afspoelen. afrader, verdelen met water (de hogedrukspuit dus) werkt minstens zo goed

2e keer foamen, ja ik doe het wel eens als ik nog een klein beetje over heb wat ik niet de moeite waard vind om te bewaren, heeft het nut? geen idee... is het leuk? ja.


Dan vraag ik mezelf af of ik de wetcoat uit mijn winkelmand moet halen en direct start met kleien en waxen.
Had de klei set van Monello in gedachte en de collinite 845 als wax goede keuze. wetcoat vind ik leuk als booster of in de winter, maar collnite is sterker en houd langer vol. (wetcoat als extra'tje is wel leuk, maar ook dat kan later nog)

Vraag me ook af of een glaze (black hole) zinvol is als je daarna ga polijsten als de beschadigingen niet heel intens zijn. tja, testen... de ene zegt van wel de ander van niet. afhankelijk van lakkleur, beschadigingen etc...

gewoon even ter info:
voor waxen hoef je niet te polijsten.
na kleien hoef je niet te polijsten.

wassen -> kleien-> waxen is gewoon prima te doen.

deze polistmachine ken ik niet, maar het lijkt een beetje op mijn eerste. dat was een "tectake"
machine was niet ergonomisch, pads waren vreselijk, meegeleverde polijstpasta was ruk.
daarbij kan ik even online niet vinden hoeveel slag deze heeft, ook dat kan wel belangrijk zijn.
zo ver als ik kan zien is het wel een D/A, controleer dit even, want met een rotary beginnen te polijsten is niet heel verstandig.
 
Houd er wel rekening mee dat een harde klei meer marring kan geven. Het kan daarom nodig zijn om na het kleien met een harde klei de lak te behandelen met een polish om de krasjes te verwijderen.
 
goede keuze. wetcoat vind ik leuk als booster of in de winter, maar collnite is sterker en houd langer vol. (wetcoat als extra'tje is wel leuk, maar ook dat kan later nog)
Bedoel je dan een wetcoat bovenop een wax als booster? Het lijkt me ook meer fun om te starten met klei en wax. Zoek ergens die uitdaging ook. Vooral omdat ik nu vol in het enthousiasme zit en graag wil ontdekken/leren.
ewoon even ter info:
voor waxen hoef je niet te polijsten.
na kleien hoef je niet te polijsten.

wassen -> kleien-> waxen is gewoon prima te doen.
Wellicht zie ik te veel detail filmpjes waar heel erg uitgebreid wordt gewerkt aan auto’s en wil ik dat ergens ook doen.
Mocht ik toch willen polijsten dan moet de wax eerst goed eraf zijn lijkt me als ik polijsten eerst oversla en wel de auto in de wax zet?


deze polistmachine ken ik niet, maar het lijkt een beetje op mijn eerste. dat was een "tectake"
Volgens mijn vader is dit een Dual action machine. Als ik hem thuis heb dan zal ik eens kijken wat er meer op het apparaat staat. Ik ga er vanuit dat er een sticker op zit met de gegevens van de machine. Zouden de pad van cc niet gewoon passen op elke machine die dezelfde plaat heeft?


Op voorhand overdenken ligt op de loer. Het is inderdaad een kwestie van "gewoon doen". Bij het wassen vallen genoeg stukjes op z'n plek; zoals je gemerkt hebt in de wasbox.
Inderdaad. Ik denk dat een patroon er vanzelf ingeslepen word door het gewoon te doen.

@Vincentn
Houd er wel rekening mee dat een harde klei meer marring kan geven. Het kan daarom nodig zijn om na het kleien met een harde klei de lak te behandelen met een polish om de krasjes te verwijderen.

Bedoel je dan een kleine handpad met een finishing polijstmiddel over de plekjes heen na het kleien?
 
Bedoel je dan een wetcoat bovenop een wax als booster? Het lijkt me ook meer fun om te starten met klei en wax. Zoek ergens die uitdaging ook. Vooral omdat ik nu vol in het enthousiasme zit en graag wil ontdekken/leren.
Yep, wassen bla bla Wax (je kan er zo veel stappen tussen zetten als je wilt) en een aantal week later wassen en wetcoat.

Wellicht zie ik te veel detail filmpjes waar heel erg uitgebreid wordt gewerkt aan auto’s en wil ik dat ergens ook doen.
Mocht ik toch willen polijsten dan moet de wax eerst goed eraf zijn lijkt me als ik polijsten eerst oversla en wel de auto in de wax zet?
begin bij het begin, kracht zit in de rust. een wax er af halen kan al met sommige shampoo's. en wax over wax kan ook.
en anders met een handpad en professional polish is de waxlaag er ook al af.
en met polijsten is de waxlaag al helemaal weg.


Volgens mijn vader is dit een Dual action machine. Als ik hem thuis heb dan zal ik eens kijken wat er meer op het apparaat staat. Ik ga er vanuit dat er een sticker op zit met de gegevens van de machine. Zouden de pad van cc niet gewoon passen op elke machine die dezelfde plaat heeft?
correct.

Inderdaad. Ik denk dat een patroon er vanzelf ingeslepen word door het gewoon te doen.
100% doen. eventueel met iemand anders, (in het hoge noorden ben je welkom)


Bedoel je dan een kleine handpad met een finishing polijstmiddel over de plekjes heen na het kleien?
bijvoorbeeld, maar als je voldoende gleimiddel en een zachte syntetische klei gebruikt is het niet echt nodig.
ik heb nog geen last gehad van marring (microkrasjes) met de monello klei.
 
845 is een goede keuze
Wetcoat tja persoonlijk ben ik geen fan en kan wat vlekkerig zijn wat je zeker snel ziet op,een zwarte auto.
Glaze tja hou lekker je centen in je zak en koop liever wat polijstmiddel zou ik zeggen.
 
  • Leuk
Reactions: Evt
Heb de machine bekeken en hij heeft een 600w motor. Ongeveer half zo krachtig als de dap evo.
Allerlei verschillende grote dikke pads, glad en wafel.

Er zit een alles in 1 product bij
Carlack-68-classic-1000-ml

Wellicht wel leuk om eens te proberen op een oude auto
 
Laatst bewerkt door een moderator: