-De wetcoat erop afspoelen en drogen. Ik heb verschillende applicatie mogelijkheden gezien en raakte het meest gecharmeerd van via een handpad goed het product uitsmeren en afspoelen.
afrader, verdelen met water (de hogedrukspuit dus) werkt minstens zo goed
2e keer foamen, ja ik doe het wel eens als ik nog een klein beetje over heb wat ik niet de moeite waard vind om te bewaren, heeft het nut? geen idee... is het leuk? ja.
Dan vraag ik mezelf af of ik de wetcoat uit mijn winkelmand moet halen en direct start met kleien en waxen.
Had de klei set van
Monello in gedachte en de collinite 845 als wax
goede keuze. wetcoat vind ik leuk als booster of in de winter, maar collnite is sterker en houd langer vol. (wetcoat als extra'tje is wel leuk, maar ook dat kan later nog)
Vraag me ook af of een glaze (black hole) zinvol is als je daarna ga polijsten als de beschadigingen niet heel intens zijn.
tja, testen... de ene zegt van wel de ander van niet. afhankelijk van lakkleur, beschadigingen etc...
gewoon even ter info:
voor waxen hoef je niet te polijsten.
na kleien hoef je niet te polijsten.
wassen -> kleien-> waxen is gewoon prima te doen.
deze polistmachine ken ik niet, maar het lijkt een beetje op mijn eerste. dat was een "tectake"
machine was niet ergonomisch, pads waren vreselijk, meegeleverde polijstpasta was ruk.
daarbij kan ik even online niet vinden hoeveel slag deze heeft, ook dat kan wel belangrijk zijn.
zo ver als ik kan zien is het wel een D/A, controleer dit even, want met een rotary beginnen te polijsten is niet heel verstandig.