• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kärcher K 3.99, Wat is er mis mee?

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo,

sinds een een tijdje heeft mijn kärcher K3.99 een probleem.

Hij bouwt druk op, maar hij start altijd precies opnieuw?

Als ik de karcher gebruik heeft hij geen enkel probleem, alleen als ik hem niet gebruik, als ik bvb even de auto aan het wassen ben..

Hier een filmpje..

ik denk dat er een terugslagklep kapot is maar ik ken er dan niet erg veel van er zullen wel mensen zijn die uw een beter antwoord kunnen geven .

Is er niet ergens lekkage???Zodat de druk ff wegvalt en waardoor die steeds weer aanslaat om opnieuw druk op te bouwen????

Schijnt een Kärcher ziekte te zijn :-d Komt namelijk veel voor bij de Kärchers. De mijne had het ook, heb uiteindelijk maar een andere gekocht.

Groeten,
Erik

Heb ik zelf ook een keer gehad met een Kärcher uit de K3 serie, toen het apparaat al wat ouder was. Normaliter (lees: in het begin) bleef de HD gewoon aan ook als je 'm niet gebruikt. Ik had het idee dat het apparaat gewoon versleten was, ook omdat ik voor mijn gevoel een stuk minder druk had dan toen de HD nog nieuw was.

Ik heb me er gewoon niet aan gestoord; zolang als ie 't doet, doet ie 't :-"

Inmiddels heb ik een nieuwe gekocht en die stopt zodra je de greep loslaat (niet meer inknijpt). Volgens mij hebben ze bij Kärcher ook gezien dat er iets te verbeteren viel.

Mijn pa heeft hetzelfde probleem met zijn kärcher gehad. Het probleem zat hem in een plunjer. Repareren gaat niet echt en vervangen is net zo duur als een nieuwe HD aanschaffen.

Dit heeft mijn Karcher K2 ook, hij valt even van zijn druk als je de gehele tijd spuit als je dan even een moment neemt dan heeft hij weer volle druk, ik had gedacht dat dit zou liggen aan mijn normale waterleiding druk.
Heb er zelf niet echt problemen mee is wel lastig maar niet dat ik daarvoor een andere hd zou nemen.

Ik had dit probleem ook, het wordt alleen maar erger trouwens. De kleppen sluiten niet meer af, kan dus geen druk houden en evenmin druk opbouwen.
Hoofdoorzaak : toestel op stand-by laten staan voor lange tijd. (Kleppen blijven onder druk staan)

Oplossing, even naar Karcher Hasselt gaan, die hebben de vervang stukken los liggen.

Dank je voor de info :)

Men vader had ook al nagevraagd wat het kon zijn en het antwoord was dat hij zijn druk niet kon behouden..

Volgens hem kon het niet echt kwaad, maar ik geloof dat hij er dan helemaal is mee gaat stoppen..

Yup, in het begin is het nog te doen. Maar het wordt enkel erger tot je gewoon een sproei toestel hebt. Vervangstukken waren trouwens niet zo duur.

Even een update..

Bestek ervan laten maken kost al 100€ zei een herstelmecanieker van Karcher tegen mijn vader..

Meteen maar een nieuwe kärcher gekocht dan..

http://www.karcher.be/be/Producten/Home__Garden/Hogedrukreinigers/Medium_klasse/11813000.htm

:jippie :jippie :jippie

Dat apparaatje ziet er errug mooi uit :love
In je link heb je onderaan ook van die opzetstukjes je kan de roterende wasborstel met knik erbij nemen om wat swirls te maken :lol

Berkant zei:
Dat apparaatje ziet er errug mooi uit :love
In je link heb je onderaan ook van die opzetstukjes je kan de roterende wasborstel met knik erbij nemen om wat swirls te maken :lol

Inderdaad, toffe optie.. Elke week na de wasbeurt eventjes polijstbeurtje geven :-)^