Een week geleden bij de bouwmarkt wat kortingbonnen ingeleverd.
Toen maar een setje van Karcher (6.294-891) meegenomen
Bevat een dunne slang met aansluitingen aan beide zijden en een flesje met vloeistof.
De slang pas aan de ene zijde op de hogedruk uitgang en met de andere zijde op de waterinvoer.
Aan de zijde van de hogedruk gemonteerd en vol laten lopen (25 ml) met vloeistof (6.294-892 75 ml).
Voor de zekerheid ook 25 ml aan de kant van de watertoevoer gevuld.
De andere aansluiting op de watertoevoer gezet (Gardena koppeling)
De HD 30 sec laten lopen, de vloeistof wordt wat schuimig tijdens het circuleren.
Mijn HD was nog ongebruikt en heeft een paar jaar bij mijn ouders niets staan doen.
Hij zoemde tevreden :ja
De vloeistof lijkt verdacht veel op koelvloeistof voor auto's (blauwe versie)
Aanbevolen wordt bij langdurige stilstand de vloeistof en de slang op de HD te laten.
Bij mij gaat ie er af zodra de lans binnen is en het ff niet vriest.
Desnoods foam ik mijn fiets er mee onder, maar foamen zal ie
Update;
De kleine slang er weer af gehaald (ongeduld, het vriest weer :-& ) en de blauwe vloeistof eruit laten lopen.
Het viel mij op dat er toch wat vuiltjes in de vloeistof zaten.
De HD is sinds de aanschaf nog niet gebruikt geweest, moet dus van de fabricage zijn.
Een deel van de blauwe vloeistof is in de HD achter gebleven.
Dat komt er wel uit bij eerste gebruik, geen probleem omdat ik de HD laat aanzuigen uit een vat.
Dan moet je namelijk beginnen met de drukslang afgekoppeld.
Hans
Toen maar een setje van Karcher (6.294-891) meegenomen
Bevat een dunne slang met aansluitingen aan beide zijden en een flesje met vloeistof.
De slang pas aan de ene zijde op de hogedruk uitgang en met de andere zijde op de waterinvoer.
Aan de zijde van de hogedruk gemonteerd en vol laten lopen (25 ml) met vloeistof (6.294-892 75 ml).
Voor de zekerheid ook 25 ml aan de kant van de watertoevoer gevuld.
De andere aansluiting op de watertoevoer gezet (Gardena koppeling)
De HD 30 sec laten lopen, de vloeistof wordt wat schuimig tijdens het circuleren.
Mijn HD was nog ongebruikt en heeft een paar jaar bij mijn ouders niets staan doen.
Hij zoemde tevreden :ja
De vloeistof lijkt verdacht veel op koelvloeistof voor auto's (blauwe versie)
Aanbevolen wordt bij langdurige stilstand de vloeistof en de slang op de HD te laten.
Bij mij gaat ie er af zodra de lans binnen is en het ff niet vriest.
Desnoods foam ik mijn fiets er mee onder, maar foamen zal ie
Update;
De kleine slang er weer af gehaald (ongeduld, het vriest weer :-& ) en de blauwe vloeistof eruit laten lopen.
Het viel mij op dat er toch wat vuiltjes in de vloeistof zaten.
De HD is sinds de aanschaf nog niet gebruikt geweest, moet dus van de fabricage zijn.
Een deel van de blauwe vloeistof is in de HD achter gebleven.
Dat komt er wel uit bij eerste gebruik, geen probleem omdat ik de HD laat aanzuigen uit een vat.
Dan moet je namelijk beginnen met de drukslang afgekoppeld.
Hans