• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kärcher SE4001

Jarno1111

Detailing rookie
2 feb 2014
26
0
43
Ik zit er aan te denken om een extractor aan te schaffen. Ik kwam de Kärcher SE4001 tegen en die staat me wel aan. Zijn er hier mensen die met dit apparaat werken? Nu staat Kärcher als merk goed aangeschreven, maar ik ben meer benieuwd of het apparaat in de praktijk goed werkt. De watertanks zijn 4/4l. Is dat in de praktijk voldoende of blijf je aan het lopen met water?

ik heb ook zo'n machine, ben er zeker tevreden mee. Gebruik 'm niet vaak maar ben blij dat ik 'm wel heb staan.

Ik heb die machine niet, maar een Numatic George. Voordeel van de George is in mijn ogen het veel grotere reservoir van 9 liter (nat) en 15 liter (droog, stofzak). De George heeft zich volgens mij wel bewezen als een degelijk apparaat en mits je hem in de UK besteld is hij ook nog best betaalbaar.

Exacte kosten zijn uiteraard mede afhankelijk van de wisselkoers, maar ik was zo'n 230€ kwijt inclusief verzendkosten. Voor dat bedrag inclusief verzendkosten is de George in NL volgens mij lastig te vinden.

In NL kom ik de Numatic overal tegen voor ong. €310 incl verzenden, maar mocht er wat mee zijn dan is het wel makkelijker met garantie lijkt me. 9l reservoir, is dat 4,5l/4,5l schoon/vuil of 9l/9l? Is er nog iemand met ervaringen met een andere extractor?

Hier ook een fanatiek geïmporteerde Numatic george gebruiker. In en buiten het huis. Alleen de stofzuigerfunctie gebruik ik niet. Geaard stekkertje(puur omdat je meestal een geaard stopcontact heb) kopen bij de gamma en gaan met die banaan. Dit apparaat heeft ook bijn bank al een paar keer uit de vuiligheid gered :)

Had ook zo een karcher, is me snel kapot gegaan, heb me dan een Numatic george gekocht, beste aanwinst ooit.

Hoi mensen,
ik ben zelf ook aan het kijken voor een extractor..ook ik ben nu aan het kijken voor de karcher SE 4001 en de Numatic George heb ik nog over nagedacht, maar de prijs van €310 heeft me doen afschrikken.
Nu lees ik al verschillende keren dat de Karcher SE4001 niet helemaal 'perfect' is.
Over de Numatic George zijn de meeste erg enthousiast..
Een aantal vragen die ik heb:
-Als je de Numatic George vanuit de UK koopt (177,50 pond), dan neem ik aan dat je een kopstukje moet kopen aangezien de stekkers in de UK anders zijn dan die van NL, correct?
-Weet iemand misschien wezelijk verschil tussen een extractor en een waterzuiger (bijv Nilfisk Multi 20)? Het enige wat ik kan ontdekken is dat een extractor een extra kopje heeft met een slang die voor het opzuigen nog gauw zeep op het te behandelen oppervlakte spuit. Meer dan dat heb ik nog niet kunnen ontdekken..

Alvast bedankt!

Bij mijn weten is dat idd het enigste verschil met een water-stofzuiger..............al kan je ook gewoon je "wasproduct" op de stof spuiten en na het inmasseren ( of borstelen ) zuig je dan alle smurrie op dmv gewoon water in het reservoir te doen van de extractor.....
Met een gewone water-stofzuiger moet je manueel sproeien en dat gaat niet zo goed als met dat extra stukje dat mooi gericht spuit....

Zit zelf al een tijdje te kijken naar een Numatic George. Heb even op een populaire engelse site zitten kijken waar meerdere nederlandse detailer hun George gekocht hebben. Hij kost inclusief alle accessoires 195 pond, dus dat is ca 246 €. Er staat ook duidelijk bij vermeldt "return to base warranty" en dat de kosten voor de consument zijn mbt het opsturen. Enkele reis is dat 17 pond, ca 21€. Heen en terug is dat 42€ aan verzend kosten. Voor die 80€ meer heb je geen gedoe en kun je gewoon langs in de winkel.

Volgens mij zit de "winst" die je maakt op een Engelse George erin dat deze niet stuk gaat zolang ie in garantie is.........als ie dan later toch stuk gaat kan je deze eender waar binnen brengen : betalen zal je toch.....

Mijn echtgenote heeft al -tig stofzuigers versleten: de motor was nog nooit het probleem , eerder het hardhandig gebruik van alle onderdelen .....:roll

Kijk voor 299 euro heb je deze Numatic George GVE-370-2

zie filmpje hoe dat nou gaat zo ding ;-)

en de spullen ervan in de doos zit van
Numatic George GVE-370-2

9000000011225147_4.webp

i-numatic-gve370-2-gve370-2.webp

En waar te koop in NL en
gratis thuis bezorgd:-)^
:rules https://www.4launch.nl/product/099427/numatic-stofzuiger-gve3702-george-1200w

Gr Fai

Ik heb zelf sinds vorige week een Karcher Puzzi 100 Super aangeschaft. Wereld apparaat. Is me die 700 euro echt wel waard.......