• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kat weghouden van auto

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind ook sommige reacties raar. Wij hebben ook een kat, stik lief beestje, en zit graag binnen maar ook buiten. En als ze iets gesloopt heeft van iemand, prima dan regelen we dat gewoon.Maar de onze zit zo vaak op de motorkap van mijn starlet als ik net thuis kom, lekker warm en heb nog nooit krassen gehad.

En ja ik ben een zeiker en zuinig op m'n spullen!
 
toesebolle;n420183 zei:
er is maar 1 oplossing voor en dat is dat een kat binnen moet blijven. ze willen graag een huisdier. die hoort in huis. maar vaak werken ze met zn twee en word de kat naar buiten gedaan smorgens want hij red zich wel. hier net zo in de buurt. op onze auto. op mn tuinset onder onze overkapping. moet elke avond de kussens weghalen anders zit er een cm haar op


Ik zou stroomdraad over m'n schutting leggen, dan is het zo opgelost.
 
als mensen zo graag huisdieren willen dan moet je er gewoon voor zorgen dat hij niet naar de buren gaat. kan toch ook gewoon aan een riempje buiten in de tuin. en als hij meer ruimte nodig is dan is hij niet geschikt voor in de bebouwing. het moet allemaal maar kunnen tegenwoordig. en over de uitwerpselen maar niet beginnen. als ik ern hond zou hebben en als hij moet poepen doe ik hem toch ook niet even over de schutting. ik heb geen dieren en wil ook niet van een ander zn dieren last hebben. en al helemaal geen kosten maken voor de problemen van een ander
 
Koop of leen een kattenval (een soort bench waar ze ingaan waarna het deurtje dicht klapt). Hang daarin een lekkere geurende vissenkop. Ga naar de plaatselijk koeien- en/of varkensboer en vraag om een emmertje gier en dek deze vooral goed luchtdicht af.

Plaats de val, vang de kat. Zet de kooi met kat op een zanderige bodem, overgiet de kat met gier en laat hem los. Dit vindt de kat a: niet fijn en daarom zal hij b: zijn toevlucht zoeken bij zijn baasje. Kat snelt naar huis, vliegt naar binnen alwaar het huis besmeurt wordt met gier en daar de eerste maanden nog naar stinkt. Gevolg: Baasje verkoopt zijn kat of zorgt dat die voorlopig niet meer buiten komt. Suc6 gegarandeerd........ :-D:-D
 
ikkezelluf;n420202 zei:
Koop of leen een kattenval (een soort bench waar ze ingaan waarna het deurtje dicht klapt). Hang daarin een lekkere geurende vissenkop. Ga naar de plaatselijk koeien- en/of varkensboer en vraag om een emmertje gier en dek deze vooral goed luchtdicht af.

Plaats de val, vang de kat. Zet de kooi met kat op een zanderige bodem, overgiet de kat met gier en laat hem los. Dit vindt de kat a: niet fijn en daarom zal hij b: zijn toevlucht zoeken bij zijn baasje. Kat snelt naar huis, vliegt naar binnen alwaar het huis besmeurt wordt met gier en daar de eerste maanden nog naar stinkt. Gevolg: Baasje verkoopt zijn kat of zorgt dat die voorlopig niet meer buiten komt. Suc6 gegarandeerd........ :-D:-D
jij snapt het :)
 
ikkezelluf;n420202 zei:
Koop of leen een kattenval (een soort bench waar ze ingaan waarna het deurtje dicht klapt). Hang daarin een lekkere geurende vissenkop. Ga naar de plaatselijk koeien- en/of varkensboer en vraag om een emmertje gier en dek deze vooral goed luchtdicht af.

Plaats de val, vang de kat. Zet de kooi met kat op een zanderige bodem, overgiet de kat met gier en laat hem los. Dit vindt de kat a: niet fijn en daarom zal hij b: zijn toevlucht zoeken bij zijn baasje. Kat snelt naar huis, vliegt naar binnen alwaar het huis besmeurt wordt met gier en daar de eerste maanden nog naar stinkt. Gevolg: Baasje verkoopt zijn kat of zorgt dat die voorlopig niet meer buiten komt. Suc6 gegarandeerd........ :-D:-D


Dan ben je een stoere jongen zeg....
 
toesebolle;n420198 zei:
als mensen zo graag huisdieren willen dan moet je er gewoon voor zorgen dat hij niet naar de buren gaat. kan toch ook gewoon aan een riempje buiten in de tuin. en als hij meer ruimte nodig is dan is hij niet geschikt voor in de bebouwing. het moet allemaal maar kunnen tegenwoordig. en over de uitwerpselen maar niet beginnen. als ik ern hond zou hebben en als hij moet poepen doe ik hem toch ook niet even over de schutting. ik heb geen dieren en wil ook niet van een ander zn dieren last hebben. en al helemaal geen kosten maken voor de problemen van een ander


Ja het is echt verschrikkelijk zeg, wat een drama's tegenwoordig. Als ik de straat inkom struikel ik over al de dieren die hier rondlopen!
Ga dan in een hutje wonen ergens in de polder....Onee, dan stinkt het weer naar varkens of kippenstront!
 
Kijk, in België gelden deze regels wel voor honden maar een kat wordt gezien als een VRIJ dier. Ik heb zelf ook zo een broer, wilt in de rust van de buiten wonen maar kan niet tegen de hanen. In de stad kan hij niet tegen luide buren... Dan moet ge op de noordpool gaan wonen.

Katten weren uit een tuin is bijna onmogelijk of je moet een smeerlap zijn en de dieren kwetsen...
 
  • Leuk
Reactions: bros
Als ik ooit iemand iets zie doen tegen dieren omdat ze op zijn ohh zo mooie wagen zitten, die weet het weL

Voor de Belgen onder ons ; jullie kennen het wel 'Rats-af' en lak gaat niet mooi samen. ;)
 
EN ja mijn dieren hebben ook al zaken kapot gemaakt bij derden, maar daarvoor betaal je braaf je familiale verzekering jaarlijks met de nodige premie.
 
Het zijn nog maar altijd materiële zaken ten op zicht van levende wezens...

Dus als ik me erger aan bepaalde kinderen spelen in aangrenzende tuin moet ik ze ook maar even besproeien met azijn en naar binnen sturen? WTF?

Nu gaak stoppen want wordt echt boos van sommige opmerkingen.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark en bros
Ben het helemaal met je eens Stephan. Ik heb ook een hekel aan kattestront hoor en wij hebben gewoon een kattenbak, toch zal ie het wel eens in een tuin doen....Gooi dan maar een emmer water!
 
Doe maar eens grasmaaien, en maai je z'n ding mee de bak in,.. Bah! Hoef je het eerste kwartier er niet bij te komen,...
Hier werkt water goed,.. Nog maar 1x moeten doen in een jaar, sindsdien dus nog maar enkel,.. Daar is mee te leven,...

maar ze moeten niet op m'n auto gaan zitten, dan heeft of de kat of de eigenaar een gigantisch probleem. Eigenaar heeft er vaak laks aan als z'n beestje dat doet,.. Dus zijn verzekering zal die vast niet inschakelen,.. Reken er maar niet op dat ik m'n eigen er voor ga gebruiken,.. Dat is vind ik gewoon puur asociaal gedrag, en z'n beestje kan daar prima op getraind worden.
 
Ik zou de kat nooit iets aandoen, ik probeer hem gewoon uit mijn tuin te houden. Bepaalde reacties negeer ik dan ook gewoon, de kat weet ook niet dat hij iets verkeerd doet. Maar je gaat me ook niet zeggen dat de kat geen schade kan aanrichten aan een auto.
Foto 1: Kras in mijn zijruit en heb er zo nog 2 op mijn achterruit
Foto 2: kleine pitjes op voorruit, zo staan er meerdere steeds bij elkaar gegroepeerd op het glas dat anderhalf jaar geleden vervangen is
Foto 3 en 4: krassen op motorkap en dak, vooral op aflopende plekken steeds drie brede strepen langs elkaar (niet zo diep en valt voorlopig niet op door de swirls maar ga de auto in het weekend polijsten en dan vermijd ik liever dit soort dingen)
Foto 4 en 5: huidige gps-antenne (die ik nu iedere avond afdek) en mijn vorige antenne na 1 week op de auto te zitten (hiervoor was de originele ook beschadigd en na deze had ik een korte antenne waarvan hij de top afgebeten heeft)
conv_1802.jpg

conv_1803.jpg

conv_1804.jpg

conv_1805.jpg

conv_1806.jpg

conv_1807.jpg
 
Dat ziet er niet uit, maar mijn kat zit wel eens op mijn motorkap, dan haal ik haar er gewoon af en heb echt geen krassen. Mocht ze dat bij bijv. de buren doen baal ik daar ook van natuurlijk.
 
Jeroen;n420216 zei:
Doe maar eens grasmaaien, en maai je z'n ding mee de bak in,.. Bah! Hoef je het eerste kwartier er niet bij te komen,...
Hier werkt water goed,.. Nog maar 1x moeten doen in een jaar, sindsdien dus nog maar enkel,.. Daar is mee te leven,...

maar ze moeten niet op m'n auto gaan zitten, dan heeft of de kat of de eigenaar een gigantisch probleem. Eigenaar heeft er vaak laks aan als z'n beestje dat doet,.. Dus zijn verzekering zal die vast niet inschakelen,.. Reken er maar niet op dat ik m'n eigen er voor ga gebruiken,.. Dat is vind ik gewoon puur asociaal gedrag, en z'n beestje kan daar prima op getraind worden.


Op gras, de meeste katten doen het volgens mij in losse grond/zand of de kattenbak.
 
Ja zou je zeggen,.. Toen ik hier nog niet woonde ivm verbouwing/aankoop. Heb ik er in 2 weken 27 hoopjes uitgelepeld :roll
terwijl ik wel gewoon aanwezig was, was hier nu ook niet dood zeg maar,...
 
Maar ik heb nu enkele mogelijke oplossingen gekregen, ik ga een ultrasone verjager bestellen en een camera plaatsen zodat ik ook bewijs heb. Ook ga ik enkele doorgangen dichttimmeren in de carport en eens kijken of dat helpt. Ik dank iedereen voor zijn hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.