opelmark;n420287 zei:
een vogel mag ook schijten waar hij wil maar niet op mijn auto, zal ik nu alle vogels uit de lucht gaan schieten ???
een kat is geen hond, je kunt ze sommige dingen aanleren maar africhten kun je wel vergeten.
Dit is nogal een kromme vergelijking, aangezien de vogels niet als huisdier worden gehouden, en er dus ook niemand verantwoordelijk is voor die dieren.
Verder ben ik het met de reacties eens dat je een dier sowieso geen kwaad mag doen, maar vind ik het ook raar dat als een hond ergens op een veldje zijn behoefte doet er direct beschuldigende blikken zijn of je het wel opruimt, en een kat rustig bij andere mensen in de tuin zijn gang mag gaan. Of dat honden tegenwoordig bijna overal aangelijnd moeten zijn, zelfs als ze perfect afgericht zijn, en katten overal mogen rondzweren, ongeacht of anderen daar last van hebben.
Daarnaast vind ik de houding van de eigenaar in dit geval ook vrij walgelijk, door gewoon te zeggen dat het bij zijn auto niet gebeurt, en het dus niet zijn kat, en dus ook niet zijn probleem is. Hetzelfde geldt voor het idee dat het door de verzekering wel wordt vergoedt, want de eigenaar van de auto moet zit wel met alle rompslomp die het oplevert, en mag hopen dat de reparatie vakkundig wordt gedaan, buiten zijn schuld om. En kan vervolgens ook nog allerlei middelen aanschaffen (katten verjager, schrikeldraad, camera) om het in de toekomst te voorkomen.
Wat mij betreft is iemand die besluit een dier te houden ook verantwoordelijk voor de acties van het dier en zou er voor moeten zorgen dat het dier geen overlast bij andere veroorzaakt, of het nu een hond, kat, paard, vogel, of wat dan ook is.