• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kat weghouden van auto

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is niet mijn bedoeling geweest om hier een felle discussie op gang te brengen over iets wat niets met detailing te maken heeft. alleen mijn ervaring en mening over een paar tips. maar er word altijd direkt fel gereageerd als het over katten gaat. maar succes met je katten weren.
 
Tja een kat mag schijten waar die wil... maar liever niet in mijn tuin! Waar je dan ook nog kuilen in je tuin hebt en het grond op de stoep ligt. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
een vogel mag ook schijten waar hij wil maar niet op mijn auto, zal ik nu alle vogels uit de lucht gaan schieten ???
een kat is geen hond, je kunt ze sommige dingen aanleren maar africhten kun je wel vergeten.

wees blij dat je buurman geen olifant heeft die op je auto gaat zitten....

elephant-on-car.jpg
 
  • Leuk
Reactions: bros
Misschien een hele andere tactiek aanpakken? Sowieso als je het op beeld kan krijgen is het natuurlijk wel handig om dat te doen om zo je buren te overtuigen dat inderdaad hun kat jouw auto vernag(g)elt. Maar misschien moet je insteek niet zijn wegjagen maar juist ergens anders heen weglokken. Bijvoorbeeld met kattenkruid. Een of ander plantje waar de meeste katten helemaal gek van zijn. Je kan speeltjes kopen waar het in kan. Of gewoon dat spul in potjes kopen. Als je dat nou ergens ver van je auto strooit/plant dan komt die kat misschien niet meer in de buurt van je auto?
 
Een kennis van mij (ergens in de 80 jaar oud) heeft een creatieve geest en heeft de volgende dingen al geprobeerd:
- kleed met punaises op het dak van zijn auto. Geen succes, want de wind maakte alleen maar meer krassen.
- kleed met schrikdraad erdoor geweven op het dak van de auto. Ook geen succes want zijn vrouw vond het kleed de volgende dag en wilde het even opruimen....=-o
- nu een omheining van een draad die een heel hoog geluid activeert. mensen horen het niet, katten schrikken ervan.
 
opelmark;n420287 zei:
een vogel mag ook schijten waar hij wil maar niet op mijn auto, zal ik nu alle vogels uit de lucht gaan schieten ???
een kat is geen hond, je kunt ze sommige dingen aanleren maar africhten kun je wel vergeten.

Dit is nogal een kromme vergelijking, aangezien de vogels niet als huisdier worden gehouden, en er dus ook niemand verantwoordelijk is voor die dieren.

Verder ben ik het met de reacties eens dat je een dier sowieso geen kwaad mag doen, maar vind ik het ook raar dat als een hond ergens op een veldje zijn behoefte doet er direct beschuldigende blikken zijn of je het wel opruimt, en een kat rustig bij andere mensen in de tuin zijn gang mag gaan. Of dat honden tegenwoordig bijna overal aangelijnd moeten zijn, zelfs als ze perfect afgericht zijn, en katten overal mogen rondzweren, ongeacht of anderen daar last van hebben.

Daarnaast vind ik de houding van de eigenaar in dit geval ook vrij walgelijk, door gewoon te zeggen dat het bij zijn auto niet gebeurt, en het dus niet zijn kat, en dus ook niet zijn probleem is. Hetzelfde geldt voor het idee dat het door de verzekering wel wordt vergoedt, want de eigenaar van de auto moet zit wel met alle rompslomp die het oplevert, en mag hopen dat de reparatie vakkundig wordt gedaan, buiten zijn schuld om. En kan vervolgens ook nog allerlei middelen aanschaffen (katten verjager, schrikeldraad, camera) om het in de toekomst te voorkomen.

Wat mij betreft is iemand die besluit een dier te houden ook verantwoordelijk voor de acties van het dier en zou er voor moeten zorgen dat het dier geen overlast bij andere veroorzaakt, of het nu een hond, kat, paard, vogel, of wat dan ook is.
 
  • Leuk
Reactions: j.lipsch
neem een buis doe er veel vet in en leg er een haring in ... kijken of de buren je dan nog niet geloven als de kat met zijn vette poten op de bank gaat liggen
 
Quattro;n420303 zei:
Dit is nogal een kromme vergelijking, aangezien de vogels niet als huisdier worden gehouden, en er dus ook niemand verantwoordelijk is voor die dieren.

Niet als huisdieren ? wat dacht je van al die klote duiven....complete verenigingen zijn ervan.

het probleem is dat je niet zeker weet of het de kat van de buren is, daarnaast als je je auto een keer ergens anders parkeert zitten daar ook gerust katten.
er lopen hier ook vele katten rond terwijl ik zelf geen katten heb, soms is het gewoon pech hebben.
 
Hier ook last van een kat van de buurvrouw. Al drie keer over mijn net overgespoten motorkap gegleden.
Ik heb een "marterverjager" in laten bouwen die een frequentie heeft waar katten ook last van zouden hebben.
Maar helaas het heeft niet geholpen]-0
 
opelmark;n420360 zei:
Niet als huisdieren ? wat dacht je van al die klote duiven....complete verenigingen zijn ervan.

het probleem is dat je niet zeker weet of het de kat van de buren is, daarnaast als je je auto een keer ergens anders parkeert zitten daar ook gerust katten.
er lopen hier ook vele katten rond terwijl ik zelf geen katten heb, soms is het gewoon pech hebben.

Als die mensen ze als huisdieren houden dan houd ik hun ook verantwoordelijk voor de beesten, dus als ik weet dat mijn buurman een duif heeft die steeds op mijn auto schijt, dan zal ik daar ook zeker wat van zeggen. Maar ik durf wel te stellen dat het overgrote gedeelte van de vogels wild is, in tegenstelling tot de katten. Mijn punt is dus dat ik vind dat iedere eigenaar verantwoordelijk is voor zijn dier, dus als eigenaar ben je ervoor verantwoordelijk dat jouw beest niet op iemand anders zijn auto gaat liggen, zijn behoeftes in andermans tuin doet, of op wat voor manier dan ook overlast veroorzaakt, wat voor beest het ook is.

Ik heb ook vrienden met katten, en die katten liggen ook op hun eigen auto's, maar als mijn auto daar staat zorgen ze ervoor dat de kat daar niet op gaat liggen, volgens mij is dat ook gewoon fatsoen. Dus naar mijn mening heeft het ook niks te maken met pech dat als je ergens anders parkeert er ook een kat op je auto kan gaan liggen, maar meer met de instelling van de eigenaren van de beesten, die het vaak weinig kan interesseren ("een kras meer of minder maakt mij niet uit, dus het maakt voor een ander ook niet uit").
 
Een kat kun je niet africhten, dus je kunt ook niet voorkomen dat hij ergens op gaat zitten, dat is nu eenmaal de natuur, er zijn gewoon sommige zaken die je wel zou willen maar in alle eerlijkheid niet reeel zijn.

je weet niet zeker of het de kat van je buren is, maar ach die woont het dichtste bij dus dan zal hij het wel zijn, erg kort door de bocht gedacht, ik heb bijvoorbeeld wel een camera op mijn auto gericht staan, en vreemd genoeg zie ik hier allerlei katten rondlopen, maar nog niet die van de buren gezien op de camera, terwijl ik weet dat hij buiten loopt, de katten die ik wel zie wonen zeker niet in de directe omgeving dus komen een heel stuk verder vandaan, hetzelfde zal bij jou ook gebeuren.
 
Als je mijn berichten gelezen had dan zou je weten dat ik alleen een manier zoek om katten bij mijn auto weg te houden. Dat zou iedereen toch doen die zijn auto probeert te verzorgen? Ik probeer niet de schade te achterhalen bij mijn buren. Ik heb mijn buren nooit een vergoeding gevraagd en heb ook eerder gezegd dat ik dit nooit ga doen.

Ik wil gewoon vermijden dat ik verdere krassen krijg en kleine sterretjes in mijn voorruit en vraag om oplossingen. Die kat zit zelfs 's nachts buiten en komt dan steeds voor onze zijdeur zitten smeken om binnen te mogen. Ook de haren die hij achterlaat op mijn auto zijn zwart wit, net als de kat. Als ik kan bewijzen dat het hun kat is, kan ik er tenminste voor zorgen dat ze hem 's avonds binnen nemen.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
In mijn berichten probeer ik juist duidelijk te maken dat het niet uit maakt van wie het dier is, ik vind eigenlijk dat als je in dichterbevolkt gebied woont, en je weet dat je kat daar rond zwerft en dus ook bij andere mensen in de tuin komt, dat je je dan moet afvragen of het wel een geschikte omgeving voor je beest is. Ook voor mensen die allergisch zijn, en om te voorkomen dat het beest wordt overreden. En dan gaat het er niet om dat je iemand verantwoordelijk kunt houden voor eventuele schade, of overlast, maar juist dat iedereen uit zich zelf verantwoordelijkheid neemt.

Om toch een beetje terug te komen op de oorspronkelijke vraag, voor jouw situatie lijkt een (goede) camera mij de beste oplossing. Eventueel kan je ook proberen met de buurman te overleggen dat ze de kat een week 's avonds binnenhouden, zodat jullie kunnen kijken of de problemen stoppen.
 
Hier heeft een half jaar lang een emmer water paraat gestaan in de bijkeuken om katten te weren uit de tuin. De meeste katten snapten na één nat pak dat ze de tuin beter konden vermijden. Eentje (inderdaad, die van de buren) wilde het niet snappen maar na een nat pak of 10 heeft ie toch besloten zijn behoefte niet meer in ons gras te doen.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Mikail;n420410 zei:
Als je mijn berichten gelezen had dan zou je weten dat ik alleen een manier zoek om katten bij mijn auto weg te houden. Dat zou iedereen toch doen die zijn auto probeert te verzorgen? Ik probeer niet de schade te achterhalen bij mijn buren. Ik heb mijn buren nooit een vergoeding gevraagd en heb ook eerder gezegd dat ik dit nooit ga doen.

Ik wil gewoon vermijden dat ik verdere krassen krijg en kleine sterretjes in mijn voorruit en vraag om oplossingen. Die kat zit zelfs 's nachts buiten en komt dan steeds voor onze zijdeur zitten smeken om binnen te mogen. Ook de haren die hij achterlaat op mijn auto zijn zwart wit, net als de kat. Als ik kan bewijzen dat het hun kat is, kan ik er tenminste voor zorgen dat ze hem 's avonds binnen nemen.

ja ik laat quattro even voor wat het is, hij heeft duidelijk een hekel aan katten/dieren.


Wat je kan doen, is als je bijvoorbeeld een eigen oprit hebt, dit plaatsen www.youtube.com/watch?v=VAc7gasotCo
plaats een camera zodat je weet wat de aanloop route is en plaats zo'n bus.

je ziet vaak bij koud weer dat katten graag op de warme motorkap liggen, bij sommige auto's is optioneel een isolatie te koop voor aan de binnenkant van de motorkap, misschien dat zoiets ook helpt.
 
opelmark;n420478 zei:
ja ik laat quattro even voor wat het is, hij heeft duidelijk een hekel aan katten/dieren.

Sorry hoor, maar ik vind dit een hele rare beledigende opmerking, en ik vindt het niet getuigen van veel fatsoen dat je zo op reageert terwijl ik alleen probeer mijn standpunt te verduidelijken. Ik zal er even bij vermelden dat ik op dit moment twee honden heb, waar ik zeker geen hekel aan heb, en in het verleden heb ik ook meerder katten gehad, waar ik ook zeker geen hekel aan had. Mijn punt is juist dat ik altijd verantwoordelijkheid neem voor mijn acties in het algemeen, en ook voor die van mijn dieren, en dat ik het onbegrijpelijk vind hoe makkelijk anderen daar over denken.

Volgens mij heb je mijn berichten niet goed gelezen of niet willen begrijpen, en daarom maar toevlucht hebt genomen tot een dergelijke drogreden. Je hoeft het niet met iemand eens te zijn (dat is ook een van de redenen van een forum, om op een nette manier met elkaar te kunnen discussiëren), maar om vervolgens een discussie te proberen beëindigen met zo'n opmerking, zonder ook maar op één argument in te gaan vind ik vrij walgelijk, en getuigd ook op geen enkele manier van begrip voor andere mensen, wat ook mijn oorspronkelijke punt was.

Nogmaals ik vindt het onbegrijpelijk hoe je mijn berichten die erop gericht zijn mijn standpunt te verduidelijken dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun dieren kunt vertalen naar een hekel aan dieren.
 
  • Leuk
Reactions: Stippie
Status
Niet open voor verdere reacties.