• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kauwgom verwijderen op alcantara interieur

90benjamin90

Detailing rookie
28 nov 2012
34
0
Ik verwonderde mij dat er hier nog niet eerder een vraag over was gesteld. Maar ik heb helaas kauwgom in mijn alcantara achterbank gekregen. Nu kan ik prutsen en de huis tuin en keuken middeltjes gebruiken maar zou graag willen weten hoe ik dit het beste op kan lossen. Wie kan mij helpen?

Bevriezen is een optie, zijn sprays voor uit de electronica
Dan woardt het hard en kan je het voorzichtig breken en afbrokkelen
Is een echt %#@&* werkje, maar het kan

Nou was wel even een klusje. Geprobeerd eerst te koelen met koelelementen en voorzichtig verwijderen met een mesje. Dit is niet gelukt. Daarna met een heel klein beetje aceton op een doek de kauwgom los proberen te weken. Met veel succes. Alles was weg. Daarna nog de hele zitting even opgefrist met een interieur cleaner. Opgelost!

Fijn dat het weg is, maar ik zou aceton nooit willen aanbevelen
Met name voor de gebruikte kleurstoffen een te groot risico

zu5ysamu.webp
Mijn vlekken app geeft deze methode aan Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk