• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kawasaki Z750 2006

Donovan

Detailing guru
27 okt 2019
205
135
Hoi allemaal,

Ik liep al een tijdje rond met de kriebels om te gaan motorrijden. Afgelopen februari heb ik de knoop doorgehakt en ben ik begonnen met lessen. Inmiddels heb ik mijn theorie en AVB examen allebei gehaald. Over een aantal weken mag ik afrijden voor mijn AVD examen. Bij mij in de buurt stond een motor te koop die precies voldeed aan mijn eisen. Aangezien mijn pa wel zijn rijbewijs heeft mocht hij de proefrit maken en hem naar huis rijden.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben (na een piepklein stukje in de straat te hebben gereden... niet doorvertellen) overgegaan op de koop van de motorfiets.

Het is een Kawasaki Z750 uit 2006 geworden.

IMG_1152.jpeg

Met een motor is het wat moeilijker vast te leggen wat nou de staat van de lak is. Maar ik heb mijn best gedaan.
Dit was het stappenplan:

- Afspoelen met tuinslang
- Sterk vervuilde delen ingespoten met APC
- Wassen van boven naar beneden met Gyeon Restart Wash
- Delen van de motor nalopen met een brush en APC
- Velgen ingespoten met Gyeon Wheel cleaner
- Met detailing brushes de velg behandeld
- Drogen met doek en lucht
- Gelakte delen afnemen met Gyeon Prep
- Gevoelige delen afplakken

Ik was begonnen met Rupes Polish op de gele Rupes pad. Dat deed helaas net niet genoeg. Met uiteindelijk begonnen met de Rupes compound op een MF pad.
Dat gaf het gewenste resultaat. Daarna de polish met gele pad gebruikt om het af te maken. Vervolgens alles afgenomen met Gyeon Prep.

Ik had nog een laagje Gyeon One staan (oude formule) Dat heb ik aangebracht met een applicator pad. De plastic delen heb ik ook met de Gyeon One gedaan. En de velgen ook meegepakt. Ik weet dat het daar niet voor bedoeld is, maar ik had helaas geen Wheel Coating meer staan. We gaan dus kijken hoe lang het blijft zitten.

IMG_1155.jpeg


IMG_1180.jpeg


IMG_1158.jpeg
IMG_1183.jpeg

IMG_1159.jpeg
IMG_1184.jpeg

IMG_1166.jpeg
IMG_1167.jpeg
IMG_1162.jpeg
IMG_1182.jpeg
IMG_1156.jpeg
IMG_1181.jpeg
IMG_1176.jpeg
IMG_1178.jpeg



En voor de liefhebbers nog even een filmpje van het geluid van de uitlaat.

Nu nog even wachten tot ik kan rijden. Voor nu staat de motor er in ieder geval helemaal klaar voor!

Groetjes,
Donovan
 
Yes! Ik had helaas niet de juiste spulletjes mee daarvoor. Volgend weekend ga ik de verlichting aanpakken, dus pak dan gelijk de uitlaat mee :)
 
Netjes hoor !
Geef je de ketting ook nog wat TLC ?

Blijf rechtop ! ;)
Yes! Heb inmiddels zo'n speciale borstel besteld samen met ketting schoonmaak spul en smeermiddel! :)

@Ric325i Stickers zitten naar mijn weten gewoon op de tank geplakt, niet onder de blanke lak dus.
Als je dat wil had dat al gemoeten met het spuiten. Volgens mij kan je gewoon blanke lak over de sticker heen spuiten nadat je de kleurlak heb gespoten.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
@Donovan heb je de stickers ook gewoon meegepolijst?
Volgens mij wel eens gelezen dat dat kan met een finishing polish maar de laatste motor die ik ging polijsten was niet van mij en dan neem ik geen risico tenzij de eigenaar er toch op staat.
 
Ik ben niet zo van die (dunne) cleaners, tenzij je het op een doek spuit ipv direct op de ketting
Bij een O-ring ketting gaat het opgespoten vet niet langs die rubber ringetjes.
De smering die de ketting vanaf nieuw heeft blijft gedurende de levensduur zijn werk doen.

Dunne cleaners daarentegen kunnen bij iets gesleten ringen ook binnendringen.
Gevolg is rek op een deel van de ketting en dan gaat het van slecht naar erger.