• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kc protector wax VS BH touch on

Bas97

Detailing rookie
13 jan 2025
5
12
Hallo mede forumleden,

Ik zou graag een sealant aanbrengen via mijn foam cannon. Nu heb ik twee producten op het oog namelijk: Bilt hamber touch on en koch chemie protector wax. Zijn er andere forumleden die met beide producten ervaring hebben en er een aanraden over de andere?

Ik wil natuurlijk dat beading effect krijgen en dat het ook een mooie glans achter laat op mijn auto.

Om het je moeilijker te maken: heb je ook Bathe+ overwogen :innocent:

Over het algemeen vind ik dergelijke producten heel vergelijkbaar dus de prijs kan dan doorslaggevend zijn. Bilt Hamber heeft dan een reputatie voor no-nonsense, waar voor je geld.

• Leuk
Reacties: Bas97
Ik gebruik naar volle tevredenheid de Bilt Hamber. Recent nog een auto gehad waar echt 0.0% bescherming op zat.
Je hebt maar weinig nodig, dus ook goedkoop in verhouding. Touch on geeft echt prima beading.

• Leuk
Ik heb geen ervaring met de betreffende producten, maar zie wel spraakverwarring over termen:
- een wax is een product dat (meestal Carnauba) natuurlijke wax bevat
- een sealant is de sythetische variant van wax

Over het algemeen geeft een wax een warmere glans en iets betere beading dan een sealant, maar een sealant heeft meestal een langere standtijd. Het is dus niet zo dat iedere sealant minder beading en glans heeft dan welk wax dan ook, maar in meer dan 90% van de gevallen is dat wel zo. Datzelfde geldt voor de verschillen in standtijd. En om het nog ingewikkelder te maken zijn er producten die een mix van sealant en wax zijn, en vaak als hybride wax worden aangeprezen.

• Leuk
Mag ik hier nog eens op terugkomen @Cordoba? Ik gebruik momenteel de BH TO en geniet van de extreme beading en het makkelijk aanbrengen. Het geeft daarnaast een hele harde koude glans op mijn zwarte metallic Skoda. Ik gebruik daarnaast wel eens Poorboys Spray and Gloss en geniet heel erg van de warmere glans die ik daaraan overhoud; de gouden metallic flakes komen echt naar voren en de hele auto krijgt een wetlook.

Is de protectorwax meer een wax dan de BH Touch-on, en kan ik daarmee een warmere glans verwachten? Dat zou voor mij namelijk een reden kunnen zijn om over te stappen. Standtijd maakt me minder uit, aangezien ik sowieso elke 2 weken de auto was.