• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keiharde harsdruppels, hoe kan ik deze het best verwijderen?

Ik weet het niet hoor, maar er word vaak warm water, een föhn, en dat soort dingen aanbevolen.
Maar zou in dit geval het spul( de hars) ijskoud maken ( bevriezen) misschien helpen?.
 
Op het gevaar af een facebook-achtige ongefundeerde opsomming van merken te geven: heb je wel eens gedacht aan wasbenzine?
Wasbenzine is zacht voor de lak maar lost heel veel stoffen op. Aanbrengen op een doekje en wrijven maar.
Schade kan het in geen geval doen.
 
Het is inderdaad nog even zoeken. Tot nu toe deed de Valet Pro iets tot een zeker punt. Aceton (nagellakremover) haalde vervolgens nog een stukje uit, tot een zeker punt. De hierbovengenoemde middelen zijn nog niet gepoogd.

Wat ik mij met dit alles wel afvraag: wat gaat dit doen met de stickers? Want daar zitten ook sporen en dikke druppels langs én op! Die moeten overeind blijven anders moet ik namelijk de keuze terug leggen en stellen dat ze die dan als verloren moet beschouwen.

Dank tot zover!
 
niet doorvertellen hoor: maar ik heb wel eens van die keiharde ingedroogde dikke druppels hars los gekregen met een raamverfkrabbertje (de rechter op het plaatje)
1618499005317.png
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Einsteinova en RoCo
niet doorvertellen hoor: maar ik heb wel eens van die keiharde ingedroogde dikke druppels hars los gekregen met een raamverfkrabbertje (de rechter op het plaatje)
Bekijk bijlage 141661

Ik gebruik op me werk regelmatig een glaskrabber. En op een vlakke ruit kan je dit met 2 dichte ogen doen. En een dikke druppel van je lak afsteken is met veel voorzichtigheid nog wel te doen. Maar als ik naar de dikte van de druppels kijk op de foto en op een bolle kant zou ik het toch niet aanraden. Zou eerder zoals hierboven terpentine wasbenzine of ontvetter gebruiken of iets in die richting.
 
Zeker, had die ook bekeken, maar helaas niet op voorraad. Ik heb een super-de-luxe ruitenkrabber met vlijmscherpe losse mesjes, maar toch huiverig.

Sowieso wil ik ze niet in het geheel afsteken want ik wil geen contact met metaal en de lak.

Zal morgen de schuur eens induiken voor terpetine e.d.
 
Vanmiddag weer een zetje gegeven. Het is namelijk nog steeds niet om aan te zien:
20210418_202235.jpg

Met frisse moed en de plastic mesjes hoopte ik het één en ander af te kunnen steken:
20210418_131608.jpg

De Valet Pro achter de hand om eventueel de boel wat te activeren, de Born Slippy zuiver als glijmiddel.

Helaas geen effect, het is zo uitgehard en glad dat de mesjes geen kans maken. Met een echt mesje kom je er wel in, maar dat is nergens op de kap fijn te doen en leidt daarmee tot schade.

Toen de wasbenzine geprobeerd, maar niets.....terpentine, helaas ook niets.

Toen weer een stuk met nagellakremover en dit haalt nog steeds het "meest" uit. Deze weekt het net iets los en dan heeft het mesje wel grip. Zo heb ik weer wat vermindering aan kunnen brengen, maar het gaat echt niet van harten.
20210418_153132.jpg

De eigenaar wil de stickers echt behouden, ondanks de sporen op de stickers zelf. Ik blijf nog even doorpielen eromheen, maar het is wel vechten hoor....
 
Misschien dit voorzichtig proberen.
Als je t niet aan durft, niet doen uiteraard
Schoot mij nog te binnen.
Mocht deze combi te licht zijn , kan je opschalen zoals foto rechts.
 

Bijlagen

  • 8C93AB68-1E9F-4C36-9386-BAE83F71B93B.jpeg
    8C93AB68-1E9F-4C36-9386-BAE83F71B93B.jpeg
    195,9 KB · Weergaven: 64
  • FF9D1483-C03C-40F5-B06A-6E539FD7D0E9.jpeg
    FF9D1483-C03C-40F5-B06A-6E539FD7D0E9.jpeg
    159,4 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Ik hoorde zonet van iemand,
Die had WD40 gebruikt, wel even goed de tijd geven, om de hars week te maken.
Zou je nog kunnen proberen.
 
Ik heb de caramelschijf liggen, zal eens kijken wanneer ik die kan toepassen. Die stalen borstelschijf zal ik inderdaad maar niet doen; al voelde het gisteren wel heel even als “F... It”.

@Brad het lijkt inderdaad alsof er iets anders op zit dan louter wat boomsappen, toch geven ze aan dat het er op zat toen de auto onder een boom stond. Zal het terloops nog eens vragen of het stiekem niet iets anders is.
 
De auto is steeds weg! Dus heb mijn zinnen op koningsdag gezet! Ik ga als eerst de caramelschijf proberen; zal ze wel van schrikken :joy:

Laatste wat ik nog onderkent heb is een stoomreiniger en een microvezeldoek. Dan zou ik die kunnen huren voor een dagdeel.

EDIT: Auto weer weg, buurvrouw werkt in de zorg dus die had geen Koningsdag...komende week ben ik onder de pannen dus zaterdag op z'n vroegst weer een kans.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Brad en kawazxr