• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze DAP900 pakket

dencoupe

Detailing guru
1 jun 2015
599
153
51
Oss
Ik zit te twijfelen tussen 2 DAP900 pakketten:

Polishing Power - DAP900 V3 2-step Scholl Concepts-Monello Starterskit

Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack

Nu lees ik hier goede ervaringen met de Scholl produkten ... maar weet het even niet meer, de monello polish produkten zijn zo te lezen ook goed

Welke zouden jullie mij als beginner aanraden?

Allebei gewoon goed samengestelde sets! Dat vooropgesteld. Ik heb begin dit jaar de Raffini kit gekocht, waar ik heel erg tevreden mee ben. Ik weet niet hoeveel auto's je ermee wil gaan onderhouden....

Lastige keuze.....maar kan me ook voorstellen dat je sneller geneigd bent om je auto 2-staps te polijsten ipv 3-staps...

Ik zou zelf de Scholl nemen denk ik...

Het is niet zozeer dat ik geneigd ben naar de 2 staps, maar ik weet het gewoon even niet meer :s

Als ik de reacties over de Scholl lees, dan denk ik dat het 2 staps systeem van Scholl net zo goed voldoet als die van Monello .. maar als beginner hoor ik graag wat de ervaren poetsers zouden kiezen.

En wat ga ik ermee poetsen ... Mijn 2 auto's en als het een beetje qua formaat lukt van de DAP ook mijn motor. Daarnaast wil ik zo'n machine niet laten verstoffen in de kast/tas maar zal ik ook zo af en toe eens een auto van familie en vrienden onder handen gaan nemen :-)^

Hey Hallo,

In mei van dit jaar heb ik de stap gezet in de DetailingWereld. Ik heb toen de DAP900 V3 Powerpack aangeschaft.
Tot op heden kan ik zeggen dat de producten van Monello prima zijn. Ik spreek dan over de DAP, polijstmiddelen, pads, doeken, etc.

Als ik nu weer een pakket zou moeten kiezen, zou ik gaan voor de Scholl set. Dit is persoonlijke voorkeur omdat beide sets prima zijn.

Sinds ik Scholl gebruik, na een aantal maanden Monello, merk je toch wel dat bijv. de S3 al zeer mooi finished. Daarbij vind ik de compound
ook mooi verwerken, stoft minder, etc.
De reden dat ik met Scholl in aanraking kwam was op advies van dit forum om de hardere lakken aan te pakken i.c.m. een Scholl pad.
Dus als je ooit tegen dit zelfde ''probleem'' aanloopt, dan heb je al Scholl in huis en ben je hier bekend mee.

Ook zie ik dat de Scholl set de grotere versie van de uitstekende Monello Peluche Verde bevat. Ook een pluspunt, naar mijn idee.

Greetz

Ik zal zeker voor de scholl pakket gaan... Ik gebruik zelf het liefst de combi s3 en s30... En ik hen de monello ook liggen!

niks mis met Monello hoor.. Is ook prima.. Maar ik vind scholl in alles net iets fijner!

Ik vind persoonlijk de groene doeken fijner dan de witte! Ik heb 7 witte doeken maar die gebruik ik echt nooit eigenlijk! Ik zal ze zo 1 op 1 ruilen met groene.

• Leuk
Reacties: bros
De Monello polijstmiddelen, met name natuurlijk de Veloce, vind ik op de harde lakken zoals die van Audi en BMW net wat effectiever dan de S3 Gold van Scholl.
Voordeel van de Monello set is dat je 3 polijstmiddelen krijgt waardoor je een mooie medium polish hebt om alleen lichte swirls en reiniging te doen.

Bij Scholl is dat de S17+ maar om de prijzen enigszins gelijk te houden zit die er niet bij. De Scholl polijstmiddelen zijn ongeveer 50% duurder dan de Monello polijstmiddelen.
De Scholl S3 Gold is over het algemeen iets makkelijker af te nemen dan de Veloce op lastiger lakken. Op harde lakken maakt het echt geen zier uit.

De S30 is ultra makkelijk af te nemen, de kunst met Finale is om er extreem weinig van te gebruiken en dat doet men vaak niet waardoor er teveel vettigheid is en er moeite is met afnemen.

De Peluche Bianco hebben dezelfde specificaties als de Verde alleen zijn ze groter.

Dank jullie wel. Heb mijn verlanglijstje nu aangepast... Het gaat het pakket met de Scholl produkten worden. Ook nog van dezelfde pads één extra erbij gezet en omdat ie toch in de aanbieding is de born slippy van dodo. Zal de eerste keer wel wat af te kleien hebben

Let erop dat niet elke klei overweg kan met de Born Slippy. Welke klei wil je gaan gebruiken?

Klei of lube?

Als lube... Spray and wipe!

Niet zo goedkoop als de born slippy... Maar wel op meer fronten in te zetten...

Je kan het wel 1 op 1 verdunnen met demi water. Vind het een heerlijk product!
ik douche er bijna mee ;)

Als klei... De Monello!

Dan zou ik de Poorboy's Spray & Wipe adviseren. Deze kan je 1:1 verdunnen met demi water om te kleien.
Heb ik reeds gebruikt met onderstaande klei zonder problemen:
Meguiars
Monello
Gyeon
Dodo Basics

Welke klei staat er nog meer bekend om slechte samenwerking met de Dodo??

Hmmm... Mn reactie is weg :(

maar spray and wipe! Als je lube bedoeld... 1 op 1 verdunnen!

heerlijk product.. Ik gebruik het voor veel meer!

Raar.. Nu staan al m'n reacties er :-/

Maar verder is de mothers klei top hoor! Gaat alleen niet samen met die lube ;)

Lees net op de facebook pagina van polishing power dat eind november de DAP900 met 12mm uitslag komt ...

denk dat ik daar maar op wacht, niks is lekkerder als het nieuwste van het nieuwste kopen :jippie

Deze in een set met de Sholl produkten :ja