• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze detailer/wax spray voor na het wassen

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Beste forumleden,

Na dik een maand is het dit weekeind weer tijd de auto een beurt te geven.

- Ik ga hem wassen met een monster van MBFactor die zij mij hebben toegezonden. Twee emmer methode met washmitt.
- Het dak kleien. De andere delen zijn vorige maal reeds gekleid en in de collinite gezet.
- Het dak behandelen met de DAP en SSR1 met witte pad.
- Daarna het dak met Collinite 915 behandelen (2 lagen).

De rest wil ik na het drogen afnemen en waar nodig extra behandelen (klei, dap, wax).

Tevens wil ik de bestaande waxlaag ophogen en de glans oppeppen. En tevens eventuele droogvlekken en andere vlekken nalopen. Ik wil hiervoor een detailerspray kopen die het liefst ook een wax (carnauba of polimeer) bevat die ook bescherming biedt.

Ik heb zelf een voorkeuze gemaakt van:

- Chemical Guys Speed Wipe Spray Wax & Quick Detailer
- Poorboys World QD+ Quick Detailer Plus
- Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer
- Poorboys World QW+ Quick Wax Plus

Ik weet dat de eerste drie echte detailersprays zijn en de laatste een wax spray. Ik twijfel een beetje tussen die twee. De eerste drie zouden ook al bescherming bieden boven op de bestaande waxlaag van collinite. Overigens is er nog een verschil te maken tussen de detailers die als een sealant werken op synthetische polimeren basis en die op carnauba basis. Is daar nog wat over te zeggen?

Dus advies gevraagd. wat is een goed verwerkbare detailerspray die ook een goede bescherming biedt en glans EN die duurzaam is. Ik heb er niets aan als het na een drietal dagen weg is.

Ik gebruik nu overigens Ultimate Quick detailer van Meguiars. Daar ben ik op zich niet ontevreden over maar buiten wat waterafstotendheid en glans doet het verder niet veel. Ik gebruik het inmiddels meer om mijn plasmascherm streeploos te reiningen want daar vind ik het geweldig voor. Maar niet om mijn bestaande waxlaag mee te boosten.

Oh en als laatste het zou fijn zijn als het product de zwarte delen van de auto als trims en rubbers niet wit uit laat slaan!

Dus laat je horen!

Groeten GdV42
 
Ik dacht dat Red Mist een spray sealant was.
Overigens zou ikzelf uit jouw lijstje kiezen tussen de QD+ en de Red Mist.
Ik heb zelf al QD+, maar ben wel nieuwsgierig naar Red Mist.
 
Als ik het goed begrijp ga je het dak zowiezo volledig opnieuw doen en de rest daar waar nodig behandelen met klei en de dap. Op het dak na wil je de bestaande waxlaag boosten met een detailerspray, toch? Als het pas een maand geleden is dat je de hele auto gedaan hebt, zou je kunnen overwegen de auto nu alleen te wassen en met een detailerspray te doen en over een paar maanden de gehele auto bij te werken, maar dat is een persoonlijke keuze.

Ik gebruik zelf de PB QD+ naar volle tevredenheid, maar ik ben ook erg enthousiast over de PB QW. De QW is weliswaar geen echte detailerspray, maar geeft wel een lekkere boost aan je waxlaag en verwerkt super. Voor mij een blijvertje in mijn collectie.
 
Red Mist is een synthetische spray volgens mij, als je voor Poorboy's gaat dan zou ik gezien de winter voor de QW+ gaan, deze blijft langer zitten en is echt om de waxlaag te boosten.
QD+ is meer een Quick Detailer met een beetje carnauba.
 
Dibbuz zei:
QD+ is meer een Quick Detailer met een beetje carnauba.


Kijk Dat is info waar ik wat aan heb :party:

Ik zat namelijk echt met de gedachte dat ik een snelle oppepper wil geven aan de reeds in de collinite gezette delen. Een detailer met een beetje carnauba voegt dan minder toe dan een wax spray die toch snel werkt. In de praktijk gebruik ik tussendoor ook maar zeer weining een detailer spray. Ik was gewoon een tot twwemaal per maand. Na het wassen ga ik niet nog eens de hele auto met een detailerspray behandelen, want hij is dan al "schoon"! ik wil de wax en glans een snelle stgevige boost geven die makkelijker moet zijn dan helemaal in de collinite zetten. Dus wellicht is een spraywax beter op zijn plaats dan een detailer met waxtoevoeging.

Red mist is meer een detailer die een werking heeft die ook een sealant benaderd, zo begrijp ik. Ik ben toch meer "old school" en een wax op basis van carnauba spreekt mij meer aan en als zodanig zal ik dan toch eerder een detailer of wax spray kiezen die op basis van carnauba is. Hiermee wil ik niet aangeven dat een sealant niet goed zou zijn. Het lijkt mij ook logischer een carnauba spraywax of detailer met carnauba toe te passen als je al een waxlaag hebt op basis van carnauba. maar wellicht is het ook wel zo dat juist een combi als geheel een in totaal veel betere bescherming geeft. Dus een sealant over een carnauba of omgekeerd. Wie zal het zeggen. Tot voor kort gebruikt ik ook M16 over NXT. Prachtig resultaat maar minder duurzaam dan Collinit 915 alleen.

Al vast bedankt voor jullie reacties
GdV42