• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuzestress; welke wax/sealant hierna??

Ruttie85

Detailing addict
23 apr 2011
63
65
Beste mede detailers,

keuze stress maakt zich van mij meester, ik ben er niet goed uit welke wax ik hierna moet nemen..

nu twee potjes behoorlijk aangebroken, de Fusso coat 12 months en de Collinite 915.

Ik ben over beide producten zeer te spreken.
In mijn beleving benaderen ze elkaar kwalitatief heel sterk. Pluspunt van de Fusso is wel een wat betere verwerking maar de 915 vlekt minder en is volgens mij meer een wax dan een sealant. Standtijd 4 maanden prima haalbaar met goede voorbereiding.
in het begin was het even stoeien met 915, maar een zeer dunne laag en slechts 2 min curen geeft een prachtig resultaat.
De pantser vind ik verbluffend. Op zwart metallic schitterende glans.

nu lees ik ook veel positiefs over de Collinite 476, deze heeft geloof ik ook meer sealant eigenschappen dan de 915.
Biedt de 476 verder veel meerwaarde tov de 915 of valt dat mee? (Ik kom toch weer vaak op de 915 uit qua product eigenschappen.)
Door hoger carnaubagehalte zou je denken dat de 915 mooier blinkt. Hij voegt naar mijn idee warmte toe aan de kleur.
Hoe is de 476 hierin, iemand ervaringen? Bedankt!
 
Hey Ruttie! :D

Ik ben lange tijd groot fan geweest van de 915 MarcDeEleganteGans en heb inmiddels wat andere waxen geprobeerd. (WA's / Fusso Coat / etc)

Recent de Fusso Coat weer aangebracht, maar deze bleef erg vettig. (Wax-holo's als een malle). Mooi spul, zéér zeker! Maar mijn volgende wax wordt weer de 915. ;) Nooit geen fratsen mee gehad, dus...

De 476s gebruikte ik standaard op lichte kleur lakken en als winterwax. Deze bevat niet zoals de 915 die mooie olien die het lekker doen op donkere lakken, maar wel iets meer standtijd. (Al is dat allemaal te verwaarlozen door gebruik/andere factoren) De 476s geeft een wat koudere glans.
 
476 is erg fijn spul in het gebruik en ja 915 zal iets mooier zijn maar ik gok dat 476 wat langer zit en hij is hufterproof qua verwerking.
topper wat mij betreft.
 
Bedankt Quantoxx, (en anderen)
De waxen van wax addict heb ik nog niet geprobeerd.

ik herken het verhaal van quantoxx, ook mijn auto (parelmoer wit) bevat nog steeds hologrammen van de Fusso.
Binnenkort maar eens een winterprep. met de 915 en dan poets ik het weg.
Twee maanden terug dacht ik mijn auto even met Fusso te waxen voor de vakantie, uitbuffen bleek een drama met dit spul...)

Maar misschien ligt dat aan mij, ik werk langer met de 915...
Daarnaast vind ik die Fusso ook enorm stinken. De eerdere versie althans wel.

Twee weken terug de auto van mijn vrouw (zwart metallic) voorbereid op de winter, gekleid en daarnaast step 1 cleaner van Meguiars, afgetopt met de 915. Echt prachtig, eens zien hoe die de winter doorkomt.
Misschien toch weer gewoon de 915 hierna. (Heb veel met waxen van Megs gewerkt, mooie glans maar verder vallen standtijd en pantser mij op de langere termijn toch wat tegen.)
 
Zijn er poetsers die weten hoe de waxen van WA zicht houdt tov de 915. Zijn er echt betere waxen in absolute zin of is het allemaal verwaarloosbaar?
 
Er zijn nogal wat waxen van WAX. ;) En wax is heel persoonlijk, dus het is lastig te vergelijken.

Hoe ruikt het?
Hoe smeert het?
Hoe duur is het?
Hoe is de standtijd?
Hoe mooi is het potje?
... etc etc.

In mijn ervaring zijn het allemaal prima waxen in de algemene zin, dus daar zal het niet aan liggen. Persoonlijk kijk ik zelf naar hoe makkelijk het verwerken is en de prijs.
 
Zijn er poetsers die weten hoe de waxen van WA zicht houdt tov de 915. Zijn er echt betere waxen in absolute zin of is het allemaal verwaarloosbaar?
915 =goed en is een carnauba achtige Wax
Waxaddict =goed en leunt vaak iets meer de sealent achtige kant op maar is wel heel hydrofobisch (strakke Beading)
 
Zijn ze dan ook echt beter. De 915 lijkt een erg goed product voor zn prijs.
Tja wat vind je beter? Klinkt lullig maar wat vind je belangrijker in een wax?
imo:
915=verwerkt makkelijker dan veel waxaddict waxen
915=iets warmere glans dan waxaddict
915=goedkoper dan waxaddict
Waxaddict =langere standtijd dan 915
Waxaddict =hydrofobische gedrag is beter vind ik water vliegt van je lak af!
Waxaddict =auto lijkt langer reatief “schoner” te blijven.
Zeker de waxen met ceramische/sio2 bestanddelen vind ikzelf erg prettig.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik heb (persoonlijk) meer met Waxaddict, dan de Colli, maar dat is puur ingegeven door wat ik belangrijk vindt. Zie ook de post van @Ric325i, +1 voor genoemde argumenten.

Geen idee van waar je bent @WimWerf, maar uiteraard van harte welkom hier om het gehele WA aanbod aan waxen te “look en feelen”.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Ik woon in Utrecht :)
Ik gebruik nu de 845 van Colli. Deze doet het best goed. Ik zag lovende berichten over de 915 maar was tegelijkertijd benieuwd wat de waxen van WA zoveel meer toe te voegen hadden (behalve de prijs opdrijven).

Ik heb (persoonlijk) meer met Waxaddict, dan de Colli, maar dat is puur ingegeven door wat ik belangrijk vindt. Zie ook de post van @Ric325i, +1 voor genoemde argumenten.

Geen idee van waar je bent @WimWerf, maar uiteraard van harte welkom hier om het gehele WA aanbod aan waxen te “look en feelen”.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen210
Voor sommigen is het gevoel van een wax de meerwaarde. Ik heb helemaal niks met Fusso, Colli en vele anderen merken.
Wel gebruikt en getest hoor maar deed me niets, andere merken wel, eenieder maakt hier de keuze in.
Voor mij is prijs niet zo boeiend, of er een “beter” is ook niet, de verwerking, afwerking (glans en dergelijke) en diverse eigenschappen make dat ik een bepaalde wax mooi vind of niet, nu heb ik de keuze welke ik wil smeren waar ik zin in heb.
 
Wat kan je aanraden als sealant ivm een iets langere standtijd voor de winterperiode.
Fusso coat F7 , menzerna power lock , Geyon can coat , Fusso coat 12m enz...
Over de Fusso coat F7 vind ik niet zoveel reacties terug.
 
Gyeon cancoat kun je niet vergelijken met de andere die je noemt. Dit is een coating waar je meer voorwerk aan hebt, en welke je ook alleen maar in een garage kunt aanbrengen bijvoorbeeld.
 
Weet ik, maar zou voor de andere sealants ook een full prep doen .
Daar moet nog wel het een en ander in het winkelmandje dan. ;)