• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuzestress; welke wax/sealant hierna??

Dat niet alleen. Een coating is veel lastiger aan te brengen, waardoor je dus ook goede verlichting nodig hebt. Tevens heb je ook persoonlijke bescherming nodig (handschoenen, e.d.) en heeft de coating een curetijd van (volgens mij) 24 uur.

Als je een klein stukje vergeet af te nemen, dan kun je dat bij een sealant iets later ook nog doen. Bij een coating betekent dat, dat je opnieuw moet gaan polijsten.
 
Zo ben ik ook begonnen @WimWerf en toen begonnen met Waxaddict en van daaruit... m’n collectie spreekt voor zich.
De colli staat nu alleen alweer te lang werkloos in de kast. Eenmaal gewend aan de verwerking van WA...

Altijd welkom om te testen, maar misschien dat Nuland wat te ver is. Misschien zijn er nog wel anderen in de buurt.
 
Afgelopen week mijn auto voor de winter gedaan, wel gekozen voor de Fusso 12 months.
(oude holo's verwijderd.) Wat is dat toch een vettige wax, ik weet niet...
Kort laten curen helpt hier ook, geen waxresten.
(WEL sealant eigenschappen natuurlijk...)

Maar ik ben eruit denk ik, de Collinite 915 blijft goed bevallen alleen standtijd mag ietsje langer, dus de volgende wordt denk ik de 476s, ik zal het kleine blikje eerst eens proberen.
De eigenschappen bevallen verder heel goed, al moet je even ermee om weten te gaan, (dunne opzet en 2 min curing.)
De Fusso heeft zeer mooie beading en standtijd, maar toch kom ik vaak weer bij Collinite uit.

mijn vrouw haar auto draagt de 915, die van mij de fusso. Eens zien welke wax de winter het beste doorstaat!
 
Vergeet ook niet dat je prima een simpel waxje kan smeren en deze vervolgens met boostende producten kan bijhouden. Zo rek je standtijd, maar heb je ook altijd goede beading + sheeting. ;)

Zo kan je dus prima de ''warmere'' 915 smeren en hier overheen een onderhoudsproduct zoals Wetcoat / Bathe+ foamen / detailingsprays met toevoegingen / etc etc.
 
Dat is waar Quantoxx.

Zelf was ik mijn auto 2 a 3 keer per maand in de wasbox met hoge druk (osmose water)
Ik gebruik de Wash en Wax shampoo van Mothers, erg fijn spul! (Bijna zo goed als de GC van Megs maar veel goedkoper.)
Zitten mooie glansmiddelen in en boost enigszins de waxlaag weer op.

Met twee kleine kinderen heb ik niet de tijd en gelegenheid de auto maandelijks te detailen, wat ik echter van tijd tot tijd doe is na het wassen, als de auto nog nat is, de klei eroverheen (met het water dus als glijmiddel) en daarop de 915 of de Fusso. Dan heb je met de 915 toch zeker weer een maand of 3 bescherming.
Nodig is eigenlijk een polijstbeurt (3 jr geleden), lichte swirls zijn wel zichtbaar maar ach.. Voor een auto van bijna 10 jaar oud staat hij er heel netjes bij.
 
Maandelijks detailen? ... Da's ook niet nodig, uiteraard. ;)

Persoonlijk zou ik niet kleien met alleen water. Dit levert je onnodige veel frictie op en dus kans op marring. Kleien doe ik zelf maar zo'n 3x per jaar.

Ik heb recent mijn auto in een wax gezet en ga, hopelijk vandaag, Bathe+ foamen om alles een laagje bescherming te geven. Vorig jaar heb ik Bathe+ foam lange tijd als stand-alone gebruikt en dat ging ook prima.

Waxen en boosten, dan rek je het lang uit. :p
 
Lastig te zeggen aangezien er meer factoren meespelen bij duurzaamheid en dergelijke, maar ik zou zeggen dat deze twee elkaar niet veel mislopen.

Persoonlijk vind ik de manier van verwerken wel heel anders. ;) In jouw geval (wasbox) zou ik Wetcoat gebruiken.
 
Ik heb thuis wel stromend water hoor, maar niet echt ideaal..
(Auto parkeren tegen de schutting, tuinslang over de schutting.. Steeds ruimte maken voor in- en uitkomende auto's (wij wonen naast een in- uitrijpoort), niet veel waterdruk...)

Daarom de keuze om spullen mee te nemen en bij de wasbox te wassen; scheelt rommel thuis, plus hoge druk maakt wielkasten e.d gemakkelijker.
Meestal voor 1,50 klaar :)

Met de marring valt het wel mee hoor wanneer ik met water ga kleien, echter ik doe het zo'n drie keer per jaar.
Waxen soms iets vaker, als de beading minder wordt een nieuwe laag erop.
 
Over de Fusso coat F7 vind ik niet zoveel reacties terug.
Ik ook niet inderdaad, maar toch wel benieuwd naar eventuele ervaringen, vooral met betrekking tot de standtijd. Zou 7 maanden wezen.

Gebruik(te) TW spray coating, maar scoort voor mij helaas geen ruime voldoende. Kom dan qua standtijd al snel op Collinite 845.
 
ik gebruik ook Collinite 845. icm met Jes Car Power Lock + een geweldige combinatie voor mij.
Na een wasbeurt neem ik de auto af met P&S - Bead Maker, of ik dat blijf doen ben ik nog niet over uit, de beading is geweldig maar heb het idee dat vogelpoep niet fijn reageert op dit product, zal een kwestie zijn van even aanzien de komende maanden.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Vogelpoep is sowieso troep, reageert nergens lekker op.
Gewoon een fles bsr en een paar mf doeken in de auto leggen.

Ik zie mensen af en toe raar kijken als ik op een parkeerterrein mijn dak sta schoon te maken. Als ik dan vervolgens zie waar ze zelf in stappen denk ik, tja ik begrijp dat jullie mij niet begrijpen
 
@BZwart,
ik verwijder vogelpoep met doordrenkte keukenrol. En enkel water.
(even laten inweken en dan komt het los)

zo blijft de waslaag gewoon zoals hij is.
overigens blijft de 915 wax gewoon favoriet denk ik, als dit blik leeg is bestel ik gewoon een nieuwe.
Onderhoud doe ik met de Mothers wash en wax. Fijne shampoo, al wil ik ook de Poorboys s&s gaan proberen, zonder waxtoevoeging. Mijn vrouw haar auto ging in de winter 4/5 maanden mee met de 915. Dus eigenlijk blijf ik op dit kwaliteitsproduct terugkomen :)
ik vind die Fusso gruwelijk, altijd wolken of hologrammen. Ook met rechte banen in dun volume. Die komt er niet meer.