Vrijdag de dertiende loop ik een maatje van me tegen het lijf. Na wat heen en weer gekeuvel vraagt hij aan mij wanneer ik de Kever van zijn vriendin eens aan wil pakken. Dit had ik al beloofd toen ik de Cuda van hem detailde.
Tja vrijdag was de laatste vakantiedag en er moest dus snel gehandeld worden. De Kever is direct meegenomen. Een indruk van de staat van de Kever voor het karwei:
Afgesproken is dat ik me met de cabriokap niet bezig zou houden, enerzijds omdat de tijd hiervoor ontbrak, maar ook omdat de ervaring met cabriokappen mij ontbreekt. Ik wilde niet de waterafstotende laag van de kap afhalen zonder te weten hoe die weer te herstellen.
Tof zo'n open kapje maar met een dreigende bui in het vooruitzicht rij je toch wat onrustig. Net toen de washmitt voor het eerst de emmer raakte vielen de eerste druppels. De wasbeurt kon afgemaakt worden maar toen was het echt nodig om naar binnen te gaan. Terwijl het er buiten flink uitviel werden de wieldeksels aangepakt met Meguiars NXT All Metal Polysh (waarom schrijf je dat tegenwoordig met een "Y"?)
Na een uurtje waren de deksels schoon en was het buiten droog. Samen met BlackPassatJunior werd het kleien van de auto aangepakt (Poorboys World Poly Elastic Clay) Er zat behoorlijk wat verontreining op de lak. Deze foto is van een halve kap:
Na het kleien moest er vastgesteld worden wat de juiste aanpak was voor de PRO900 en de DAP500.
Na een hit met Witte Kompressor en Monello Mezzo waren de swirls weg (zie foto waarop links is behandeld met genoemde combinatie en rechts nog niet) maar zaten er nog voldoende rechte krassen in de lak.
Uiteindelijk moest de oranje pad met de Inizio eraan te pas komen. Voor het gemak de PPRO900 gepakt, zodat BPJ achter met aan kon werken op de DAP500 met de light groene pad en Finale.
Let op het volgende stukje tekst is niet geschikt voor gevoelige detailers!
Tot op het moment van de laatste foto ging alles lekker vlotjes en soepel, de flanken van deze Kever lieten zich goed behandelen en de PRO900 zoefde tevreden over de bollingen van dit klassieke ontwerp van Ferdinand Porsche. Aangekomen bij de rechterachterkant schoot echter de PRO900 ineens uit mijn vingers. Omdat ik op een laag krukje zat viel hij niet eens van zo hoog, maar hij kwam wel zéér ongelukkig terecht. Direct naar de schuur voor een inspectie en daar zag ik een scheurtje in het achterste deel van de behuizing. Omdat dat laatste stuk nogal los aanvoelde toch maar even het schroefje losgedraaid om even te inspecteren. Wat een slagveld aan de binnenkant! Er was een kunststofsteuntje afgebroken wat in drie delen in de behuizing lag. De secondenlijm kon hier ook niks meer aan doen. Gelukkig kon ik na PM overleg met Tim de PRO direct de volgende morgen bij Carclean inleveren. Hij is nu in goede handen en wordt ongetwijfeld weer perfect opgelapt.
Dit betekende echter wel dat de klus voortgezet moest worden met de DAP500, die BPJ met tegenzin bij me inleverde. Omdat ik op de PRO met laag toeren -standje 2-3- bezig was geweest kon ik met de DAP en de oranje pad/inizio op standje 5 dezelfde correctie bereiken.
Genoeg gewerkt en voldoende spanning voor één dag zou ik zo denken, morgen verder.
's avonds nog even contact met Soepergrover over de gebeurtenissen. Joost bood me gelijk aan om zaterdag met me mee te rijden naar Carclean om de PRO weg te brengen, en verder nog wat te helpen met de klus. BPJ's prioriteiten lager op deze zonnige zaterdag niet meer bij het detailen, dus een vervanging van mijn vaste maatje was welkom.
Nadat de PRO was afgeleverd op het verpleeg- en revalidatieadres zijn we verder gegaan met de Kever.
Joost stortte zich met verve op de binnenzijde.
De buitenkant werd afgewerkt met de groene pad en finale. Vervolgens een laagje Poorboys World EX-P Pure Sealant aangebracht met de DAP en de blauwe pad en daarna handmatig de Kever in de wax gezet: Poorboys World Natty's Paste Wax.
De Kever was klaar en kon afgeleverd worden bij de eigenaar. Onderweg kon Joost het toch niet laten om de laatste puntjes op de "I" te zetten
A detailers work is never done Joost.
Onderweg nog twee fotootjes geschoten om het eindresultaat vast te leggen:
Joost bedankt voor de mentale steun vrijdagavond en de hulp bij de detail op zaterdag.
Bedankt weer voor het lezen en de reacties en tot de volgende show-off.
Tja vrijdag was de laatste vakantiedag en er moest dus snel gehandeld worden. De Kever is direct meegenomen. Een indruk van de staat van de Kever voor het karwei:
Afgesproken is dat ik me met de cabriokap niet bezig zou houden, enerzijds omdat de tijd hiervoor ontbrak, maar ook omdat de ervaring met cabriokappen mij ontbreekt. Ik wilde niet de waterafstotende laag van de kap afhalen zonder te weten hoe die weer te herstellen.
Tof zo'n open kapje maar met een dreigende bui in het vooruitzicht rij je toch wat onrustig. Net toen de washmitt voor het eerst de emmer raakte vielen de eerste druppels. De wasbeurt kon afgemaakt worden maar toen was het echt nodig om naar binnen te gaan. Terwijl het er buiten flink uitviel werden de wieldeksels aangepakt met Meguiars NXT All Metal Polysh (waarom schrijf je dat tegenwoordig met een "Y"?)
Na een uurtje waren de deksels schoon en was het buiten droog. Samen met BlackPassatJunior werd het kleien van de auto aangepakt (Poorboys World Poly Elastic Clay) Er zat behoorlijk wat verontreining op de lak. Deze foto is van een halve kap:
Na het kleien moest er vastgesteld worden wat de juiste aanpak was voor de PRO900 en de DAP500.
Na een hit met Witte Kompressor en Monello Mezzo waren de swirls weg (zie foto waarop links is behandeld met genoemde combinatie en rechts nog niet) maar zaten er nog voldoende rechte krassen in de lak.
Uiteindelijk moest de oranje pad met de Inizio eraan te pas komen. Voor het gemak de PPRO900 gepakt, zodat BPJ achter met aan kon werken op de DAP500 met de light groene pad en Finale.
Let op het volgende stukje tekst is niet geschikt voor gevoelige detailers!
Tot op het moment van de laatste foto ging alles lekker vlotjes en soepel, de flanken van deze Kever lieten zich goed behandelen en de PRO900 zoefde tevreden over de bollingen van dit klassieke ontwerp van Ferdinand Porsche. Aangekomen bij de rechterachterkant schoot echter de PRO900 ineens uit mijn vingers. Omdat ik op een laag krukje zat viel hij niet eens van zo hoog, maar hij kwam wel zéér ongelukkig terecht. Direct naar de schuur voor een inspectie en daar zag ik een scheurtje in het achterste deel van de behuizing. Omdat dat laatste stuk nogal los aanvoelde toch maar even het schroefje losgedraaid om even te inspecteren. Wat een slagveld aan de binnenkant! Er was een kunststofsteuntje afgebroken wat in drie delen in de behuizing lag. De secondenlijm kon hier ook niks meer aan doen. Gelukkig kon ik na PM overleg met Tim de PRO direct de volgende morgen bij Carclean inleveren. Hij is nu in goede handen en wordt ongetwijfeld weer perfect opgelapt.
Dit betekende echter wel dat de klus voortgezet moest worden met de DAP500, die BPJ met tegenzin bij me inleverde. Omdat ik op de PRO met laag toeren -standje 2-3- bezig was geweest kon ik met de DAP en de oranje pad/inizio op standje 5 dezelfde correctie bereiken.
Genoeg gewerkt en voldoende spanning voor één dag zou ik zo denken, morgen verder.
's avonds nog even contact met Soepergrover over de gebeurtenissen. Joost bood me gelijk aan om zaterdag met me mee te rijden naar Carclean om de PRO weg te brengen, en verder nog wat te helpen met de klus. BPJ's prioriteiten lager op deze zonnige zaterdag niet meer bij het detailen, dus een vervanging van mijn vaste maatje was welkom.
Nadat de PRO was afgeleverd op het verpleeg- en revalidatieadres zijn we verder gegaan met de Kever.
Joost stortte zich met verve op de binnenzijde.
De buitenkant werd afgewerkt met de groene pad en finale. Vervolgens een laagje Poorboys World EX-P Pure Sealant aangebracht met de DAP en de blauwe pad en daarna handmatig de Kever in de wax gezet: Poorboys World Natty's Paste Wax.
De Kever was klaar en kon afgeleverd worden bij de eigenaar. Onderweg kon Joost het toch niet laten om de laatste puntjes op de "I" te zetten
A detailers work is never done Joost.
Onderweg nog twee fotootjes geschoten om het eindresultaat vast te leggen:
Joost bedankt voor de mentale steun vrijdagavond en de hulp bij de detail op zaterdag.
Bedankt weer voor het lezen en de reacties en tot de volgende show-off.