• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Kia Picanto GT-Line Nanolex SI3D

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Afgelopen dagen bezig geweest met de auto van mijn moeder. Betreft een Kia Picanto GT-Line met de kleur Titanium Silver uit 2017 met 15K op de teller. Die sinds 1 september bij ons in het bezit is, helaas nu pas de tijd gehad om deze volledig aan te pakken (in september zijn wel de velgen gecoat met Gyeon Rim).

Als eerste begonnen met het wassen van de auto. Voor de eerste keer de combinatie Koch Chemie Green Star en Gentle Snow Foam gebruikt, moet zeggen deze combinatie perfect werkte. Al het vuil weekte snel los en de resterend bescherming van een wax was nagenoeg verdwenen. Het wassen gedaan met de twee emmer methode en Carpo Reset. Na het wassen de auto de garage in gereden waarna ik kon gaan kleinen, vervuiling viel reuze mee. Na het kleien de kunststof delen afgeplakt waarna het polijsten kon beginnen met de Dap 500 en Dap Evo Mini. Als pasta heb ik de Monello Raffini Finale gebruikt. Als pad heb ik de Gyeon Polish Eccentric gebruikt waar ik enorm te spreken over ben. Zelf vindt ik de levensduur van deze pad een stuk langer dan de Monello pad.
Vervolgens de auto weer naar buiten gereden om hem te ontvetten met Nanolex PreWash Concentrate. Na het ontvetten de auto gedroogd met de Gyeon Silk Dryer XL. Nu kon de auto een nacht drogen.
De volgende ochtend tegen een uur of 9 begonnen met alles klaar te zetten voor het coaten. Daarna heb ik de auto nagelopen met Nanolex EX om hem nogmaals te ontvetten. vervolgens kon het coaten beginnen, 2 lagen Nanolex S3ID zaten er na 3.5 uur op. Als laatste kon de auto 24 uur uitharden waarna er nog een laagje Gyeon Cure overheen kwam.
Zeer tevreden met het behaalde resultaat.

Binnenkort De Vito eens gaan aan pakken. Alleen nog steeds aan het twijfelen wat ik erop ga smeren, de SI3D of toch de CanCoat.

20220427_110932.jpg
20220427_140733.jpg
20220428_094542.jpg
20220427_195109.jpg
IMG_4307-2.jpg
IMG_4330-2.jpg
IMG_4315-2.jpg
 
Mooi werk. Ook lekker zo'n garage.
Ik heb inderdaad dezelfde ervaring dat de Gyeon pads langer mee gaan. Ook vind ik de Gyeon pads stabieler.
Ik ben benieuwd wat je van de Si3d vindt.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Mooi werk. Ook lekker zo'n garage.
Ik heb inderdaad dezelfde ervaring dat de Gyeon pads langer mee gaan. Ook vind ik de Gyeon pads stabieler.
Ik ben benieuwd wat je van de Si3d vindt.
Dankjewel, garage is enorm fijn. Afgelopen najaar zijn er 2 nieuwe poorten ingekomen en nieuwe LED verlichting gehangen.
Bij de Monello pads heb ik onbalans op mijn DAP 500, gaat enorm trillen. Bij de Gyeon pads heb ik dat niet, helaas zijn de Gyeon pads wat stugger dan de Monello's.
Tot nu toe heel tevreden over de SI3D. Aanbrengen is heel gemakkelijk als je alle stapppen volgt. Ook qua verbruik vindt ik hem meevallen. Met de 50ml heb ik nu een Clio 5 en deze picanto kunnen doen en het flesje is nog steeds niet leeg en toch telkens de 10 druppels aangehouden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR