• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kicks VW ID.3

Ikzelf zit in een groepsapp op telegram een klein clubje met wat early id3 adopters erin en andere fanatieke id3 rijders waar van allerlei info wordt gedeeld maar ook vragen gesteld kunnen worden over eventuele problemen of onduidelijkheden. Heeft me al een keer geholpen. Als er behoefte aan is voor de toekomstige id3 rijders kan ik wel een linkje plaatsen.
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Een historische gebeurtenis wat mij betreft. Na twee keer zonder afbericht niet op komen dagen is na het indienen van een klacht nu eindelijk de laadpaal geplaatst. En tevreden? mwah.....kan natuurlijk altijd beter.

In de meterkast is het op zich netjes afgewerkt. Ik heb de kabels zelf maar voor de installateur onder het huis door getrokken. Ik weet niet of hij dat overleefd had als hij dat zelf had moeten doen...:dizzy:

Het straatwerk was niet geheel vlak afgewerkt (zie foto). Dus dat heb ik later zelf maar gedaan.
De paal zelf staat los in de grond. Hij kan heerlijk heen en weer bewegen in de wind. Ik vroeg de installateur nog of deze niet met een betonnen/metalen sokkel bevestigd moest worden? "Nee hoor, deze wordt zonder sokkel geleverd."
Een onderzoekje op internet wees uit, dat er wel degelijk een sokkel voor is. Niet goedkoop, maar wel leverbaar. Dus maar weer een verzoek ingediend om een sokkel te installeren.

Het betreft een Alfen Eve Single Pro-line laadpaal. Hij werkt verder prima met een app en je kan hem aflezen op het LCD scherm.

image0.jpeg
image1.jpeg
image2.jpeg
 
Klopt hoor. En dat had ik zelf ook zo gedaan. Maar de klantvriendelijkheid is zo ver te zoeken dat ik voor de hoofdprijs ga. Er wordt door mijn werkgever grof geld betaalt voor de installatie. Dan verwacht ik ook wat service.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik hoor wel meer verhalen van slechte service betreft aansluiten van laadpalen/walboxen. Maar heb mijn wallbox laten hangen door Laderthuis.nl en moet zeggen een hele goede service hij was geïnstalleerd in 8 werkdagen en perfect geregeld. Installeren door heel Nederland. Dus een aanrader voor die gene die zoekende is.
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Hier dezelfde ervaring als @Fuut-Fuut
Via laderthuis besteld, daadwerkelijke installatie door chargecars, perfect opgeleverd...

Stratenmaker (want graaf/straatwerk), elektricien en een kabeltrekker.
Kabel ging bij mij door de kruipruimte, dan 15m straatwerk en montage tussen de garagedeuren (Wallbox)

20220120_122919.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ivo's Jij hebt wel het geluk dat je de auto op een eigen 'oprit' kan laden.
Wij moeten straks gebruik van maken van de openbare laadpaal. Echter zullen we deze niet heel vaak nodig hebben omdat er op het werk een stuk of 6 laadpalen zijn geplaatst.
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
:joy::joy::joy: Geen probleem @ivo's. Zet vooral jullie ervaringen mbt elektrische voertuigen en laadpalen in dit topic. Goed om te lezen dat er ook voldoende positieve ervaringen zijn. En ja laden op eigen erf is een stuk aangenamer. Scheelt weer tijd in het zoeken naar een vrije paal in de buurt. Leaseplan belde vandaag netjes en ze gaan het verzoek indienen voor het plaatsen van de sokkel!
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Ik heb thuis de Zappi slimme laadpaal laten plaatsen toen ik mijn EV kocht en nog geen minuut beklaagt.
Als mij PV installatie voldoende opbrengt dan neemt hij enkel die opgewekte stroom af.
Wanneer ik op een bepaald uur een bepaalde percentage wens dan neemt hij indien nodig stroom bij van het net.
Wanneer het snel moet dan gebruikt hij enkel stroom van het net en kan ik aan iets van een 11kw/u laden.
Die laatste optie heb ik zelden nodig.
De laadpaal heb ik wel in mijn garage hangen, binnenrijden inpluggen en klaar.
Voor de rest vind ik elektrisch rijden gewoon zalig, de stilte, de respons van het stroompedaal, niet meer in de koude staan tanken, geen onderhoud,.....
Vroeger nam ik zelden mijn auto om op vakantie te gaan maar sinds ik met een EV rij komt het steeds vaker voor.
Even tussendoor bijladen via het supercharger netwerk, we kijken er zelfs naar uit want vaak is het bij een mooi hotel waar je een kopje koffie kan slurpen in de bar of gewoon een ontbijtje nemen. Het duurt ook maar gemiddeld 20 minuten om bij te laden maar we vertoeven er altijd langer.
Ik wil niets anders meer, het hoeft daarvoor niet perse terug een Tesla te zijn hoewel ik niets slecht kan zeggen over mijn exemplaar.
Je moet ervoor openstaan maar het went ontzettend snel.
 
Van het weekend besloten om de ID.3 aan te pakken. Bij aflevering had ik al gezien dat de lak al behoorlijk op zijn donder had gehad. Vooral het zwarte plastic en met name de achterklep was al zwaar aangetast. Dit gaf mij al de impressie dat de lak kwetsbaar zou zijn. Een lakdiktemeting staat nog op het programma, maar ben alvast begonnen. Ik kon niet wachten en ik had eindelijk de tijd er voor.


6C7FC77B-6DFE-4AC4-9D9E-6F18567A3277.jpeg
C0E016CF-A887-4F7A-B6D8-D5651921B37C.jpeg


De auto eerst gewassen met BH Touchless, daarna ValetPro Snowfoam en in de emmer Dodojuice Born to be mild.

Bilthamber:
9F4B0304-BFF7-44E2-80F2-46AB124D93A6.jpeg


Valet Pro:

6ADB6C12-A591-47D2-88A3-536E8F9AD2D6.jpeg
275E5103-E762-4F74-979D-6EA1EB014CA9.jpeg


Vorige week al het ijzer en teer aangepakt, dus meteen door met kleien met een milde klei. Er kwam nagenoeg geen vervuiling van af. Nogmaals gewassen en gedroogd met de Monello Dryer en een droogdoek.

Om tijd te besparen en omdat ik benieuwd was naar de verwerking op deze lak gekozen voor de Rupes Uno protect op de gele en de blauwe pad. Net waar de lak behoefte aan had en ik de benodigde correctie op kon halen. De achterklep was een regelrechte ramp. Uiteindelijk met de Rupes blauw op de blauwe pad kreeg ik hem weer redelijk strak, maar zeker niet perfect.


3EC09D16-2731-48F8-A6C8-D8385176451A.jpeg
4D6C555B-390A-4564-ABA9-D0221D553918.jpeg





FD271C3D-8CDA-46F9-B6BF-0F39D38649F1.jpeg


4F829F22-62C3-4F5D-8FD7-AAF94D81B14A.jpeg


De Rupes Uno protect bied een bescherming, maar ik heb er toch voor gekozen om een laagje Poorboys Ex Sealant met Carnuba (of is het carnauba?)

De ramen heb ik behandeld met RainX en het plastic en rubber met een niet nader te noemen middel.

De binnenzijde uitgezogen en al het plastic in de dressing gezet.

7AD7235F-730E-4F07-B3DF-ABBE85B26510.jpeg


8A820E03-1808-4DCA-81B7-C2C325B62B59.jpeg
7C236FD1-B0ED-4815-9A29-8C477BFF7110.jpeg
E8CF9AB3-8CB9-46B8-9311-DA666F34CBF6.jpeg
F547A815-70C3-4139-B516-D3BD6A5C02BE.jpeg


Spiegeltje

7C52D45D-6DB6-4D07-ACA8-4CDBAEF0C371.jpeg


C10585CE-8F0D-426F-BFF2-A5D746BF82E5.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Meteen een luxe plaat erop met dikke letters! Kijkt ook meteen wat sjieker!

Maar staat er mooi bij! Vind t altijd een dikke combinatie dat wit met zwart. Zelfs de steelies vind ik zo erg goed staan!
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Ziet er strak uit. Is weer gelijk wat motivatie om mijn eigen id3 te doen, helaas nog even geen tijd ervoor. Maar die van jou kan goed voor de dag komen. Interieur hooglans zwarte delen nog iets mee gedaan ?
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski