• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei reinigen

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Heren,

Ik heb dus 2 weken geleden die Poorboys Elastic Clay gekocht (had hiervoor de Mothers Klei), maar wilde eens wat anders.
Ik heb nu 3 auto's gedaan en alle 3 de stukken klei zijn smerig.
Is dit nog te reinigen? Ik heb de tip over de magnetron gelezen, maar zijn er ook nog andere mogelijkheden?

Of betekent dit gewoon , dat ik alweer nieuwe klei moet gaan kopen, want anders gaat het wel erg hard, zo. :-/

Gr. Sharif

Wat er in zit krijg je er niet weer eenvoudig uit ...

Als de klei snel vervuilt kan je ook kiezen om eerst nog een keer te wassen
Neem een sterkere shampoo en warm water
Of ga de teer e.d. met een apart middel te lijf

Persoonlijk spoel ik de klei ook tussendoor af voordat ik ga kneden, helpt ook

In die Poorboy's pot zit toch 200gram oid?

Ik denk dat je dan te grote stukken neemt.

Daarnaast helpt het als je de wagens eerst met Iron-X en Tar-X behandeld.

Een stuk van 100gr kun je makkelijk in 3 stukken knippen. Dus bij de PB klei heb je dus dan 6 stukken klei. Klei verzadigd? Weggooien of degraderen tot klei voor je velgen. Behandelen met iron-x, tar-x of trix voor het kleien zal al veel vervuiling verwijderen en je klei zal minder snel vervuilen.

Voordat ik de auto klei, foam ik hem met hierbij 20 ml Poorboys World Bug Squarsh.
Dit helpt ook aanzienlijk. Maak gebruik van de gloria fm 10 spuit. Ik zie het meer als een voorwas.