• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei van een schildpadmerk gebruiken??

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Heyla forumleden,

Kan iemand me hier mss raad geven om mss toch de klei van Mothers aan te schaffen ipv schildpadje? Ik heb dit setje aangekocht voor ik ben beginnen te detailen :8o. En heb schrik om marring te krijgen.

Ps; een goede morgen vanop De Lijn te hasselt :lol

Marring is lastig maar helemaal niet erg als je toch nog gaat polijsten
Probeer het eens op een minder zichtbare plek bijv op de dorpel onder de deuren
Setje van Mothers is nooit overbodig, de klei die je nu hebt raakt ook een keer op

Succes en laat vooral weten wat je ervaring was

Hey Redcat,

Bedankt voor het antwoord :-). Goed dan ga ik eens naar een afbraak en een motorkapje halen...

Ik hou je op de hoogte zodat andere forumleden er ook iets aan hebben, door de staking maandag in België heb ik de tijd om eens iets onder handen te nemen...:party

Grtz

Denk dat de klei van Turtle ook wel goed zal zijn. Ik zou niet te bang zijn om het te proberen als ik jou was.

@ IbizaSigno, ik ga het dit weekend dan maar eens uit testen. De pics volgen zodat andere leden hun mening kunnen vormen...

Goh, Na zolang op het forum te zitten zie ik nu pas dat ik dit nog moet aanvullen voor mijn medeforummers:schaam .

De klei is niet slecht van ons schildpadje, de lube is ook te verdelen op 1/1. Het is vrij zachte klei maar vind het wel leuk dat hij blijft plakken aan de handen (minder risico op vallen). Enkel op zachte Hyundia-lak heb ik marring gehad. (denk dat dit ook aan de blakende zon lag). Kreeg wel de 10j oude teerspetters niet weg op mijn dorpels van mijn Skoda.

Conclusie, geen slechte klei om eens te proberen maar voor de prijs heb je er ook andere die naar mijn mening beter werken.

Heb persoonlijk wel enkel ervaring met de Meg's klein vroeger. Nu ligt er een DDJ-blokje klaar om te testen met als lube Citrus Bling 1/10 (waarover ik tevreden ben)

Mss nog een vraagje wat hier wel thuishoort maar wil er geen nieuw topic voor aan maken;Ik heb vorige maand mijn hele auto geclayd en gewaxed. Ik heb toen enkel wegens het slechte weer de voorkant kunnen polijsten. Moet ik nu heel de wagen opnieuw clayen of eens nalopen met Prof Polish voor de vervuiling? Of eerst gewoon wassen en juuuu met de geit?:lol

Grtjes

Stephan

Als je de voorzijde gepolijst hebt, hoeft die niet nog een keer. Verder gaan waar je gebleven bent. Wel zou ik de hele auto kleien als je een nieuwe laagje wax gaat aanbrengen. Dan is de lak helemaal schoon, voorbereiding voor de wax bepaald het resultaat. Wat ik zou doen; wassen, kleien, voorzijde met Professional Polish, achterzijde polijsten met de nodige stappen, eventueel glaze, wax aanbrengen.

@ IbizaSigno, jij helpt echt de mensen supersnel he :-)^ ..

Dus als ik het goed doorheb, ik heb wel reeds heel de wagen geclayed, maar best nog eens overgaan voor zeker eventuele vuiligheid weg te halen van 1 maand ? Dan doen we dat :lol maar dan neem ik de voorkant ook nog even mee want de snuit is niet zo heel veel werk.

Qua polijsten begin ik dan aan mijn voordeuren.

ik dacht gewoon dat ik ergens had gelezen als pas hebt geclayed (+ - 1 maand) dat het dubbel werk is maar luister graag naar de raad van hier.

Grtz

Bedankt voor je compliment, het forum is er voor elkaar te helpen toch?
Wellicht is het dubbel werk, zit er dik in. Maar; "better safe then sorry". Misschien is het wel overdreven en onnodig, verwacht niet dat er veel vervuiling af komt. Maarja, je kunt nooit weten alles wat je er weer af haalt is mooi, kan het resultaat enkel beter van worden.