• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei van Turtlewax

Roberto

Detailing trainee
17 jul 2016
10
32
32
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje ik heb laast een keisetje van Turtlewax aangeschaft. Ik vond dat mijn klei erg hard was ik weet niet of dit zo hoort. Moet ik de kei eerst verwarmen dat hij zachter word? Ik had zelf het ieder om dat hij zo hard is dat je snel krasjes krijgt.. ook zag ik dat er een raare witte gloet over het stuk zat wat ik bewerkt heb met de klei en had zelf het idee dat hij juist doffer is geworden dan voor heen heb in dan wat verkeerd gedaan??

Ik heb ook nog een klein set van meguiars. Nog niet geprobeerd wou eerst kijken wat jullie er van zeggen of dat ik mischien wat fout doe.

Graag hoor ik van jullie
Gr Roberto.

Ps sorry voor mijn spel fouten ik heb dyslexie

Kneden / vouwen is sowieso aan te raden.
Ook in een bakje (lauw)warm water leggen wordt vaker gedaan.

Het 'doffe' wat je ziet is waarschijnlijk marring.
Dit kun je in de meeste gevallen met een cleaner zelfs handmatig weer verwijderen.

Hier nog wat info over kleien:

https://forum.Carclean.com/threads/het-gebruiken-van-detailklei.618/

https://forum.Carclean.com/threads/video-how-to-kleien.2524/

Succes!

Bijlagen

• 20160721_201832.webp
    20160721_201832.webp
    177,4 KB · Weergaven: 170
Kneden / vouwen is sowieso aan te raden.
Ook in een bakje (lauw)warm water leggen wordt vaker gedaan.

Het 'doffe' wat je ziet is waarschijnlijk marring.
Dit kun je in de meeste gevallen met een cleaner zelfs handmatig weer verwijderen.

Okee super dankjewel

Heb ook liever zachtere klei. Ik heb Poorboy's World Poly Elastic en ook klei van Meguiar's, de roze, maar dat is ook al een harder type voor het zwaardere werk. Die gebruik ik wel eens op velgen.

Hoi Roberto,

Leuk dat je je ook hier hebt aangemeld !

Mocht het niet lukken met clayen dan moet je het maar laten weten. Ik kan je daar wel mee helpen.

Groetjes Arjan

Hoi Roberto,

Leuk dat je je ook hier hebt aangemeld !

Mocht het niet lukken met clayen dan moet je het maar laten weten. Ik kan je daar wel mee helpen.

Groetjes Arjan
Okee super ik ga het vandaag even proberen dankjewel