• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei voor '02 BMW E39 5er

Bart009

Detailing addict
3 mei 2009
64
52
Dag allemaal!

Wilde vandaag de auto es gaan detailen, blijkt de klei 'op'. Althans, zo lijkt het wel want de klei haalt nauwelijks vuil uit de lak en de lak blijft als zandpapier aanvoelen.

Nu wil ik dus nieuwe klei bestellen. Welke klei is het beste voor een E39? Had altijd de standaard meg's uit zo'n pakketje en dat is volgens mij milde klei?

Iemand de tip waardoor ik morgen alsnog aan de slag kan? :D.

Thnx!

Ik zou sowieso kiezen voor Mother's, dat pakketje biedt veel meer value for money. Vergelijk de hoeveelheid klei maar eens.

Wil je echter kiezen tussen een milde en een zwaardere klei, kijk dan eens bij Bilthamber.

Hou er wel rekening mee dat hoe zwaarder de klei hoe meer er de noodzaak ontstaat om te polijsten na het kleien, omdat er marring kan ontstaan.

Zelf ben ik een liefhebber van de Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay .

Vindt dit een zeer fijne klei ( ook omdat die uit 3 stukjes bestaat ( die je dan weer kan verdelen in 3 stukjes ) ) en heb met deze nog geen last gehad van marring.En heb al diverse soorten wagens gedaan.

voor je gaat kleien eerst eens de lak voorreinigen met Iron-X of ironx soap gel
je wil niet weten wat een ijzervervuiling er soms op een auto zit
Iron-X haalt soms zoveel vervuiling weg dat je de klei amper nog vervuild raakt.

Ben het met RST-Smurf eens.

Gebruik zelf ook tot volle tevredenheid Dodo juice supernatural fine detailing clay.

GEEN last van marring gehad tot nu toe