• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei wordt groen ("blauw")

Wellicht dat het e.e.a. aan de lakkleur en gebruikte klei ligt, want ik heb twee witte verkrijte auto's gedaan en daarbij bleef er geen witte verf aan mijn klei hangen (gele ddj klei + born slippy).
 
Ik zag juist het topic,

En zoals al in andere topics gebeurd is, moet ik wouterB weer gelijk geven. Het verkrijten van de lak gebeurt vooral bij een unilak. Deze werden zelfs bij oudere wagens zonder vernis afgewerkt. Het is zelfblinkend met de juiste toevoegingen. Echter het nadeel is dat deze geen vernislaag hebben waardoor dat dat soort wagens sneller een verkrijtte lak gaan hebben.

Zoals hierboven gezegd, dit kan geen kwaad. Alleen het 'verkrijtte' gedeelte veeg je er vanaf bij het kleien. Wel goed nabewerken met de machine en zeker niet te grof gaan beginnen...

grtz
 
Het zou goed kunnen dat dit is gebeurt... Wat is precies dit verkijtten? Is dat die verkleuring die optreed?!

het is iig goed dat ik alleen dat gedeelte eraf krijt, het nadeel is wel dat dit zoveel is, dat je het over de lak smeert... want het was echt best veel, en er daardoor die strepen ontstaan. Ik heb helaas geen machine ;) weet niet of dat een probleem is?
 
ja het kan best veel zijn. Beste is zeer vaak afspoelen en navegen, anders heb je een lelijke gekleurde brei op uw auto liggen en heb je wat je afgenomen hebt gewoon verplaatst. Wanneer het opdroogt, zit er terug een waas op de auto. Het verkrijten is om het zeer eenvoudig uit te leggen: het broos worden van het bovenste gedeelte van de lak door verwering. De kunst is wel van niet te ver te gaan met kleien, want we weten natuurlijk niet hoe fel de lak is aangetast.

Verder: afhankelijk van de krassen is het met de hand doenbaar om te polijsten (maar gemakkelijker met een DA machine). Het is te doen met de hand omdat dit soort lakken dikwijls wel iets zachter zijn (mede omdat er niet echt vernis op is). Veel lichte swirls kunnen ook in het bovenste gedeelte van de verkrijtte laklaag zitten die je juist hebt weggenomen met het kleien.

grtz
 
Ik heb een aantal auto's met klei gedaan waarvan de lak verkrijt was, heb vrijwel nog nooit meegemaakt dat de klei dezelfde kleur kreeg als de lak
 
dan wordt dan veel afspoelen denk ik.. moet ik idd wel uitkijken dat ik niet alle lak eraf spoel. en hoogstwaarschijnlijk is het dan inderdaad die waas wat ik heb gezien, aangezien je idd verplaatst wat je hebt afgenomen!
Ik denk dat ik het bij het hand polijsten houdt, het is wat werk maar ik was redelijk tevreden met het resultaat ;). Bedankt!