• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien en/of polijsten voor waxen

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Wat ik mij al een poosje af vraag en kan het niet echt ergens lezen/terug vinden. Onlangs heb ik mijn auto gepolijst. Als ik weer een nieuwe waxlaag wil aanbrengen, is dan enkel kleien voldoende of zou Monello Finale op de zwarte pad er in meewerken of is dit niet noodzakelijk? Volgens mij is eens per jaar polijsten voldoende; maar voor het verwijderen val ligte swirls e.d. zou Finale op zwart moeten volstaan toch? Of is een licht groene pad **** meer geschikt voor?

Wat is onlangs? een maand? Dan lijkt mij wassen en daarna waxen prima.

Denk dat goed wassen meer dan voldoende is, tenzij je voorop een kerkhof aan dooie beesten vlekken hebt zitten of onder bomen parkeerd.
Ff goed voelen of er veel pukkeltjes op je lak hebt zitten.
Zou niet voor een paar swiltjes weer gaan polijsten, maar een rondje finale op een zwarte of groene pad **** kan natuurlijk altijd. :-b

:lol

Gewoon ff met een boterhamzakje over je hand aan je lak voelen; dat geeft een redelijk beeld van de hoeveelheid vervuiling en dus of je moet kleien.

Onlangs is een anderhalve week geleden. Het gaat mij erom dat je niet waxlaag over waxlaag aanbrengt maar dat de lak kaal is zodat de wax beter hecht.

Wax op wax gaat toch prima, zeker na 1,5 week, of ga je om de 2 weken je wax eraf halen en nieuwe aanbrengen?
Denk dat je een beetje aan het doorschieten bent. :ja

Wordt tijd voor wat geestelijke bijstand geloof ik................ :)_[]

Elke twee weken waxen ben ik niet van plan, dat is wel wat overdreven. Het ging mij er meer om wat te doen als de auto over een week of wat toe is aan een nieuwe waxlaag. Dan zal enkel wassen voldoende zijn, anders kleien erbij als er veel vervuiling is. Dus die bijstand sla ik even over. Twee maandelijks waxen is volgens mij vaak genoeg.