• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien met meg's UQD?

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Aangezien mijn spray en wipe bijna op is en nog een auto ga doen hier in frankrijk, heb ik de eigenaar op pad gestuurd om ergens een fles qd te halen.
Het enige wat ie hier kon krijgen was een fles UQD.
Zou ik hiermee kunnen kleien, evt. Verdunnen ofzo?
 
UQD is een..... quick detailer, een soort DJ Red Mist, dus niet geschikt om te gebruiken als klei glijmiddel.

In uiterste nood een stukje klei opofferen door te gaan kleien met een hele lichte shampoo oplossing in water.
 
Hmmm das jammer, was ik al bang voor eigenlijk.
Dan maar de shampoo oplossing gebruiken.
Bedankt hè Patrick
 
Hey Rogier!!

Volgende keer ff een concentraatje meenemen om 5 liter te maken :D

(dodo denk ik)

Danny

ik ben net een auto aan het poetsen en deze is helemaal gekleid,begint het toch net te regenen zeker!!!!!!!!!:sob: ]-0
 
@ Joost:

Meguiar’s nieuwste product Ultimate Quik Detailer is sinds augustus 2007 verkrijgbaar in Nederland. De resultaten die met dit product te behalen zijn, zijn indrukwekkend. Dankzij het gebruik van Hydrophobic Polymer Technology™, heeft Meguiar’s een spray detailer ontwikkeld die waterafstotend is, meerdere wasbeurten doorstaat en bescherming toevoegt aan uw lak.

Uitermate glad oppervlak
Herstelt direct de showcar hoogglans
Polymer Protection
Hydrophobic Polymer Technology™
Extreem waterafstotend
Doorstaat meerdere wasbeurten
Versterkt de bestaande waxbescherming
De nieuwe missende link tussen was- en waxbeurten in
Snel en gemakkelijk voor dagelijks gebruik – een auto kan in minder dan 10 minuten behandeld worden!
De zachte formule is veilig op alle blanke lakken
Donkere kleuren worden helder en dieper
 
Quik Detailer

Meguiar's Quik Detailer keeps a waxed car looking "just waxed". Clear coat safe, Meguiar's Quik Detailer removes harmful contaminants before they damage your finish. Use Quik Detailer right after your car is sprayed by a water sprinkler, hit by a bird dropping, or exposed to any other condition that ruins your "just waxed" appearance. The safe, high lubricity formula lifts off dirt and grim without scratching while enhancing gloss without build up. Details a full sized car in less than 15 minutes!

Ultimate Quik Detailer

The most advanced high bead and deep gloss spray detailer! Meguiar's the company that brought car enthusiasts the world's first spray detailer, now introduces a revolutionary mist and wipe product that works like a spray detailer and enhances wax protection.

Through the use of new Hydrophobic Polymer Technology, Meguiar's has created a spray detailer that actually repels water, withstands multiple car washes, and adds additional protection to your finish.

Je kunt UQD een beetje vergelijken met Spray & Gloss van Poorboy's, met glansversterkers plus nog eens hydrofobische eigenschappen.
 
Het zou misschien wel kunnen maar een dure oplossing. Bij echt geen QD zou ik water met een beetje shampoo gebruiken.
Niet zo goed als QD'er maar als je toch gaat polijsten is het geen man over boord.

Beter dan 20 eu neerleggen voor een product wat er niet voor bedoeld is.