• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien onder koude omstandigheden

-Vanquish-

Detailing addict
1 jul 2008
698
65
Ik las net in een topic op DW dat blijkbaar veel mensen hun klei, wanneer het koud is, in warm water leggen. Doen jullie dat ook?
Gisteren heb ik een stukje van men wagen gekleid, koud was het nog niet echt in de garage, maar de klei was toch wel harder als gewoonlijk. Kneden maakt het terug soepel, maar hoe kouder het is, hoe sneller de klei hard wordt natuurlijk.

Ik heb de Poorboy's en de Mothers klei. Kan je die zo maar in warm water leggen om ze zacht te maken?
 
Je kan de klei gewoon in het water leggen, ik zelf gebruik de klei van Meguiars.

Mocht je het echt niet vertrouwen, boterhamzakje eromheen en dan in het water :)
 
Ik vraag me af of de klei dan niet te veel water gaat absorberen, maar ik denk dat ik het gewoon maar is moet proberen met een oud stukje klei.

Dat van het boterhamzakje is wel een slim idee :)^
 
-Vanquish- zei:
Ik vraag me af of de klei dan niet te veel water gaat absorberen, maar ik denk dat ik het gewoon maar is moet proberen met een oud stukje klei.

Wat dacht je dat de klei zou absorberen als je bijvoorbeeld LT gebruikt? Water zou dus geen verschil moeten maken.

Desnoods doe je de klei in het rode Meguiars bakje en stop je deze vóórdat je begint, in je broekzak. Kan het ook 'opwarmen'.
 
-Vanquish- zei:
Ik vraag me af of de klei dan niet te veel water gaat absorberen, maar ik denk dat ik het gewoon maar is moet proberen met een oud stukje klei.

Dat van het boterhamzakje is wel een slim idee :)^

Neeuj dat denk ik niet hoor, die klei absorbeerd zo goed als niets. Maar even proberen met een klein oud stukje kan nooit kwaad natuurlijk :)