• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kleien op nieuwe lak?

Prima hoor!
Nadat je dat gedaan hebt raak je waarschijnlijk nog meer besmet met het detailvirus en heb je binnen de kortste tijd ook een DAP aangeschaft en ga je ook polijsten :)

haha goed geraden, want de kans is groot dat dat mijn volgende stap wordt.

Kan ik de wax ook met de DAP aanbrengen? want op hoeveel tijd moet ik rekenen bij het opleggen van de waxlaag met de hand?
Men pa zei, dat hij dat in zijn jonge tijd ook deed met zijn BMW en daar best lang aan bezig was en zere armen van kreeg, daarom deed hij het stuk per stuk.
Daarom wou hij mij nu ook zo'n machientje geven.

Moest ik er al gemakkelijk met kunnen waxxen, welke DAP zou je dan aanraden en tips i.v.m. pads en dergelijke...
Want dan koop ik dat alles samen in één keer en heb ik het voor later eventueel polijsten;-p

saluti

natuurlijk kan je de wax aanbrengen met een dap 900/500

ik zou voor een 900 gaan ivm meer power

wax kan al bijna even snel met een handpad als met een machine , je kan immers niet overal komen met je machine en op die tijd heb je echt wel veel gedaan met een handpad..(je moet ook niks afplakken als je met een handpad werkt)

voor grote oppervlakken is de dap interessant , anders ben je volgens mij beter af met de hand

@zere armen : dan heeft ie veel te veel wax gebruikt en poetst het idd niet makkelijk uit

als ie je aanbiedt om een machine kado te geven : zeker aannemen :ja

polijsten : er zijn meerdere starterspakketjes beschikbaar , hangt er vanaf wat jij denkt nodig te hebben of waar jij je goed bij voelt , meestal worden er enkele pads extra bijgekocht en bvb een extra polijstmiddel om de ergste "krassen" weg te kunnen polijsten.....

kijk eens in meerder "collecties" van anderen en kijk welke polijstmiddelen en pads zij hebben , zo raak je al wat wijzer

of....stuur een mailtje naar cc en je wordt ook geholpen hoor

OK mijn aankooppakket is samengesteld voorlopig. Ik ga de DAP nog even laten voor wat het is, als het waxxen op de juiste manier niet zo vermoeiend is, zie ik dat wel zitten om handmatig te doen.
Krijg ik er ook wat meer waardering oor als je dan later het resultaat gaat zien. Moest ik hem later toch kunnen gebruiken voor bij polijsten bijvoorbeeld, zal hij er wel bij komen ;)

NU rest mijn enkel nog te vragen welke applicators ik moet hebben om alles aan te brengen: wax, glaze, cleaner?

ik heb al wat liggen rond zoeken:
- Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
- Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator
- Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
- Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
- Meguiars Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack

Welke daarvan zijn aan te raden en zijn er die ik over het hoofd zie?
Misschien verklaren welke voordelen een goede zou hebben, zoals zachtheid, wasbaar, zuinig met product en of ik ze voor wax, glaze of cleaner kan gebruiken.
Ook hoe lang ze misschien meegaan...
Ik ga zoiezo voor elk product, een aparte applicator gebruiken.

Tips zijn altijd welkom dus!