bs zei:
Hoe komt het dan als ik Tech wax 2.0 gebruik [ sorry, eigenlijk een sealant] Ik super mooie resultaten krijg en bij hard candy /natty's blue niet! Waxen verschillen wel degelijk kwa glans anders zou iedereen hier ook gewoon wax van valma/Turtle pakken. Ik weet dat alles om de voorbereiding gaat en daar ben ik dan ook enkele uren zoet mee.:-b
Misschien omdat NXT fillers en een glaze erin heeft zitten? x-]
Hard Candy is net als Natty's een PURE wax. NXT is verre van dat. Gebruik voor Hard Candy Lime Prime en voor Natty's eventueel ook, of de Black Hole.
Edit: een goedkoper alternatief voor Swissvax Shield is er niet. En nogmaals, je wilt echt ALLES, maar veel is tegelijkertijd te duur. Als je Swissvax Shield mooi vindt, koop dan gewoon Shield en ga niet op zoek naar een of ander alternatief, dat het uiteindelijk ook net weer niet is.
Edit 2: mensen kiezen niet alleen voor de glans een ander product dan Valma en Turtle, hoe je daarbij komt is mij een raadsel!
Andere merken worden bijvoorbeeld mede gekozen voor:
- Makkelijker aanbrengen
- Makkelijker uitpoetsen
- Minder / geen vlekken op trims
- Betere ingredienten (bijvoorbeeld géén goedkope siliconen)
- Duurzamer resultaat
- Betere beading
- Gladder
- Pure producten in plaats van all-in-one (waardoor je kunt combineren)
- Zuiniger in gebruik
- Gelijkmatiger resultaat op de lak
En ga zo maar door. Ik begin meer en meer het idee te krijgen dat je een soort obsessie hebt voor glans van een wax terwijl je alle andere facetten gemakshalve uit het oog verliest.
Edit 3:
bs zei:
....goeie resultaten gezien op youtube.
bs zei:
Ik had de mooie glans gezien [ google afbeelding ]
https://forum.Carclean.com/cc_postst11388/Sneak-Preview-Aston-Martin-V8-Vantage.aspx
Tim zei:
En ik kan alvast verklappen dat de foto die Dennis heeft geplaatst van vóór het polijstwerk is, hij is hier alleen gewassen! Zo zie je maar weer hoe je door foto's gefopt kan worden.
Je kunt de glans van een wax op een video of een foto echt niet (goed) beoordelen! Foto's en video's missen veel belangrijke details als het gaat om kwaliteit van het lakwerk en dus al helemaal de werkelijke uitstraling van een product. Kijk maar hoe klein de verschillen op de foto zijn van de Aston Martin detail als je naar de eerste twee overzichtsfoto's kijkt:
https://forum.Carclean.com/cc_postst11469/Exterior-DetailAston-Martin-Vantage--CQuartz.aspx
Terwijl in het echt de verschillen ontzettend groot waren en de detailfoto's laten zien dat de vóór foto niet is wat het lijkt.