• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"klein" vraagje over de verschillen tussen álle mogelijke waxen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Zoveel over wax en natuurlijk zie jij niet meer in welke voor jou de juiste keus is natuurlijk :confused:

Ik gebruik tegenwoordig deze: 100221 Reflections Advanced Top Coat - 473ml € 25,99

Voor die prijs ben je zeker goed af en ik kan je verzekeren dat deze glimt,blinkt,superfijn uitwrijft,makkelijk uitpoetst,zeer zacht aanvoelt en zeker 1 van de betere waxen is.

Ze geven niet voor niks een foldertje mee bij elke bestelling(sinds kort) ,dit merk IS ook gewoon SUPER !!

Danny
 
grandsenicman:

Ik zie even door de bomen het bos niet meer met een wax, dat klopt. Met andere spullen heb ik snel mijn beslissing genomen, maar een wax is natuurlijk de finishing touch.
ps. Heb je misschien een foto van een zwarte auto, waarmee je de auto gedetailed hebt met mothers wax ?

In deze waxen heb ik wel interessen in, er staat eigenlijk van alles op lijstje van concoursen tot gewone waxen.

- M16 [ ivory] [ moeilijk uit te poetsen]
- Blackfire wax [ ivory] Prachtige resultaten van deze wax op het internet.
- natty's blue [ geen purple haze omdat iemand tegen mij gezegd had dat als ik de auto goed gedetaild had het verschil nauwelijks is vergeleken met de natty's blue [ alleen een iets langere standtijd]
- pinnacle souveran paste wax [ twijfels door de korte standtijd ]

Waxen zoals collinite vind ik een te harde glans geven, maar niet echt warmte.
 
Collinite 915 heeft een mooie warme glans hoor en belagelijk mooie beading(met goed prep uiteraard)
 
zuidwest:

Ik vind dat de collinite 915 niet zoveel diepte heeft, verder wel een mooie glans. Ik zat gisteren nog eens op de computer te kijken, en toen kwam ik op een engels forum [ dacht ik] P21s tegen,hier ben ik wel gechameerd hebben jullie hier ervaring mee.
 
We gaan nu van de algemene vraag wat er van de souverain wordt gevonden, door naar verschil tussen de vloeibare en de vast variant, verschil tussen witte en gele carnauba, door naar M16/Blackfire/Natty/Pinnacle .... floep door naar de P21s :(
Wel een beetje boel heen en weer. We eindigen nu een beetje in het 'wie vind welke wax het beste verhaal' en dat is een weg die al zovaak is bewandeld en oneindig is.

Mijn advies: ga zelf even op onderzoek uit bij jezelf wat je nu precies wilt:
- standtijd
- diepte
- prijs
- vast
- vloeibaar etcetcetc

Over elke wax staat inmidels wel wat beschreven, indien niet genoeg ga kijken wie 'm heeft en gooi er een PM tegenaan met specifieke vragen.
Een topic zoals hij nu loopt wordt zo gruwelijk groot en niet lekker hanteerbaar om later duidelijk wat info te halen.
( maar goed, dat zijn mijn 2 eurocentjes )
 
Hoe weet je dat Colli 915 niet genoeg diepte geeft op jouw lak? Er zijn tal van ervaringen die je namelijk tegenspreken en 915 juist op zwarte lakken heel mooi vinden.. baseer je dit allemaal op foto's die je ziet op het internet? :weetniet

P21s of R222 zoals het hier in Europa heet, heeft volgens veel andere ervaringen een standtijd van 1 tot 3 weken.
 
gm:

Ik had de mooie glans gezien [ google afbeelding ] v/d P21s en werd er wel enthousiast over. Maar nu dat jij zegt dat deze wax zo'n korte standtijd heeft valt deze ook af net zoals de pinnacle souveran paste wax.

mk:

Als iemand zijn zwarte auto met collinite [ 915 ] heeft behandeld zou jij me a.u.b. dan een pm met het resultaat [ foto's] willen laten zien. Misschien verander ik dan van mening van deze wax.

Bedank voor de reacties, kan er best wat mee en zal zorgen dat dit topic niet te rommelig word want dat had ik zelf ook al in de gaten.:D
 
Zal wel ff aan de snuffel gaan. Wat wel al kan vertellen is dat ik gelezen heb dat een 2e laagje colli voor wat meer zorgt dan indien 1 laagje ( qua diepte / glans / warmte etcetcetc )
 
Het gaat niet meer over Pinnacle

Ik wil dit topic even updaten met een vraag:

Ik heb laatst natty's paste blue gekocht, en was er helemaal niet tevreden over [ zwarte unilak]. De lak deed te gewoontjes aan vergeleken met Tech wax 2.0. Nu zit ik dus te kijken naar een wax dus geen sealant [ tech wax 2.0 ] die hetzelfde resultaat geeft als de Tech wax. Laatst een sample van Dodo juice hard candy meegekregen, was ik ook niet over te spreken. De Techwax 2.0 gebruik ik niet meer omdat de beading snel beroerd word en omdat de hij de glaze doet oplossen.

Mijn lijst van candidaten: Als iemand hier nog concurrenten van vindt die met de prijs/kwaliteit beter liggen kan je het altijd aan mij doorgeven.

- Swissvax Onyx
- Blackfire midnight sun
- Lusso Oro
- meg m16

ps. Ben geen chemical guys / smartwax fan. En wil graag een wax die een concoursuitstraling
[ geen harde glans zoals de collinite] heeft maar toch een nette standtijd 2/3/4 mnd.

alvast bedankt en ik hoor het wel.
gr. Bob
 
@bs.......Finish Kare-Pink Wax
En wederom weer de Collinite 915:weetniet geen idee waar jij het steeds over hebt geen warme glans!!!!!!
 
sorry Tamer, ik wil geen Pinnacle [ te korte standtijd ]

Ik heb op internet rond gekeken en ben Lusso Oro tegen gekomen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wederom ik heb een zwarte auto met unilak. Duurzaamheid 2/3/4 mnd. en ik wil een warme, diepe wetlook glans die karakter heeft dus geen collinite etc. Ik snap ook niet waarom bijna iedereen Natty's hier een goede wax vindt, bij mij was het resultaat bedroevend.

gr. Bob
 
Ik vrees dat het meer over jou zegt dan over de wax bs. :)_[]

En als ik even mag inhaken, dan is mijn conclusie dat je het principe van detailing niet helemaal begrijpt. Natuurlijk kan een wax iets toevoegen aan glans, diepte en wetlook. Maar er zijn heel veel factoren die bij elkaar een doorslaggevend karakter hebben. Een grote factor is de kwaliteit van je lak zelf, en daarna komt de polijstkwaliteit.

Bovendien, een glaze geeft meestal meer toegevoegde waarde in glans, diepte en wetlook dan een LSP (wax dus). Theoretisch nadeel: een glaze verkort de standtijd.

Waxen die meer diepte en 'natheid' geven, hebben vaak een glaze aan boord. De standtijd van Pinnacle is trouwens niet zo slecht hoor. Maar je wilt een complexe combinatie (én super wetlook en super standtijd) bovendien verwacht je qua eindresultaat teveel van de wax ansich, wat naar mijn idee niet helemaal realistisch is.

Smeer de beste, diepste en natste wax even gek gezegd op een matige lak en je krijgt een vlag op een modderschuit.
 
De signature heeft er toch ruim 3 maanden opgezeten bij mij. Misschien dat je in de war bent met souveran.
 
Hoi Tim,

Hoe komt het dan als ik Tech wax 2.0 gebruik [ sorry, eigenlijk een sealant] Ik super mooie resultaten krijg en bij hard candy /natty's blue niet! Waxen verschillen wel degelijk kwa glans anders zou iedereen hier ook gewoon wax van valma/Turtle pakken. Ik weet dat alles om de voorbereiding gaat en daar ben ik dan ook enkele uren zoet mee.:-b

ps. Weet iemand een goedkoper alternatief voor Swissvax Shield?
 
Tim zei:
....
Bovendien, een glaze geeft meestal meer toegevoegde waarde in glans, diepte en wetlook dan een LSP (wax dus). Theoretisch nadeel: een glaze verkort de standtijd.

Waxen die meer diepte en 'natheid' geven, hebben vaak een glaze aan boord.

...


ivo's zei:
NXT 2.0 is een all in one... geen pure wax/sealant....

NXT bevat dus ook min of meer een glaze. Misschien is de glaze zelfs wel dé reden dat je dat verschil ziet.
 
Ik wist eerst dus niet dat er een glaze in Tech wax 2.0 zat en deed dus altijd de Black hole er eerst nog op, nu weet ik dat het dubbel op is.

Weet iemand misschien een goedkopere concurrent van de Swissvax Shield?
Mijn auto is altijd diep zwart en door Hard candy/Natty's blue is de echte donkere wetlook eraf.

gr. Bob
 
bs zei:
Hoe komt het dan als ik Tech wax 2.0 gebruik [ sorry, eigenlijk een sealant] Ik super mooie resultaten krijg en bij hard candy /natty's blue niet! Waxen verschillen wel degelijk kwa glans anders zou iedereen hier ook gewoon wax van valma/Turtle pakken. Ik weet dat alles om de voorbereiding gaat en daar ben ik dan ook enkele uren zoet mee.:-b
Misschien omdat NXT fillers en een glaze erin heeft zitten? x-]

Hard Candy is net als Natty's een PURE wax. NXT is verre van dat. Gebruik voor Hard Candy Lime Prime en voor Natty's eventueel ook, of de Black Hole.

Edit: een goedkoper alternatief voor Swissvax Shield is er niet. En nogmaals, je wilt echt ALLES, maar veel is tegelijkertijd te duur. Als je Swissvax Shield mooi vindt, koop dan gewoon Shield en ga niet op zoek naar een of ander alternatief, dat het uiteindelijk ook net weer niet is.

Edit 2: mensen kiezen niet alleen voor de glans een ander product dan Valma en Turtle, hoe je daarbij komt is mij een raadsel! :confused: Andere merken worden bijvoorbeeld mede gekozen voor:

- Makkelijker aanbrengen
- Makkelijker uitpoetsen
- Minder / geen vlekken op trims
- Betere ingredienten (bijvoorbeeld géén goedkope siliconen)
- Duurzamer resultaat
- Betere beading
- Gladder
- Pure producten in plaats van all-in-one (waardoor je kunt combineren)
- Zuiniger in gebruik
- Gelijkmatiger resultaat op de lak

En ga zo maar door. Ik begin meer en meer het idee te krijgen dat je een soort obsessie hebt voor glans van een wax terwijl je alle andere facetten gemakshalve uit het oog verliest.

Edit 3:

bs zei:
....goeie resultaten gezien op youtube.

bs zei:
Ik had de mooie glans gezien [ google afbeelding ]

https://forum.Carclean.com/cc_postst11388/Sneak-Preview-Aston-Martin-V8-Vantage.aspx

Tim zei:
En ik kan alvast verklappen dat de foto die Dennis heeft geplaatst van vóór het polijstwerk is, hij is hier alleen gewassen! Zo zie je maar weer hoe je door foto's gefopt kan worden.

Je kunt de glans van een wax op een video of een foto echt niet (goed) beoordelen! Foto's en video's missen veel belangrijke details als het gaat om kwaliteit van het lakwerk en dus al helemaal de werkelijke uitstraling van een product. Kijk maar hoe klein de verschillen op de foto zijn van de Aston Martin detail als je naar de eerste twee overzichtsfoto's kijkt:

https://forum.Carclean.com/cc_postst11469/Exterior-DetailAston-Martin-Vantage--CQuartz.aspx

Terwijl in het echt de verschillen ontzettend groot waren en de detailfoto's laten zien dat de vóór foto niet is wat het lijkt.
 
Hoi Tim,

Ik zie op mijn lak als ik Natty's blue aanbreng dat de glans te erg is zodat er geen diepe natte wetlook [ 3d effect] meer is. Als ik naar de Shield/Blackfire midnight sun kijk zijn deze 2 heel diep en kraakhelder. Ik zie vaak waxen die heel mooi zijn maar net dat ene ding mij niet geven waardoor hij hem niet wordt.
Ik wilde alleen maar zeggen dat je deels gelijk hebt met [ 10% maar doet bepalen met wax] maar ook weer niet want een wax kan je voorbereide werk maken/breken.

gr. Bob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.