• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"klein" vraagje over de verschillen tussen álle mogelijke waxen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hoi allemaal,

Ik wil misschien een premium wax aan gaan schaffen en mijn oog is gevallen op de pinnacle souveran wax [ heb zelf een zwarte auto ].
Ik heb hierover een paar vraagjes:

- Waarom hoor je op het forum niet zoveel over de wax, je hoort meer over de supernatural en fuzion enz.
- Hoelang is ong. de standtijd
- Wat is het verschil tussen de vaste wax [ nu 75 euro] en de vloeibare [ +/- 32 euro ]
- Zijn er misschien alternatieve die beter zijn of een mooiere glans achterlaten etc. Het moet natuurlijk wel een beetje in het budget blijven en ik vind de pinnacle eigenlijk al best aan de prijs [ maar als ie goed is dan knijp ik wel een oogje dicht]:-b Waxen als de fuzion wil ik gewoon niet zoveel geld voor uitgeven.

Verder v/d Pinnacle souveran goeie resultaten gezien op youtube.
alvast bedankt, en ik hoor het wel.

gr. Bob
 
Het is een echte concours wax die je koopt vanwege zijn 'look' op donkere lakken. Verder ruikt deze heerlijk en is het gebruik heel makkelijk.

Ook staat deze wax bekend om zn korte standtijd. Ik denk dat dat eigenlijk de reden is dat deze hier niet zo populair is. Voor hetzelfde geld koop je een Pro wax van Dodo Juice, die wat uitgebalanceerder zijn in hun prestaties, waaronder een goede standtijd, lekkere geur en easy on/off.

Naar mijn mening zijn er waxen van andere merken die zeker beter zijn dan de Pinnacle, in dezelfde prijsklasse of goedkoper.
 
Gm toyota:

Welke waxen zijn dat dan als ik vragen mag?

Als ik kijk naar Dodo purple haze bijv. zie ik een minder mooi resultaat als pinnacle, de pinnacle heeft volgens mij echt een hele natte glans. Het heeft verder wel veel met voorbereiding te maken. Heeft de pinnacle dan moeite met easy on/off? En hoe zit het nou met de vloeibare en vaste variant, want de vloeibare is goedkoper als een Dodo juice wax. Een pro wax hoef ik niet ik ben toch van plan DGPS aan te schaffen.
 
Verschil tussen een harde was en een vloeibare was, is dat de laatste een lagere concentratie aan wassen heeft.
En dat is dan simpelweg omdat er meer solvents (of water wanneer het een emulgatie betreft) moeten worden toegevoegd om hem zo vloeibaar te maken.
 
Heeft iemand ervaring met de vaste en de vloeibare wax van Pinnacle. Frans: wat jij mij vertelde wist ik al tussen vloeibare en vaste waxen, maar ik wil echt het verschil weten van die van pinnacle of het zoveel kwa glans meer doet als de vloeibare variant.
 
ik heb de vaste souveran.
tegenhanger van de Fuzion wat mij betreft.
super easy on EN off, srandtijd is echter maar dikke anderhalve/twee maand ofzo.
 
ivo:

Ik denk dat de meeste hier op het forum hun wax geen 1,5 a 2 mnd. op de auto laat staan. Ik zou ook graag willen weten of het nu zoveel verschil maakt kwa glans bij de vloeibare/vaste wax. Weet jij misschien wat de souveran's concurrenten zijn [ nog mooiere glans]?
 
zoals reeds gezegd... De Fuzion is de tegenhanger...
Persoonlijk vind ik de glans van de Souverän (vaste wax) mooier dan die van de Dodo Blue Velvet/Purple Haze.
Fuzion kan er goed mee concurreren, echter is dit geen volledig natuurlijke wax, maar een wax met polymeren (dus sealant-eigenschappen)
 
Zelf heb ik de Liquid Souveran, waar ik erg tevreden over ben. Prachtige glans op mijn donkere auto geweldige beading, nu na een maand of 3 nog steeds! Super zuinig in gebruik, heerlijke geur... Echt z'n geld waard!
 
Sidp:

Het scheelt bij Pinnacle zeker een slok op een borrel met vloeibare en vaste waxen. Ik denk dat de polymeren in de liquid er voor zorgen dat de wax een langere standtijd heeft als die van de vaste variant [ die eigenlijk gewoon te kort is]. Heb je misschien een fototje?

gr.
Bob
 
hoi allemaal,

Ik heb even een vraag die niet over de Pinnacle gaat: Wat is het verschil tussen Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax en de M16?

alvast bedankt.
 
Hoi Bob,

Als je even in mijn voorsteltopic kijkt (https://forum.Carclean.com/cc_postst10546/Even-voorstellen-Sid.aspx) zie je detailfoto's van de motorkap, toen stond hij net in de Souveran. Van de beading heb ik helaas geen foto's maar ik vind hem erg strak. Mijn auto was helemaal nat, stukje over de snelweg naar huis en hij was streep en vlekvrij droog gereden. Onlangs op een champagne kleurige auto gebruikt, ook daar een geweldig diepe glans!

Suc6 met de beslissing!
 
SidP zei:
Zelf heb ik de Liquid Souveran, waar ik erg tevreden over ben. Prachtige glans op mijn donkere auto geweldige beading, nu na een maand of 3 nog steeds! Super zuinig in gebruik, heerlijke geur... Echt z'n geld waard!

Ik heb zelf de vaste wax. Meen mij te herinneren dat de vloeibare variant een significant langere standtijd biedt. Voor het geld en prijsverschil zeker een overweging denk ik.
Wie weet zet ik die er nog eens bij in mijn voorraadje.
 
Ik heb nog even een vraag over carnauba in een wax: Wat is het verschil tussen gele en witte carnauba?

Ik hoor het nog wel.
 
Nicknameless:

Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.
Ik zie nergens op wikipedia witte carnauba staan. Dus wat is het verschil tussen witte/gele carnauba wax?
 
Het is ook niet echt wit, als het wit is, is het gebleekt.

Je hebt licht gelige carnauba (ivory) en gele carnauba wax.
Hoe witter de carnauba (zonder te bleken) hoe helderder de wax.
Nogmaals, witte carnauba wax bestaat niet van nature het is meer licht geel.
 
Heeft de [ ivory ] wax een mooiere wetlook dan de normale "gele" carnaubawax?
Welke eigenschappen zijn met deze carnauba anders?

alvast iedereen bedankt.
 
Je gaat nu dingen zoeken in producten waar je amper het verschil kunt zien. Je maakt het jezelf gewoon ontzettend moeilijk.

Hoe helderder een wax hoe meer diepte je ziet lijkt me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.