• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kleine polijstmachine voor erbij

Ik heb toen een tweedehands exemplaar gevonden die amper was gebruikt en veel plezier ervan. Ik zie zelfs dat er mensen mee schuren. Ik wil in de toekomst mocht er ooit een mooie deal voorbij komen om de flexibele as te kopen juist voor echt precies werken, een grill polijsten of andere plekjes waar je normaliter echt niet bij kunt. Maar als hobbyist is dat zeker niet nodig, maar wel leuk.

Ik zou voor mijn collectie eerder gaan voor een een dap mini om die tussen maat tussen de standaard dap en de pxe te overbruggen

@Evt heel eerlijk? Ja ik heb een flexibele as (de goedkope Chinese versie) en die werkt prima echter gebruik ik em bijna nooit…
De prijs van een originele flexibele as van Flex zelf is wat mij betreft echt veel te duur en staat niet in verhouding tot wat ik em zou gaan gebruiken. Wellicht als je een motor gaat detailen dat ie wat meer tot zijn recht komt maar op een auto kun je het meeste wel doen met bv een verleng asje.

• Leuk
Reacties: Evt
De PXE80 is echt onmisbaar voor mij. Deurlijsten, dorpels, rondom badges, alles wat al genoemd is. Ik heb wel eens een Nanobird in de handen gehad, maar kreeg echt de indruk dat het meer is voor ventilatieroosters.

PXE80's zijn ook wel goed gebruikt te scoren online, er wordt zelden mee gestunt in webshops.

@Evt heel eerlijk? Ja ik heb een flexibele as (de goedkope Chinese versie) en die werkt prima echter gebruik ik em bijna nooit…
De prijs van een originele flexibele as van Flex zelf is wat mij betreft echt veel te duur en staat niet in verhouding tot wat ik em zou gaan gebruiken. Wellicht als je een motor gaat detailen dat ie wat meer tot zijn recht komt maar op een auto kun je het meeste wel doen met bv een verleng asje.
Ik heb toevallig die flexibele as van aps pro gekocht in duitsland. Die zit volgens mij een beetje tussen ali en flex in, was ook minder dan de helft van de prijs.
Werkt ook prima met de pads van flex, die overigens wel weer beter zijn dan die van aps.

De Flex PXE, een fantastische machine! Heel veelzijdig, prettig, goede accu's en handzaam. Geen seconde spijt gehad van de aankoop. :cool:

@WouterR, Qua kracht gaat de Rupes long en short neck het echt verliezen van de Flex PXE80.
Ook een nadeel is de vergrendelknop van de Rupes. Die wil nog wel eens per ongeluk ingedrukt worden waarna je de machine op kan sturen ter reparatie want de tandwieloverbrenging vind dat niet grappig.

Ik heb ook lang gewacht met het aanschaffen van de Flex vanwege de prijs maar die is het echt elke cent waard.
Ik heb ooit eens elders een 25mm en 50mm backingplate, verlengstuk voor roterende stand en de 6mm excentrische adapter gekocht en kan hiermee prefect uit de voeten op kleine oppervlaktes.
De 75mm backingplate met pads ben ik niet zo'n fan van want de machine heeft het hiermee best wel lastig zeker bij het grovere compounden, evenals de 12mm excentrische adapter. Dan pakt ik liever de Rupes Bigfoot HLR75 Mini.

Dus mocht je nog niets op je (kerst)verlanglijstje hebben staan én er is nog plek onder de kerstboom... :D

@WouterR die Flex PXE is echt mijn favoriete machine.
Hij is zo multi inzetbaar. Bumpers, randjes, spiegels, ruiten. Echt een topper

Zelf geen ervaring met de betreffende Rupes

Hier ook de ervaring dat de 75mm pads soms wat beginnen te zoeken, maar ik vind het wel een lekkere machine om mee te waxen. Verder ook erg tevreden over deze machine! Samen met m’n dap evo heb ik nog niks gemist

Bedankt voor alle reacties, jullie klinken allemaal enorm enthousiast!

@nicknameless ; (of mag ik ook wel Patrick zeggen?) enorm bedankt voor jouw uitgebreide en inhoudelijk ook heel waardevolle reactie, zelfs nog met foto's en filmpje!

Door het afgelopen periode veel lezen hier op het forum was het me al wel duidelijk dat jij je al wat langer bezig houdt met het betere detail werk door naast jouw eigen auto en scooter ook voor anderen auto's en andere voertuigen te detailen.

Niet om anderen hier tekort te willen doen, verre van, jouw advies telt nog net even een beetje extra voor mijn gevoel.

Ook de opmerking in vergelijk tot de Rupes Ibrid Nano, deed deze optie die toch nog een beste stap duurder is vergeten.

Weet je misschien ook nog waar jij het verlengstukje hebt aangeschaft?

Nou....daar gaat ie dan...op naar de Flex...dat wordt een kerst met droog brood en slappe thee...:blush:

En ik zal als ik er aan denk zeker verslag komen doen van mijn bevindingen als het detail seizoen begint (voor mij vanaf ca half maart als het weer het enigszins toelaat)

De Flex PXE, een fantastische machine! Heel veelzijdig, prettig, goede accu's en handzaam. Geen seconde spijt gehad van de aankoop. :cool:

De PXE80 is echt onmisbaar voor mij. Deurlijsten, dorpels, rondom badges, alles wat al genoemd is. Ik heb wel eens een Nanobird in de handen gehad, maar kreeg echt de indruk dat het meer is voor ventilatieroosters.

PXE80's zijn ook wel goed gebruikt te scoren online, er wordt zelden mee gestunt in webshops.

En dan kijk je niet even op de volgende pagina...jullie ook bedankt voor het bevestigen van het doen van een goede aankoop!

• Leuk
Reacties: RedCat
Over de Flexibele as van Flex zelf, die is echt ook erg prettig. Ja wel prijzig, maar voor mij het zeker waard.
Ideaal ook bijv onder de handvaten.

Wat je niet hebt, mis je niet, tot dat je hem wel hebt.

Net als de 4 ampere accu voor de Flex :)

• Leuk
Reacties: RoyR