• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine stukjes tegelijk, of grotere oppervlakken?

kaandorp

Detailing addict
4 dec 2012
58
55
Tijdens de clinic heb ik geleerd niet al te grote oppervlakten tegelijk te polijsten. Geldt dit echter ook voor het aanbrengen van bijvoorbeeld Black Hole en EX-P ? Kun je hierbij niet gewoon bijvoorbeeld gelijk een hele motorkap of zijkant aanbrengen en dan na enige tijd weer in z'n geheel uitpoetsen?

Ik ga vaak van scherm naar scherm, dit vind ik het fijnst werken. Dit wel meestal in een droge loods, met gewoon een graad of 16. Misschien dat als je vol in de zon staat dat je beter kleine oppervlakken kunt doen.

Ligt een beetje aan de wax of sealant die ik aanbreng, maar vaak doe ik heel de auto voordat ik de boel afneem.
Ook een beetje afhankelijk van de buitentemperatuur en zo.

*wax breng ik ook altijd over de gehele auto aan. Dit omdat het een kwartier moet uitharden. Dus dan kan ik daarna even een broodje eten ofzo, haha.

Hangt inderdaad van het merk/type wax af. Een Dodo Juice wax kan je gerust een hele auto mee in de wax zetten en daarna uitbuffen, maar met een meguiar's M16, of een Collinite wax hoef je dat niet te proberen. Dan heb je een bijtel en hamer nodig om het af te nemen.

De #845 ( insulator ) wel, maar de #576 en de #915 weer niet heb ik ervaren.
Uiteraard, zoals Soepergrover aangeeft, is de temperatuur een grote speler in het geheel .... vol met je patser in de zon en alles gaat vele malen sneller