• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleurverschil op plastic

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Vandaag heb ik mijn brommer weer gewassen (wat ook hard nodig was met het slechte weer van afgelopen week en de binnendoor wegen :-" ) alleen had ik altijd een sticker op mijn voorspatbord die er bij het wassen afgegaan is.
Op zich geen probleem natuurlijk, alleen is er nu kleurverschil (vanuit een bepaalde hoek) zichtbaar :'( . Aangezien het plastic is kan ik het niet polijsten, maar misschien dat er hier iemand is die nog een goed idee heeft?

IMG_6406.webp

Waarom kun je plastic dan niet polijsten? Met de DAP polijst ik bumpers e.d. Met de rotary durf ik dat niet aan i.v.m de warmte-ontwikkeling.

Wordt het plastic dan niet dof? Dit is trouwens ongespoten gekleurd plastic, ik weet niet of je dat ook bedoelt :weetniet .

Oke, het komt bij auto's natuurlijk ook (bijna) niet voor. Ik heb al wel eens Meguiars PlastX geprobeerd op een niet zichtbaar stukje, maar daar wordt het ook dof van :( .

Probeer eens een product zonder polijstkorrel, iets van Poorboys Prof. Polish, Meguiars Step 1, dat zijn beiden relatief veilige producten. Ik verwacht niet dat je daar doffe plekken mee gaat maken.

Uiteraard wel eerst ff op een minder opvallende plek checken.

Pro polish of Monello Finale op een zwarte pad moet het mee lukken. Op mijn motor werkt dat ook.

Ik heb het net geprobeerd, maar na een aantal hits met finale op een zwarte pad was dit het resultaat:

07d66013.webp

Op de foto lijkt het nog wel redelijk, maar in het echt is het gewoon dof :( . Heeft iemand nog een ander idee?
En vandaag is er ook nog een nieuw probleem bijgekomen, op weg naar huis lag er een ijsplaat in de bocht met als resultaat dat ik met brommer in de berm lag en nu een kras op dit niet glimmende plastic heb :'( . Heeft iemand hier nog een idee voor?

87c193f4.webp

Misschien dat je het enig zins weg kunt werken met Trim Restorer of een andere dressing? Zou helemaal niks werken zou je het plastic kunnen verhitten met een industrieele fohn om te zien of dit verschil maakt. ;)

Polijsten kan best werken hoor, ik polijst wel eens kunstof koplampen, schuur deze eerst nat heel erg fijn glad. Maar dan is het geheel nog erg dof, daarna knal ik de PRO900 er op met een oranje pad en wat mezzo. De koplampen zijn dan weer als nieuw.

Denk zomaar de het plastic van de koplampen toch wel even een aardige toef harder is dan dit stuk plastic.
Wat ik er uit begrijp is zo het dat als je er al naar kijkt je de ellende er al in zit.

Is het rode kapje wel exact zelfde materiaal als het zwarte gedeelte, kan nl ander iets zijn en dus zodoende een ander resultaat

Mocht het sowieos niet lukken dan zou je het idd het beste kunnen gaan maskeren zodat je er niet zo 1,2,3 aan stoort

Eelco zei:
Probeer eens een product zonder polijstkorrel, iets van Poorboys Prof. Polish, Meguiar's Step 1, dat zijn beiden relatief veilige producten. Ik verwacht niet dat je daar doffe plekken mee gaat maken. Uiteraard wel eerst ff op een minder opvallende plek checken.
+1
De rode kunststof op de plek van de sticker niet te grof aanpakken
Dat (top)laagje is dun (uit een mal) eronder is de kunststof lichter
Kan je goed zien als je een kras hebt

Het zwart is waarschijnlijk ook spuitgiet, met relief
Als dat relief weg is, is het lastig zoniet einde verhaal
Je kan het iets verwarmen en er een ander relief (schuurpapier) indrukken
Maar de kans is groot dat het niet mooi wordt ....

Misschien dat ik dan nog ga bestellen, maar ik heb liever een paar plekjes die je alleen vanuit een bepaalde hoe ziet, dan dat ik iets verpest :no .

Anders even een detailer in je omgeving zoeken die je misschien een paar druppels wil lenen voor de test, dan koop je ook niets zonder dat je weet of het wel iets uithaalt.