• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kleurverschil/waas na aanbrengen Meg's step 2 en Collinite 476S

Jan43

Detailing rookie
12 aug 2011
6
0
Vorige week wat spullen aangeschaft om mijn Mazda 323 Fastbreak in meer dan showroom staat te brengen.
Eerst maar eens de motorkap gedaan.
1. Auto gewassen.
2. Kleien met Dodo Juice Born supernaturel detailing clay i.c.m. Dodo Juice born Slippy clay lube...
3. Gepoetst met DeepCrystal Polisch step2 van Meguiar's
4. In de was gezet met Collinite super double coat auto wax No. 476S.
Het resultaat viel me toch tegen, het lijkt wel of er een donkere waas over de motorkap ligt, het
is minder fris groen als de originele kleur.
Nu is de vraag heb ik iets verkeerd gedaan, of een verkeerd product gebruikt?
Op de punt van het voorscherm kun je het verschil het beste zien.
Voordat ik hier mee verder ga wil ik graag jullie mening horen.

Hallo,

Heb je het produkt superdun aangebracht?

Als je denkt "dat is waarschijnlijk te weinig" dan is het meer dan voldoende,minder is hier beter!!

Danny

Ik heb zelf geen ervaring met deze combinatie/spullen , er zullen nog wel reacties volgen van anderen die dit wel gebruiken:ja

Jan,

Het kan zijn dat door de lakschades je lak doffer was geworden,dan lijkt het net of er een soort grijzige waas overheen ligt,na het polijsten zal deze waas weggehaald worden,waardoor de lak inderdaad een paar tinten donkerer word.
Mocht er echt een waas tbv van polijsten op de lak liggen,dan probeer de auto eens te wassen en dan te kijken of de waas weg is.
Als dat niet het geval is,dan kan het zijn dat het product of/en de pad te zwaar is voor je lak(cutting/slijpgraad)

Maar zoals mijn voorganger al zegt,een fototje zegt meer dan duizend woorden.

De foto nog een keer uploaden, hij stond er toch echt.

poets2r.webp

Kan je misschien ook een foto maken van dat je voor de naad staat van het spatbord & motorkap? Hier lijkt het zo donker dat het kleurverschil komt door slecht spuitwerk, wellicht word het vanuit een andere hoek duidelijker

@Wouter,dat was mijn eerste gedacht ook,maar de deur heeft dat ook.
Probeer eens een foto te maken met behulp van een lichtbron,zon,lamp of dergelijks,en probeer zoals Wouter het zegt de naad tussen kap en scherm in het midden van de foto te houden.

Deur heeft het inderdaad ook wat maar nu ik zit te kijken lijkt de spiegelkap exact dezelfde tint te hebben al de motorkap. Dus denk dat het door de lichtinval komt.

Deep Crystal System Polish is een pure polish die speciaal is ontwikkeld om een verblindende glans te creëren en de lak te conditioneren en te voeden. DONKERE kleuren worden DONKERDER en lichte kleuren dieper en helderder. Dit is de geheime sleutel om die ongelooflijke diep wetlookglans te creëren.

Deze hierboven haal ik uit de webshop: ff goed lezen en misschien is dit al een deel van de oplossing :-"

weet niet meer of dit de jouwe was , maar zal ook wel kunnen indien niet.

Danny

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Deep_Crystal_Polish_Step_2_473ml_A2116EU_100054

Vanmorgen eerst de auto gewassen, en zoals bartr123 al zij de waas is een stuk minder geworden, met een goedkoop poetsmiddel van de Action de hele motorkap nogmaals onder handen genomen en zie daar het kleurverschil is weg.
Ik denk toch dat je na het kleien eerst een poetsmiddel moet gebruiken en daarna de Deep Crystal Polish omdat het eingelijk geen Polish is maar een middel dat de lak voedt en conditioneert.
Inmiddels een DAP 500 aangeschaft daar zal ik binnenkort eens mee aan de slag gaan.

Nog een vraagje, kan de Deep Crystal Polisch ook met de DAP 500 aangebracht worden?

poets3.webp

Ik heb het ook weleens gedaan die meguiars met de dap, maar vind het echt klote werken. Het is geen 'polish' he(zoals je zelf al aangaf;) Ik zou het met de hand doen of een hele lage stand.

Jan43 zei:
Ik denk toch dat je na het kleien eerst een poetsmiddel moet gebruiken en daarna de Deep Crystal Polish omdat het eingelijk geen Polish is maar een middel dat de lak voedt en conditioneert.

Euhm... is een sticky van :-" : https://forum.Carclean.com/cc_postst613/Polish-Glaze-Polijstmiddel.aspx

Nog een vraagje, kan de Deep Crystal Polisch ook met de DAP 500 aangebracht worden?

:no Step 1 en 2 van Meguairs is alleen bedoeld voor handmatig gebruik, bij machinaal gebruik droogt het veel te snel en is het een bitch om te verwijderen.

Wat is een goed middel om machinaal mee te poetsen?
De lak is in goede conditie, hij moet wel asociaal gaan glimmen als het ff kan :-))

Om een echte glans te behalen zal je toch een goede voorbereiding moeten treffen, ik denk dat je toch (licht) zal moeten polijsten

Kijk bijv naar polijst producten van Monello of Poorboys.