• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleurwax van auto verwijderen, maar hoe?

Vladi

Detailing rookie
2 jul 2014
7
0
36
Goedemiddag,

Afgelopen maandag een mooie donkerblauwe 99er Volvo S40 opgehaald voor dagelijks gebruik, prima auto en ziet er op een deukje en plekje hier en daar nog helemaal niet zo verkeerd uit,
Er zat een beetje olieachtige waas over de lak maar ik dacht dit was ik er zo even af en na een poetsbeurtje met de DAP is de auto weer prachtig.
9irxX54.webp

nu kwam ik er bij de eerste wasbeurt gisteravond achter waarom hij nog zo krasloos lijkt;
De hele auto zit onder een kleurwax oid, het viel mij al op tijdens het wassen dat het schuim blauwig werd maar thuis aangekomen was de hele auto vlekkerig.
Het lijken een soort van droogvlekjes maar toen ik met een stukje klei erover ging sloeg de klei ook blauw uit.

Mijn vermoeden is dus dat de hele auto onder de kleurwax zit, wat is de beste manier om deze meuk te verwijderen?

Wat ik al gedaan heb;
Wassen met de zeep van de wasserette (meestal vrij aggressief naar verluid)
Met APC delen proberen af te nemen, dit helpt een beetje maar is niet heel effectief.
een aantal delen proberen te kleien, blijft blauwe zooi vanaf komen.
En geheel tegen mijn geloof in ben ik door de wasstraat geweest (op hoop dat dit aggressief genoeg was)

Kan iemand mij hierin adviseren?
Is er een andere manier dan de hele auto kleien tot er geen kleur meer op de klei komt?

Alvast bedankt!

Van dodo juice is crudzilla spray wat bedoeld is om oude waxlagen te verwijderen zelf heb ik er geen ervaring mee maar je zou eens in de shop kunnen kijken.of anders iets als poor boys proffesional polish?

De ''kleur'' wax zou toch echt wel na jou polijst sessie verdwenen moeten zijn denk ik zo... weet je zeker dat de afgegeven kleur niet de lak zelf is? (wat mij wel zou verbazen bij dat typ auto)

Dus jij zegt gewoon kleien en vervolgens polijsten?
Gaat de kleurwax dan geen problemen opleveren?

En ik ben wel vrij zeker dat het niet de lak zelf is, de vlekkerigheid ligt namelijk bovenop de lak (kan je er met een vinger vanaf wrijven) en de kleur die afgeeft is veel lichter dan de lak zelf.

Ik loop nu even naar buiten, zou ik even wat foto's maken van de "vlekken" en wat er met kleien af komt.

3481tol.webp

211qrmt.webp

Dit zijn de foto's.

Foto 1; de vlekkerigheid (alsof er water ingedroogd is

Foto 2: stukje klei erover gehaald.

Zo goed als verdwenen, en zoals je ziet is er een deel vloeibaar geworden wat (als je het niet verwijderd) wederom een dergelijke vlek zal achterlaten.

Cordoba;n398980 zei:
Een behandeling met Eraser, of vergelijkbaar product, is dat niet sneller/handiger?

Jullie kunnen het weten, welk product zou jij mij aanraden?
en wat houd een Eraser precies in?

Is te gebruiken voordat je heel je auto polijst, je maakt een test spot en deze neem je af met eraser om zeker te zijn dat oliën in het polijstmiddel niet de krasjes vullen. Dit dus om goed te beoordelen wat de meest ideale polijstcombinatie is van pads en polijstmiddel. Maar je gebruikt het ook in het geval dat je een coating wilt aanbrengen, dit doe je op een zo schoon als mogelijke auto dus zonder (resten) product. In jouw geval neem je dus niet polijstresten maar een gekleurd product af. Er zijn verschillende opties, ikzelf gebruik Gyeon > artikel
102604 (vul deze code in met zoeken).
Dus op doek/auto spuiten en uitwrijven, gok dat je wel wat doeken nodig gaat hebben :ja

De auto is alles behalve schoon natuurlijk (omdat hij nog niet gekleid is)
Gaat dat geen problemen opleveren met dat product?

Hoeveel van het product zou ik nodig hebben om de hele auto te kunnen doen? Het is natuurlijk geen garantie dat na 1x de hele auto afnemen met deze "Eraser" alle blauwe meuk eraf is?
Of is het product zo krachtig dat dit in 1x alle rotzooi verwijderd?

Ik hoor al wel dat het flink zweten word om die zooi er fatsoenlijk af te halen.

Het geeft sowieso geen garantie dat het iets uithaalt, tenzij er hier iemand is die hetzelfde heeft ervaren als jij. Het klinkt aannemelijk, omdat je het over olieachtig hebt. Misschien iemand in de buurt waar je dit kan proberen? Hopelijk gebruik je oude doeken om dit goedje te verwijderen..

Kan niet uit ervaring spreken dus ook niet zeggen wat je precies nodig hebt. Heb je carclean ook gemaild, misschien hebben ze specifiek hiermee ervaring uit het verleden? Denk zelf ook aan een chemische polish, zou verwachten dat dit ook wel moet werken. Gebruik niet je beste doeken voor het afnemen als je toch nog gaat kleien en een rondje met de DAP gaat doen om eventuele swirls weg te halen(bij action hebben ze mooie dikke doeken voor allerhande karweitjes).

Heb eerst een paar oude doeken gebruikt, deze zitten nu in de wasmachine, ik vermoed dat t spulletje wel oplost. auto is ondertussen 3x gewassen en het lijkt niet heel veel beter te worden en de vlekkerigheid blijft. Morgen even mailen.

Kan zijn dat de auto over gespoten is zonder blankelaklaag. ik heb dit namelijk eens gehad tijdens een detailklus. probeer eens een test met polijsten. Na twee hits moet de pad schoon blijven, als deze steeds verkleur dan weet je dat er geen balnke lak opzit. Succes!!

• Leuk
Reacties: Vadebo
Als ik t op de foto goed zie is het een uni kleur, en daar zit bij deze auto's geen blanke lak laag over. Hij zal met polijsten dan ook kleur blijven afgeven. Na een aantal keer met agresieve shampoo zou het er wel af moeten zijn.

wij hebben op mn werk een keer een s40 uni groen gehad die spoten was met s goedje(bijna afbijt) en die kreeg daardoor is allemaal vlekken, is ook im t geheel gepolijst om weergoed te krijgen.