• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleverige hars uit de bomen op de lak

duncanvdlinden

Detailing rookie
16 sep 2011
1
0
De laatste tijd heb ik mijn wagen (Opel Astra G Hatchback) maar weinig gewassen en merkte al op dat mijn dak behoorlijk vies was.
Dus ik rij hem door de wasstraat (volgensmij begin ik hier nu te vloeken), maar dat maakte hem dus niet schoon!
Het lijkt wel een soort van hars uit de bomen hier. Op meerder auto's hier op de parkeerplaats zit het.

Ik heb het laten proberen het met Dodo Juice eraf te laten boenen, dit ging nog behoorlijk moeizaam. Een klein stukje op het dak gedaan maar, echt makkelijk laat het niet los.

Ik wil hem echt helemaal weer mooi schoon maken, dus vraag mij af welke middelen ik hier het beste voor kan gebruiken?

Als hij weer mooi schoon is dan is het volgende project het polijsten van mijn hele doffe koplampen.

Hier wat foto's van het vuil, waarbij wat in de kofferbak wel redelijk makkelijk los te boenen is.
https://www.dropbox.com/gallery/189830/1/Vieze%20auto?h=a71cb1

Zoals je ziet hier, valt wel aardig op uit te leven om hem weer mooi schoon te krijgen, maar welke adviezen geven jullie om kwa schoonmaakmiddelen te gebruiken?

Geprobeerd gewoon te wassen met Dodo Juice Sour Power. Deed helemaal niks. Vervolgens Meg's APC, 1:4 deed niks. Super degreaser 1:4 deed ook niett veel, daardoor kon je het er iig wel af krijgen.
Daarna geprobeerd met Mothers klei en Spray and whipe, bleef vanalles in de klei hangen maar dat spul waar die zwarte stukken uit bestaan niet.

Het is geen gewoon (plakkerige) hars dat is zeker. Het zijn ook allemaal induviduele zwarte stipjes. Die in grote vlekken samen zitten. Wilde nog proberen wat Iron.X doet maar dit ligt nog bij iemand anders :lol.

dan tarX of VP tar&glue remover of DJ tarmalade
ironx hoef je niet te proberen want dat is echt alleen voor ijzer.

klinkt idd als teer.

probeer even met wat wasbenzine, of diesel, mocht het hier mee makkelijk eraf gaan, dan is het teer en kun je het beste gebruiken wat hierboven
staat vermeld! :cool

Kom het geregeld op mijn werk tegen bij auto's ik krijg het er altijd wel af, heb daar een sterke lak reiniger voor welke ik wel moet laten inwerken ! en als je pech hebt is de lak nog krakelee ook ! het is een een afscheiding van bomen, vocht mos en dergelijke, echt troep ! laat het in het vervolg nooit meer zover komen :-/

Heb APC 1:4 gebruikt. Eerst gewassen daarna APC, zelfs na inweken gebeurde er echt niks. Ik zou nog pure APC kunnen proberen, maar denk niet dat het veel gaat helpen.

jerry306 zei:
Dit komt bij mij regelmatig over de vloer. Gewoon te verwijderen met een Sterke APC.
Krijg het altijd weg.

+1

Goed inwerken met bijvoorbeeld een stevige kwast, schoonspoelen en daarna opnieuw inwerken
Zeker die plekken in de afvoer van je achterklep ga je daarmee wegkrijgen.

Ik had ook altijd erg veel last van bomen plak op de G, wassen met slick & suds van poorboys doet al een hoop, maar je krijgt het er pas echt af als er van tevoren een fatsoenlijke wax laag onder zit(en daar ben je nu te laat mee), in jouw geval zul je nogal wat moeite moeten gaan doen met sterke apc en waarschijnlijk ook nog eens de handel moeten gaan clayen en machinaal polijsten om het echt schoon en weer glad te krijgen.

Ik woon in een dennen bos, ik weet alles van hars.

Er is 1 manier die altijd werkt, bakboter op strijken en laten weken, na 10min afnemen, indien nodig herhalen.

Let op, enkel goede bakboter, geen boter op basis van soja ed.

Groetjes, tanta Kaat.

Ik zie nu de foto pas, inderdaad iets van hars oid.

zie voorgaande berichten, bugsquash of APC werkt hier ook prima, kleien werkt ook wel.

Ik kan van de lijstje alleen pure APC nog proberen. Bugsquash heb ik zo niet staan.

Kleien heb ik ook gedaan, mothers klei en PB spray and wipe gebruikt. Inweken in 1:4 APC heb ik ook gedaan. Zelfs dan is het er niet af te krijgen. Je moet zelfs goed je best doen om 1 stipje met je nagel er af te krijgen.

Ik heb wel is gewoon hard van een auto gehaald, is ff werk maar prima te doen. Dit is echter echt een verhaal apart... Misschien is het wel een combinatie van dingen, slecht onderhouden lak, met daarop een laag hars en vervolgens vuil dat in de hard getrokken is, en paar dagen zon erop zodat het lekker gehecht heeft met de lak?