• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klit / harde knobbel na 1x gebruik wollen pad.

GMToyota

Detailing chief
28 okt 2009
1.402
95
Ik heb vorige week een paars 5.5" wollen pad besteld om die te kunnen gebruiken met de DAP500 voor een Audi A3 met schuurpons krassen :-& . Dit weekend, na testspots, aan de slag geweest met de nieuwe wollen pad en Inizio. (Helaas geen 100% resultaat, schuurspons krassen + Audi lak = toch echt rotary werk).

Standje 6, weinig druk, de machine het werk laten doen, schaakbordjes gemaakt van 40x40. de motorkap gedaan, en toen de wollen pad schoonmaken.

Nu komt het probleem:
De wollen pad heeft een harde klit / harde knobbel. Waar de rest van de pad gewoon haren heeft, heb ik op één plek van ongeveer 1cm een harde uitstekende knobbel. Toen ik de pad wilde schoonmaken na het eerste paneel viel deze harde knobbel me op. De wollen pad maar meteen weggedaan om eventuele schade door die harde knobbel te voorkomen.

Hier een foto vd pad en pijltje naar de knobbel. Lastig te zien, maar helaas heel duidelijk te voelen:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De pad is met de hand, water en dreft gewassen en goed uitgespoeld.
Is het normaal dat een wollen pad harde klitten krijgt? En is dat erg, of kun je er gewoon verder mee werken?

Doordat de pad rondraait (middelpuntvliegende kracht) en het midden alleen om z'n eigen as draait, kluwt het midden van een wollen pad samen.

De rest van de pad sleept/draait als het ware gewoon rond en volgt de draairichting.

Het enige wat je kan doen, is met een kam het wol weer enigzins fatsoeneren.

Volgens mij kan het niet echt heel veel kwaad voor de lak, maar beter voorkomen dan genezen :ja

Een wollen pad uitspoelen op de padwasher heeft hetzelfde effect. :-/

Inderdaad kan het voorkomen dat er klitten onstaan, deze kun je simpelweg verwijderen door na het wassen je whoolpad ff te borstelen, en dit herhalen als de pad droog is.

Of het kwaad kan = ik denk het wel gezien je veel meer druk krijgt op een bepaald vlak, als je dan nog met en grof middel aan de gang bent verergert dit alleen maar.

succes!

Ik heb de pad nogmaals gewassen en dit keer ook geborsteld. Helaas werkte het niet, de klit is gewoon één harde knobbel, de borstel kon daar geen verandering in brengen. Ik heb de knobbel (hard bolletje van wol) maar weggeknipt: Liever een gat dan een harde knobbel die tegen de lak draait.

De pad gaat onderin de tas: Teveel haren en stof die wegvliegen tijdens het polijsten, klitten en harde knobbels die je er niet uit kan borstelen.. :|
Bij de volgende bestelling zal ik maar een gele foam pad kopen.

Da's helemaal normaal. Ieder nieuw schaap of het nou van LC of Meguiar's is verliest even wat haren en pluist de eerste paar hits als een bezetene. Dat gaat vanzelf over en je zult zien dat de pad hierna niet meer pluist.