• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Knite Force: 1991 CRX VT, 1991 Civic VT, 2004 Civic Type R

Knite Force

Detailing addict
13 nov 2014
26
60
Hoi allemaal, Mijn naam is Marcell, bijna 37, auto liefhebber met een grote voorliefde voor atmosferische, hoogtoerige Honda's die ik graag af en toe uitlaat op de Nordschleife. Eerder dit jaar deze schoonheid gekocht:
46a2fc36b7fe29539f30d358fbc15b0a.jpg
Een origineel Nederlandse Civic Type R in de zeldzame kleur Cosmic Grey Pearl die bijna volledig origineel was, alle destijds beschikbare opties heeft én een kilometerstand heeft die nog nét onder de ton is. Heb na aanschaf exact 2 dagen met de auto gestuurd om deze vervolgens mijn schuur in te rijden om deze aan te pakken zodat de auto op de Ring wat beter uit de verf zou komen. Hiervoor hebben we alle "goodies" van mijn "vorige" R gedemonteerd en deze heb ik helemaal standaard verkocht:
e8d8ac76261a928d8dfed9a3fa0e498c.jpg
Nu ben ik in de afrondende fase van deze operatie. De auto wordt komend weekend naar mijn specificaties uitgelijnd en 21 november wordt het motormanagement afgesteld zodat de auto optimaal presteert. Een fine-tune op een testbank met vermogensmeting staat ook nog op het programma. Ondanks de behoorlijk nette algehele staat verdient de R aandacht. Er is door iemand ooit aan de auto gepolijst; de vlekken hiervan zijn zichtbaar in zonlicht. Dit stoort mij enorm, en aangezien het mij simpelweg aan de kennis, materialen en het lef ontbreekt om het op mijn eigen auto te leren ben ik hier in eerste instantie op zoek naar een adres waar ik mijn auto heen kan brengen maar ook om zelf te leren om de auto tussentijds bij te houden. En nu is het tijd voor jullie commentaar! Bring it on, ik leer en lees graag! :)) Cheers, Marcell
 
Welkom op het forum.
Die honda's klinken altijd lekker, hele mooie kleur ook
Misschien wel makkelijk als je verteld waar je vandaan komt, zodat er iemand uit de buurt je kan kelpen.
 
Bedankt mannen.

Moet zeggen dat het "onderhoud" ook echt een eitje is, en dat van alleen wassen en drogen de auto echt weer straalt!

fa814ad300c3bbdb54c0f5eff531dce1.jpg


Actieshot op Hondafest 22-5-16